kitt Geplaatst 30 augustus 2004 Geplaatst 30 augustus 2004 Ik heb enige tijd geleden een weersonde gekocht. Deze is uitgerust met een complete GPS ontvanger, zender, en sensoren . ( Ebay GPB 9,-- ) Het idee was om een soort transponder te maken die eens in de 24 uur zijn coordinaten naar mijn huis zendt . Deze zouden automatisch op een server komen te staan waar de cache beschrijving naar verwijst. ( Zoiets als APRS : Amateur Position Relay System ) Nu begrijp ik dat er een ban is op moving caches. Indien echter het gebied waarbinnen de cache verplaatst mag worden is afgebakend en de terrein eigenaar/beheerders werken mee, is dan een uitzondering mogelijk? Het risico is dat zo'n cache waar aardig wat werk in gaat zetten gejat wordt. Ik zoek dan ook eigenlijk een terrein dat niet zomaar toegankelijk is ( scouting terrein, prive terrein oid.) Heeft iemand suggesties?
cvcaelen Geplaatst 1 september 2004 Geplaatst 1 september 2004 Dus, Remco, als ik een cache zou maken (speel ernstig met het idee om het te doen) waarbij ik 10 coördinaten opgeef van de mogelijke plaats van de cache, de cache zou effektief op 1 van die 10 plaatsen komen te liggen , alleen, de cache zou op onregelmatige tijdstippen van plaats verhuizen(door mij verplaatst), zodat iedere schatzoeker met evenveel geluk aan de start van de zoektocht zou beginnen. Nu de vraag : kan dit? Christiaan
Gast bas Geplaatst 6 september 2004 Geplaatst 6 september 2004 ik zit op scouting en ik denk dat ik wel mogelijkeden zie bas
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 6 september 2004 Geplaatst 6 september 2004 Verzin eens iets nieuws, dit is wat Staatsbosbeheer bij al z'n GPS wandelingen doet en ook bijvoorbeeld de cache Eerste Maashorst combi cache is volgens dit principe (of is dit gewoon een SBB tocht die je mag loggen). Het mag dus echt wel!
Aanbevolen berichten