Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Van de week de GeoCachingsite van Stefanne gevonden op het internet.

( http://www.xs4all.nl/~stefanne/geocaching/index.html ) heel veel bruikbare informatie voor de beginner en zeker een site om nog eens te raadplegen.

Maar nu werd de volgende tip gegeven " Als je een GPS hebt met kaart (zoals de Vista) zet dan 'plaats op de weg' UIT omdat je anders foute positie's krijgt"

Kan iemand mij vertellen wat deze optie inhoud voor je gebruik van de GPS als ik deze optie inderdaad uitzet? .

Ik gebruik hem n.l. ook voor de weg te wijzen als ik ergens heen moet (soort Carin) stuurt hij me dan steeds de vluchtstrook op of zoiets :(

Geplaatst
Maar nu werd de volgende tip gegeven " Als je een GPS hebt met kaart (zoals de Vista) zet dan 'plaats op de weg' UIT omdat je anders foute positie's krijgt"

Kan iemand mij vertellen wat deze optie inhoud voor je gebruik van de GPS als ik deze optie inderdaad uitzet? .

Ik gebruik hem n.l. ook voor de weg te wijzen als ik ergens heen moet (soort Carin) stuurt hij me dan steeds de vluchtstrook op of zoiets  :(

Als die optie aan staat, dan gaat je Vista in het kaartscherm de pijl zoveel mogelijk op de dichtstbijgelegen weg plaatsen. Als je in het veld wil gaan is dit natuurlijk soms wat verwarrend.

Hoe ver je van de weg af moet zijn voordat ie dat niet meer doet weet ik niet echt.

Ikzelf heb deze optie altijd aan staan (dus OP de weg) en heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

De bedoeling van deze optie is eigenlijk als je met de wagen of fiets rijdt dat de GPS je positie aangeeft op de weg ipv enkele meters ernaast als de ontvangst niet al te goed is.

Geplaatst

deze optie heet in het engels lock on road. als je hiernaar zoekt zul je hem in het forum wel vaker vinden.

het gaat erom dat je gps zoveel mogelijk op de wegen blijft. hierdoor heb je als je fietst of in de auto rijd een betere locatie als de wegen even een beetje scheef zitten t.o.v. de kaart in de gps..

aan de andere kant krijg je rare locatie's als je aan het geocachen bent..

dus even aanpassen afhankelijk van je activiteit?!

gimli :(

Geplaatst

Ik heb de laatste tyd ook al van die rare problemen met mijn Vista

Wanneer ik een "Ga Naar waypoint" er in zet wordt hij ontzettend traag in de kaartscherm mode

maar in de navigatie_mode werkt hij perfekt en snel.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ??

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...