Jovabe Geplaatst 10 september 2002 Geplaatst 10 september 2002 Hallo daar, Bij de Etrex Legend is een datakabel bijgeleverd. De stekkers kan ik niet openen om te kijken of er ook voor externe voeding een draad aanwezig is. Dus voordat ik de kabel doorkinp wil ik graag weten of iemand mij kan vertellen of de datakabel is uitgerust met 4 aders? Op dit moment is mijn Legend uitgerust met software versie 2.38 en heb ik versie 2.41 klaar staan om te laden. Dit laden heb ik nog niet eerder gedaan en ik vraag mij af wat er met al mijn data gebeurd (zoals waypoints en tracks), blijven deze staan in mijn GPS? Waypoints kan ik op mijn computer plaatsen, maar de tracks niet. Weet iemand software om ook de tracks te lezen en te schrijven? Met groet en dank, John.
baflobill Geplaatst 11 september 2002 Geplaatst 11 september 2002 John, Ik heb de kabel niet doorgeknipt maar ik heb het sterke vermoeden dat er geen voedingskabel in zit. Bij een van mijn software updates (een beta versie) ben ik mijn data kwijtgeraakt. Bij alle andere (een stuk of 4) niet. Je kunt met bv EasyGps je data veiligstellen voor een update.
Brood Geplaatst 11 september 2002 Geplaatst 11 september 2002 De standaard meegeleverde eTrex serieele PC interfacekabel bevat slechts drie aders en is hierdoor ongeschikt voor externe voeding. OK, je zou de connector aan de eTrex-zijde kunnen opereren maar of dat een succes wordt is maar de vraag. Overigens zijn er wel websites te vinden waar deze vierpolige connector wordt aangeboden t.b.v. eigen kabeltjes. Houdt echter goed in de gaten dat alle eTrexen maximaal 3 volt g.s. extern lusten!! In principe blijven gebruikergegevens bewaard bij een firmware update maar bij de beta-update voor de Legend waarschuwde Garmin voor verlies van gebruiker gegevens. Het devies is om altijd een actuele backup van de in de GPS opgeslagen gebruiker gegevens achter de hand te houden. Just in case. EasyGPS is daarvoor uitstekend geschikt als low-cost alternatief. Groet Brood
Jovabe Geplaatst 11 september 2002 Auteur Geplaatst 11 september 2002 Hoi, Dan laat ik de kabel heel en zal ik gaan uitkijken naar een losse connector. In de auto heb ik een externe spanningskabel, maar daar zitten ook maar twee aders in. Dus ik ben wel van beide opties voorzien, maar niet in combinatie met elkaar. Ok, dan ben ik nog wel een beetje huiverig voor het updaten van mijn software, want ik heb er nu de kaart van Europa inzitten (vanuit de fabriek). Ik heb geen MapSource en als die data ook wordt verwijderd zit ik met een lege kaart. Is er iemand die me daar iets over kan vertellen? Raak ik deze map kwijt als ik een update uitvoer? Bedankt alvast en ik groet u weer, John
baflobill Geplaatst 12 september 2002 Geplaatst 12 september 2002 De kaart van Europa kun je niet kwijt raken. Volgens mij zit die in de firmware. Waarom zouden ze anders een USA versie en een Europeese versie hebben? Update stelt niets voor, gewoon doen. En de 'vooraankondiging' van een afslag in versie 2.41 is het ruimschoots waard.
Brood Geplaatst 12 september 2002 Geplaatst 12 september 2002 :sleeping: Uhh goedemorgen dus, De cartografie zit a.h.w. in een apart geheugen. Bij een firmware update wijzigt daar niets in dus ga gerust tekeer. Brood
Jovabe Geplaatst 15 september 2002 Auteur Geplaatst 15 september 2002 Binnenkort gaat ik de nieuwe versie laden. Afgelopen donderdag liet mijn computer het geheel afweten Had gelukkig nog een oud machientje staan al gaat het allemaal wel een stuk langzamer nu :sleeping: Ik roep wel weer, John
Jovabe Geplaatst 17 september 2002 Auteur Geplaatst 17 september 2002 Versie 2.42 geladen. Dat ging als een speer en ben hierbij geen data kwijt geraakt. Groet, John
oller Geplaatst 17 september 2002 Geplaatst 17 september 2002 Waar heb je versie 2.42 gevonden? Ik kan alleen 2.41 vinden...?
Jovabe Geplaatst 19 september 2002 Auteur Geplaatst 19 september 2002 Oller, Ik heb mij vergist heb versie 4.41 geinstalleerd. Deze versie komt van de GarminSite: http://www.garmin.com/products/etrexLegend/index.html Volgende keer is hij juist John.
baflobill Geplaatst 20 september 2002 Geplaatst 20 september 2002 Eehh, je vergist je weer. Ik neem aan dat je 2.41 bedoelt en niet 4.41.
baflobill Geplaatst 20 september 2002 Geplaatst 20 september 2002 Eehh, je vergist je weer. Ik neem aan dat je 2.41 bedoelt en niet 4.41.
Brood Geplaatst 20 september 2002 Geplaatst 20 september 2002 Dat ging als een speer en ben hierbij geen data kwijt geraakt Mooi zo en al doende leert men. Veel plezier met je Legend. Brood
Jovabe Geplaatst 24 september 2002 Auteur Geplaatst 24 september 2002 Hans, Ja, ik had mij weer vergist. Het gaat om versie 2.41. John. :hehe:
Jovabe Geplaatst 24 september 2002 Auteur Geplaatst 24 september 2002 Brood, Mooi zo en al doende leert men. Veel plezier met je Legend. Zo is dat. Bedankt. John. :exclamation:
Aanbevolen berichten