Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik 2e hands een Garmin GPSMAP 60C(S)(x) ga kopen (met of zonder CS)? Door hier en daar wat te lezen krijg ik namelijk het vermoeden dat ik belazerd kan gaan worden.

Vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld:

- Is het verstandig een GPS te kopen zonder City Select? Waarom ja of nee?

- Kan het gebeuren dat het serienummer van de GPS die ik 2e hands koop is geregistreerd als "gestolen", waardoor bepaalde dingen niet meer (gaan) werken (bv CS)?

- Als ik een GPS + City Select koop, werkt die dan zondermeer? Hoe check ik dat?

- Wat moet ik allemaal regelen tijdens de aankoop? Customer codes, unlock codes? Hoe check ik die? En hoe zit het met de registratie op de Garmin website? Moet die niet overgedragen worden?

Ik vind het eigenlijk allemaal best wel eng en Garmin maakt het een 2e hands koper best wel moeilijk. Of overdrijf ik?

Geplaatst

Mijn persoonlijke mening,

Een GPSMAP60C(S)x zul je 2de hands niet aantreffen, want die is net uit. Als je er een van de x serie aantreft dan is er iets mee en zou ik hem niet kopen.

Kijk in het algemeen naar gebruikssporen en kijk naar de prijs. Veel beschadigingen duiden op ruwe behandelingen. De prijs moet goed zijn en niet te goedkoop, ik zou verwachten dat de GPSMAP60C(S) op ongeveer 70% van de nieuwprijs moet liggen.

Ik zou ook kijken naar herkomst. In Nederland gekocht? Als hij bv in de USA is gekocht dan zit er de Amerikaanse basemap in en daar heb je in Nederland niet veel aan.

Mijn mening wbt je vragen:

1. - Is het verstandig een GPS te kopen zonder City Select? Waarom ja of nee?

Onverstandig omdat de GPSMAP60C(S) maar heel beperkt is te gebruiken zonder detailkaarten. De GPS heeft standaard een grove map, maar dat geeft alleen de grote wegen weer en je kunt er niet op autonavigeren. Verder bestaat City Select niet meer en is vervangen door City Navigator. Die kaartsegmenten zijn echter veel groter. Als je een GPSMAP60C(S)(x) zou kopen kies dan een combinatiepakket met software.

2. - Kan het gebeuren dat het serienummer van de GPS die ik 2e hands koop is geregistreerd als "gestolen", waardoor bepaalde dingen niet meer (gaan) werken (bv CS)?

Geloof ik niet

3. - Als ik een GPS + City Select koop, werkt die dan zondermeer? Hoe check ik dat?

Als het een werkende City Select is, geunlocked voor die GPS, dan moet je het serienummer van die GPS hebben met de unlock code van de software. De unlock code is gekoppeld aan het serienummer van de GPS. Sluit de GPS aan op de computer van de verkoper en kijk of je kaarten naar de GPS kunt uploaden. Als het werkt is het goed. Je kunt City Select dan op je eigen computer installeren en unlocken met dezelfde unlock code. Het zou dan moeten werken.

4. - Wat moet ik allemaal regelen tijdens de aankoop? Customer codes, unlock codes? Hoe check ik die? En hoe zit het met de registratie op de Garmin website? Moet die niet overgedragen worden?

Antwoord grotendeels gegeven in eerdere vragen. Voor wat betreft de Garmin registratie: Het serienummer van de GPS is geregistreerd en ook de Software (anders heb je geen unlock code). Volgens mij is de registratie niet naamsgebonden.

5. Ik vind het eigenlijk allemaal best wel eng en Garmin maakt het een 2e hands koper best wel moeilijk. Of overdrijf ik?

Kan ik me voorstellen. Ik zou het persoonlijk niet doen, maar zou een GPSMAP60CSx kopen met automotive pakket (met City Navigator) bij bv Waypoint in Notter of Moordrecht. Het is wel duidelijk duurder, maar dan heb je ook de nieuwste uitvoering en gewoon garantie en service. Die 2de handse GPSMAP60C(S) is ook niet voor niets. En ik geloof niet dat Garmin het moeilijk maakt. Je kunt die 2de handse GPS toch gewoon kopen en ook de software kun je toch apart kopen?

succes

===================================================

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik 2e hands een Garmin GPSMAP 60C(S)(x) ga kopen (met of zonder CS)? Door hier en daar wat te lezen krijg ik namelijk het vermoeden dat ik belazerd kan gaan worden.

Vragen die ik heb zijn bijvoorbeeld:

- Is het verstandig een GPS te kopen zonder City Select? Waarom ja of nee?

- Kan het gebeuren dat het serienummer van de GPS die ik 2e hands koop is geregistreerd als "gestolen", waardoor bepaalde dingen niet meer (gaan) werken (bv CS)?

- Als ik een GPS + City Select koop, werkt die dan zondermeer? Hoe check ik dat?

- Wat moet ik allemaal regelen tijdens de aankoop? Customer codes, unlock codes? Hoe check ik die? En hoe zit het met de registratie op de Garmin website? Moet die niet overgedragen worden?

Ik vind het eigenlijk allemaal best wel eng en Garmin maakt het een 2e hands koper best wel moeilijk. Of overdrijf ik?

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor je antwoord.

Ik denk eigenlijk wel dat Garmin het je moeilijk maakt, want dat gedoe met unlock codes die gekoppeld zijn aan het serienummer, daar wordt je huiverig van. Hoe weet ik nou zeker dat als ik een GPS (zonder CS) koop en later City Navigator er bij koop, dan ik dan bij de registratie niet een melding krijg: "deze GPS is geregistreerd als gestolen"? Kan toch? Het enige wat je kunt doen om dit te voorkomen is een aankoopbon eisen.

Ook wat betreft de website registratie voor het unlocken staat in de stappen methode:

-Enter your coupon code (on this page, below).

-Select an unlock option.

-Enter your product's serial number.

-Select the map region you want to unlock.

-Confirm the map region.

-Enter your personal information.

-Receive your unlock code.

Dus je moet wel je personal information invullen. Hoe zit het dan met de overdracht hiervan? En met eventuele latere updates? Ik blijf het lastig vinden en ga toch hard nadenken over een nieuwe.

bewerkt door stuffie
  • 1 month later...
Geplaatst

Wat heb je nou uiteindelijk gekocht?

evt heb ik nog wel een 60c voor je te koop :)

Zelf wil ik namelijk de 60csx hebben/kopen

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...