Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Misschien eerst eens vragen aan b.v. de boswachter wat is toegestaan?

Je kan heel creatieve waypoints bedenken, maar mogen die geplaatst worden?

Of moet je het doen met de gegevens die aanwezig zijn?

Mag je wel een mooie (grote) kist plaatsen of alleen een klein kokertje?

Geplaatst

Toon oprechte belangstelling voor het werkgebied van de boswachter. Vraag zijn advies bij het uitzetten van de route en het kiezen van de cachelocatie. Hou je ver van irrelevante en/of nodeloos ingewikkelde 'veldpuzzels', maar laat je door de boswachter inspireren tot het maken van unieke waypoints die opgaan in de omgeving.

Laat op de cachepagina blijken dat je de adviezen van de boswachter ter harte hebt genomen. Vermeld bijzonderheden die hij heeft verteld. Bied aan de cache te vullen met voorlichtingsfolders van de natuurbeherende organisatie. Op deze manier heb ik niet alleen altijd ALLES wat mij voor ogen stond gedaan gekregen, maar heb ik mij ook verzekerd van 'teamgenoten' in het veld, die mijn caches niet alleen in de gaten houden maar zelfs regelmatig aanvullen.

Vorig jaar nog liet een boswachter via email weten dat hij mijn cache bij een heidebrand in veiligheid had gebracht en nadien weer op dezelfde locatie terug had geplaatst. De doos Marsrepen, waarmee ik hem wilde belonen, hebben we tijdens een inspectieronde samen soldaat gemaakt waarbij ik veel heb geleerd over de enorme veerkracht waarmee flora en fauna zich na een natuurbrand herstellen.

• Top! 1
Geplaatst

Kijk, dat is goed om te horen Vlinder, ook super van die boswachter trouwens!! Ik denk dat ik qua boswandeling helemaal niets in het bos ga plaatsen, maar mijn 2e passie fotografie ga combineren met een soort van wandelroute waar vragen worden gesteld op bepaalde plaatsen waar je langs loopt. Ben eigenlijk nog niet van plan om bijvoorbeeld wat op dood hout te schroeven, of op stenen te plakken, moet een mooie informatieve ronde worden, waar ik natuur en fotografie probeer te combineren...maar ook jij bedankt voor goede tip Vlinder!!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...