Spring naar bijdragen

Etrex legend batterij status - Batterijen nooit vol??

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mede lotgenoten ;) ,

ik heb een Etrex Legend met software 2.41, in deze versie is het mogelijk het soort batterij op te geven dat in de etrex zit maar het komt in mijn geval nooit voor dat de status op vol staat.

In dit voorbeeld komen de batterijen net uit de lader en zijn van te voren eerst ont-laden.

Heeft iemand dezelfde ervaringen of heb ik weer eens pech (heb ik altijd dus dat zou me niet verbazen :P )

Wat zijn de ervaringen met NiMh 1800mAh??

En wat is de gemiddelde werktijd zonder verlichting??

groeten,

yuri

Geplaatst

Versie 2.41 werkt bij mij goed ,bij een maat van me ook, net uitgeprobeerd met volle NiMH batterijen. Instelling gewijzigd van alkaline naar NiMH en de indicator ging van half vol naar 100% vol.

Na een volle dag stoeien met de GPS begint hij toch te klagen dat de batterijen (1800 NiMH) vervangen moeten worden. En dan heb ik de instellingen op "battery-saver"staan. Zet ik deze op "normal" dan gaat het nog een stuk rapper.

Succes.

Grtx, Jacala.

Geplaatst
Versie 2.41 werkt bij mij goed ,bij een maat van me ook, net uitgeprobeerd met volle NiMH batterijen. Instelling gewijzigd van alkaline naar NiMH en de indicator ging van half vol naar 100% vol.

Na een volle dag stoeien met de GPS begint hij toch te klagen dat de batterijen (1800 NiMH) vervangen moeten worden. En dan heb ik de instellingen op "battery-saver"staan. Zet ik deze op "normal" dan gaat het nog een stuk rapper.

Succes.

Grtx, Jacala.

Ik heb het zelfde nu gezien met NiMH, die wordt wel als vol weergegeven...Zou het dan aan al mijn NiCd's liggen ???

Wat bedoel je precies met stoeien, staat ie alleen aan en wijst ie een waypoint aan of ben je aan het invoeren/kaart kijken/rs232 transferen (nieuw werkwoord?)?

ik ga morgen eens kijken hoe lang die het volhoudt met 1600mAh NiMH.

Bedankt voor de input!

groeten,

yuri

Geplaatst

Met een dag stoeien bedoel ik ongeveer 480 km rijden en hiervan een track log laten maken en op lokatie zelf de mapsource-kaarten bekijken (lees in- en uitzoomen en scrollen) en waypoints aanmaken. Eigenlijk de gehele dag hiermee bezig geweest, van 08:00 tot 24:00. GPS heeft niet vol continue aangestaan, mocht ook nog een paar keer uit maar dat is niet veel geweest.

Grtx, Jacala.

Geplaatst
Met een dag stoeien bedoel ik ongeveer 480 km rijden en hiervan een track log laten maken en op lokatie zelf de mapsource-kaarten bekijken (lees in- en uitzoomen en scrollen) en waypoints aanmaken. Eigenlijk de gehele dag hiermee bezig geweest, van 08:00 tot 24:00. GPS heeft niet vol continue aangestaan, mocht ook nog een paar keer uit maar dat is niet veel geweest.

Grtx, Jacala.

Dank je, ik heb het u ook zelf kunnen ervaren, van 8:00 tot 18:00 continu in de normale stand en regelmatig geen onvangst (maar een uurtje of 2 de GPS-ontvanger uit gehad, niet de unit zelf)

Groeten,

yuri

Edited By yuri on sept. 03 2002 at 20:17

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...