Spring naar bijdragen

Summit versus venture

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dit groentje is van plan zijn eerste GPS aan te schaffen.

Ik zit te twijfelen tussen de Summit, zit namelijk ook regelmatig in de bergen te spelen, en de Venture.

Omdat ik nog niet echt thuis ben in alle functionaliteiten van de apparaten een vraagje,

wat zijn, naast het beschikken over een kompas en hoogtemeter, de verschillen.

Kan ik b.v. ook 'routes' in de summit loaden

wat kan ik met 'built in memory'

wat is 'area calculation'

Mijn doel met de GPS is, leuke tochtjes uitzetten en zelf lopen, geocaching, etc.

alvast bedankt voor de info,

rob

Geplaatst

Hoi Robbie,

Tja das spannend je eerste GPS. Er zijn al wat andere draadjes over de venture en de verschillende GPSen in dit forum.

Ikzelf ben geen bergbeklimmer, dus kan je niet vertellen of je nu echt een hoogtemeter nodig hebt (misschien heb je deze al...).

In de summit zit ook een kompas die je waarschijnlijk ook al hebt (?)

Ik denk dat als je de hoogtemeter en het kompas niet echt nodighebt je met de venture een leuke GPS hebt. Zelfs in dit exemplaar heb je een hoogtemeter (minder naukeurig).

veel sucses met kiezen...  :hehe:

Geplaatst

Ik bezit nu zelf de Venture, en ik denk dat voordelen tov de Summit als:

-> een 2x zo mooi display

-> het kunnen aanpassen van je opstartscherm

-> Points Of Interest 1MB (nog nooit gebruikt)

-> Clickstick

errrug zwaar opwegen tegen die hoogtemeter (die je altijd eerst nog moet calibreren) en electronisch kompas (dat batterijen vreeeeet!) van de Summit! En dat voor nog minder geld ook!

groetjes en succes met je keuze

Marijnemans

Geplaatst

:D

Die interfacekabel is een goed argument.

Maar aan de andere kant. Ik gebruik regelmatig een Summit omdat ik met het kompas (is overigens uit te zetten) makkelijker naar een cache wandel. In Nederland kun je de luchtdruk hoogtemeter met kennis van zaken beter als barograaf gebruiken.

Succes met de keuze!

Brood

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...