Spring naar bijdragen

Oziekaarten inporteren in een Magallan

Aanbevolen berichten

Gast Froggies
Geplaatst

De bedoeling is om een Magallan te kopen. Ik gebruik nu een IPAQ 3970 met een adapt BT muis. Ik maak gebruik van Oziexplorer en stafkaarten. Ik moet zeggen dit werkt prima. Nadeel is dat de PDA nogal wat stroom verbruikt dit is wel weer op te vangen door gebruikt te maken van een extra accu, maar dat is allemaal extra gewicht.

Ik wil nu een Magallan aanschaffen welk type weet ik nog niet. Ik zou graag de kaarten van Oziexplorer willen inlezen in een Magallan zodat je op het scherm de digitale kaart te zien krijgt en kunt zien waar je loopt, gelijk aan de PDA.

Wie weet of dit met een Magallan kan?

Groetjes Froggies

IPAQ 3970 Adabt BT

Gast Larsie
Geplaatst (bewerkt)

Beste Froggies,

OZI-kaarten kunnen niet geïmporteerd worden in een GPS-ontvanger (niet in een Maggelan, noch in enige andere GPSr). OZI-kaarten zijn rasterkaarten (bitmaps) met geografische ijkingsinformatie. GPSr's werken met eigen vector-formaten. Je kan momenteel zelfs niet uitwisselen tsn Maggelan en Garmin of andere merken.

Wat verkrijgbaarheid van gedetailleerd kaartmateriaal in onze streken betreft, ben je volgens mij beter af met Garmin (Topo-map België, Topo-maps voor Duitsland, ... en ook Cityselect is naar ik hoor gedetailleerder dan het materiaal van Maggelan). Binnenkort, of eigenlijk al lang geleden, zouden volgens draadjes op o.a. dit forum ook topografische kaarten voor NL verschijnen voor Garmin GPSr's.

Ik hoop dat dit een antwoord op je (jullie?) vraag was.

Succes,

Lars

bewerkt door Larsie
Gast Froggies
Geplaatst (bewerkt)
Beste Froggies,

OZI-kaarten kunnen niet geïmporteerd worden in een GPS-ontvanger (niet in een Maggelan, noch in enige andere GPSr). OZI-kaarten zijn rasterkaarten (bitmaps) met geografische ijkingsinformatie. GPSr's werken met eigen vector-formaten. Je kan momenteel zelfs niet uitwisselen tsn Maggelan en Garmin of andere merken.

Wat verkrijgbaarheid van gedetailleerd kaartmateriaal in onze streken betreft, ben je volgens mij beter af met Garmin (Topo-map België, Topo-maps voor Duitsland, ... en ook Cityselect is naar ik hoor gedetailleerder dan het materiaal van Maggelan). Binnenkort, of eigenlijk al lang geleden, zouden volgens draadjes op o.a. dit forum ook topografische kaarten voor NL verschijnen voor Garmin GPSr's.

Ik hoop dat dit een antwoord op je (jullie?) vraag was.

Succes,

Lars

Beste Lars,

super,  bedankt voor deze info. Ik hoef nu niet verder te zoeken. Ik heb vele topografische kaarten en dat werkt perfect in samen werking met OZI en mijn PDA, je ziet precies waar je loopt. Het nadeel van de accu's neem ik dan maar voor lief. Dan blijf ik voorlopig af van een Magallan of evt. een Garmin

Groetjes Froggies

*** Mod.Edit: Zero CooL - Quote gedeelte leesbaar gemaakt ***

bewerkt door Zero CooL
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...