Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een Magellan Explorist gc gekregen en ben daar heel blij mee omdat je dan in het buitenland in ieder geval zonder internetkosten kunt gaan cachen. Ik cache sinds oktober 2011 en heb het steeds gedaan met mijn htc en de gratis app van c:geo.

Dat werkt allemaal perfect en is ook heel simpel. Het enige nadeel is dus de batterij die snel leegraakt en het buitenland cachen wat veel geld kost.

Dus vandaar de gps, maar ik begrijp er helemaal niks van. Ik heb inmiddels ook de nederlandstalige handleiding gedownload, maar ook daar kom ik niet uit. Ik kan de caches inladen van geocaching.com, maar daar houdt het op.

Ik weet echt niet wat ik moet doen. Zijn er misschien filmpjes op het internet waarin je kan zien hoe het werkt?

Er staat in de handleiding niet een een stapsgewijze uitleg van hoe je een cache zoekt via de gps.

Het is misschien een stomme vraag, maar ik heb er nog nooit eerder iets mee gedaan dus voor mij is het allemaal nieuw.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt

Natasja

Geplaatst

Ik heb dezelfde GPS en hij bevalt mij goed. Caches laad ik in dmv PQ en de opgeloste mysteries download ik er in via GSAK.

Als je dan aan het rijden bent en je drukt in het menu op geocaches, dan staat de dichtstbijzijnde bovenaan. Wil je er gewoon eentje opzoeken, kun je met behulp van de joystick verder naar onderen scrollen en de goede zoeken.

Mocht je meer vragen hebben, mag je me altijd een mail sturen!

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb ook een maggellan explorist. Als je een cache geladen hebt op de explorist ga dan naar map geocaches. Zoek dan de cache op die je wilt gaan zoeken.Klik op deze cache. Ga dan naar menu en klik op start. Dan zie je de kaart en de plek waar de cache verstopt ligt. Veel succes.

bewerkt door Geowil
Geplaatst

Bedankt voor de antwoorden, maar hoe zit het dan met de multi's en de mystery. Die laad je ook in, maar hij ligt daar natuurlijk niet. Hoe krijg je de gevonden coordinaat er dan in?

En bij de multi's staan dan alle waypoints er ook bij automatisch.

Geplaatst

Die staan bij waypoints (het vlaggetje)

Waarom loop je niet eerst eens een multi in je omgeving dan hoef je niet alles op je vakantie uit te proberen

Met een magellan kan je niet verkeerd klikken

Ook een coord invoeren enz kan niet missen met de symbolen die in het apparaat staan.

Probeer gewoon

Geplaatst

Ik heb gisteren de 1e multi gelopen met de gps en het ging best redelijk goed. Doe nog dingen denk ik met een omweg, maar het werkt in ieder geval en begin het een klein beetje te snappen.

Bedankt voor alle reacties en hulp.

Groet Natasja

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...