Spring naar bijdragen
  • 0

Ozi en kompasroos

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Al doende lerend loop ik nu vast op het bepalen van de hoek/aantal graden tussen wp1 en wp2. Ouderwets zou ik dan doen door kompas op kaart te leggen en dan af te lezen.

Ooit had ik per ongeluk opeens een kompasroos op een wp in ozi staan maar nu ik die roos nodig heb, nergens te vinden. Het lukt me nu wel een lijn te trekken tussen wp1 en wp2. Oja, elders op de kaart krijg ik het wel met rechtermuisknop. Dus niet op goede plaats.

Kan iemand me vertellen hoe ik een kompasroos op wp1 zet?

Nelleke

bewerkt door The Scorpios

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Rechts klikken op het waypoint waar de kompasroos op moet komen te staan. Dat zou het moeten doen.

Groeten Haak :D

Helaas, dan krijg ik mogelijkheden om wp te bewerken maar niet de kompasroos :thumbup:

• 0
Geplaatst
Sorry foutje, naast het wp rechtsklikken dan kan je hem wel plaatsen.

Groeten Haak.

Dan is het niet echt heel precies :thumbup: Maar goed, ik heb bedacht om dan maar even de wp's te verbergen nadat ik me fixeer op de plek. En dan de cursor op die plek en dan de roos. Wp's weer zichtbaar en het scheelt nu net toch een paar graden ten gunste van de zuiverheid.

Bedankt voor de tips want ik ben nu toch weer wat wijzen geworden.

• 0
Geplaatst

Zonder kompasroos lukt ook wel wat je wil.

Ga bovenin naar Vieuw -> Distance between Waypoints (of ALT-D)

Je krijgt nu een scherm waarin je de WP's moet selecteren. Een in de linkerkant en een in de rechterkant. Hieronder zie je dan de juiste afstand en koers ten opzichte van elkaar.

Heb zelf nog nooit een kompasroos rond een waypoint gezien. Wel de grote waar Haak het over had.

Ger@ld

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...