pineaple plus Geplaatst 31 augustus 2013 Geplaatst 31 augustus 2013 (bewerkt) Het is natuurlijk niet dat ik erop tegen ben. Integendeel hoe meer ziel hoe meer vreugd. Maar dat mensen niet uit bomen vallen is voorbarig ook het feit dat het relatief nieuw is in NL. Met het materiaal is IDD vaak niets mis echter er zijn er nog steeds mensen die het touw op internet kopen wat al 10-20 jaar oud is............ Verkeerde knopen tja onwetendheid zoals ook in het lijstje staat verkeerd ingefit op de 8 elkaar niet gecontroleerd paniek ENZ Wij doen ook wel de wat extremere caches die toch wel wat voorbereiding vergen maar ook daarbij heb ik met eigen ogen gezien (het waren geen geocachers) dat mensen alleen een touw meenamen gewoon om de rots achter je rug langs en naar beneden het hoogste punt was ook "maar" een metertje of 8 maar ik pak me gordel en me 8 hoe dan ook. Er zijn daar op dat punt gevallen bekend dat mensen naar beneden zijn gevallen resultaat (het is Amerika) een medevac op eigen kosten wegens nalatigheid 14.000 $. Je moet daar ook een handtekening zetten voor je erin gaat (en je moet in het bezit zijn van een vergunning) dat je kennis bezit en materiaal en toch gaan er mensen zonder materiaal in. Het nadeel is eenmaal voorbij het eerste obstakel kan je niet meer terug en dan begint de hel je ben daar(http://www.canyoneeringusa.com/subway-accident-reports). Het is IDD niet dat je elke cache moet doen maar daar lijkt het bij sommige wel op. Roepend vanaf de grond "doe mijn naam ook ff" tot mensen die onodige risico's nemen. Ook eigenaren die al in de beschrijving zetten "geen klimuitrusting nodig" vind ik een te gevaarlijke uitspraak. Verder als je het wil leren is het echt geen probleem om in je achtertuin wat te knopen testen enz maar ga niet te hoog. Win info in vraag het andere hoe die het doen en begin rustig aan. Een boom een abseil een ferrata of een canyon vragen elk apart materiaal en kennis 31 augustus 2013 bewerkt door pineaple plus
Aanbevolen berichten