Spring naar bijdragen

Mapsource kaarten & etrex - Zijn er alternatieven voor mapsource?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Na een week met mijn Legend te hebben gespeeld is het tijd om wat verder te gaan nadenken over het optimale gebruik ervan.

Ik heb een Legend met een basemap van de VS, waar ik bewust voor gekozen heb omdat ik daar regelmatig naartoe ga en dan ook hele einden met de auto afleg. De basemap en de poi's zijn werkelijk geweldig maar ik wil ook details. De 8Mb is dan echt te klein (zelfs de 24Mb van de Vista schiet tekort) en ik heb geen laptop (nog niet althans). Het probleem is dus dat je zeer beperkt bent in de gebieden met een detailkaart.

Omdat ik echt de enige niet ben die hiermee geconfronteerd wordt, ben ik op het internet op zoek gegaan naar alternatieven om kaarten naar de Legend te uploaden vanuit iets anders dan een PC maar heb tot nu toe niets kunnen vinden. ??? Sterker nog, ik kom alleen software tegen die waypoints, routes en tracks up- en downloaden. Is het uploaden van kaarten alleen mogelijk vanuit MapSource?

Is er bij iemand op dit forum een alternatief bekend?

Zijn er uberhaupt mensen die geinteresseerd zijn in een alternatief of rijden jullie allemaal met een laptop in de kofferbak? :(

Ik ben van beroep electronicaontwikkelaar/programmeur en weet dat er een alternatief mogelijk moet zijn en dat het zelfs niet eens zo ingewikkeld hoeft te wezen. (Vandaar dat ik dan ook verwacht dat een ander daar al eens mee gekomen is...)

Geplaatst

Je haalt nogal wat op je hals!

Vanaf het begin heeft men "problemen" met Garmin over vrijgave van protocollen en structuur van bestanden.

Velen zijn hier al mee bezig geweest: reverse engineering, van zowel het overdrachtsprotocol als van de mapsource bestanden (*.img)

Uiteindelijk heeft Garmin het protocol (eenmalig) vrijgegeven, zie hun download pagina.

De mapsource bestanden zijn onlangs gekraakt, dwz ze kunnen gewijzigd worden en daarna nog naar de GPS worden ge-upload.

Er zijn, beperkt, programma's die kaarten kunnen omzetten naar het noodzakelijke vectorformaat echter:

Door ingrijpen van Garmin is de wijze waarop de reverse-engineering van mapsource heeft plaatsgevonden geheel van het internet verwijderd. Argument zie je eigen "Licence agreement" van mapsource

Daarmee lijkit vooralsnog het zelf creeren van bestanden die naar je GPS kunnen worden ge-upload afgesneden.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...