Snapernixvan Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Volgens mij heeft het geen zak met zeeland te maken Dat is ook zo, maar onze belgische mede-cacher kwam nu eenmaal uit in Zeeland, hetgeen logischer is dan wanneer hij in Zoutkamp was gaan cachen.....
Elma123 Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Kan aan mij liggen, maar zo ben ik gewoon opgevoed: Rommel gooi je in de vuilnisbak en niet op straat. Of in dit geval dus niet in de cache. En ik denk ook dat het niet specifiek voor Zeeland is.
Snapernixvan Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 (bewerkt) , mijn dochters groeien dus ik heb regelmatig spul waar ik vanaf moet. Ahhhh daar kunnen wij ouders over mee praten.... Wat te denken van de pil, die vergeten is in te nemen, zakjes met wiet, verboden lektuur en last but not least vrijers, die je voor geen geld meer thuis wilt zien.... Het wordt weer leuk in de bossen, waar jij bent wezen cachen.... Laat even weten waar??? 6 juni 2011 bewerkt door Snapernixvan
Woezel & Pip Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Het toeval wil dat we afgelopen weekend met Hemelvaart en op 13 mei in Zeeland op weekend waren en uiteraard wilden we daar gaan cachen, zodat ook de kaart van Nederland ingekleurd werd ;-) De eerste keer zaten we in de buurt van Brouwershaven, de tweede keer in de buurt van Middelburg. 2 verschillende 'eilanden', dezelfde teleurstelling. We stelden vast dat goodies blijkbaar even zeldzaam zijn in caches dan TB's of coins. Ik heb de indruk dat er in Vlaanderen in ¨90% van de doosjes toch iets steekt, terwijl in deze caches stak er 90% van de tijd niets, gewoon een logboekje. Ik heb dan maar in enkele een paar spulletjes achtergelaten maar waarschijnlijk zullen deze in no time weg zijn... Jammer, ik hoop dat dit niet representatief is voor de rest van de caches van, verder erg sympathieke, noorderburen ;-) En wiens verantwoording is de "lege" cache dan??? In 10 jaar tijd, 10 caches uitgelegd. ALTIJD de nieuwe cachedoos voorzien van nieuw gekochte goodies, de hele ammobox/ton vol. Bij cachecontrole is al het nieuw gekochte spul verdwenen, oude, vaak kapotte en waardeloze zooi is ervoor terug gedaan. Vandaar mijn tekst bij mijn cache-beschrijvingen: Na 9 caches in de afgelopen 9 jaren te hebben gelegd, eindeloos cachecontroles uitvoeren = caches verschonen van oude zooi en weer aanvullen met nieuw (!!!) gekocht spulletjes erin, bij later bezoek constateren dat alle nieuwe spulletjes weer verdwenen waren en oude gebruikte troep ervoor terug gelegd was, is ook het geduld én de portemonnee van een Dwarreltje op een gegeven moment op/leeg. Het is de verantwoordelijkheid van de cacher in het algemeen om iets GELIJKWAARDIGS terug te leggen voor een item dat je wilt meenemen. Dus niet een nieuw pak kaarten eruit halen en daarvoor een oud, gebruikt plastic speeltje van een Mc Donaldsurprise ervoor terug leggen..... Helaas voor de kinderen die meelopen en die graag grabbelen. Ik snap dat maar al te goed (voel me vaak nog dat kind ), maar ben slechts verantwoordelijk voor het feit dat de wandeling en eindcache in orde zijn. Inhoud cache is verantwoording van alle bezoekende cachers. Zeg nou zelf Bjorn, cachen gaat toch om het spelletje van het zoeken/wandelen. Je kunt toch niet verwachten dat cache-eigenaars maar blijven kopen/aanvullen omwille van de cachers??? De cachers die te beroerd zijn zélf fatsoenblijke goodies te kopen en eerlijk te ruilen?? Natuurlijk lijden de goeden ook hier weer onder de 'kwaaien'. Maar ja, thats's live.... Maar dan te gaan vertellen dat er geen/amper goodies in de caches in Zeeland zitten.... Ik vind het een beetje heel erg vervelend dat je zo een hele provincie negatief belicht, terwijl het de BEZOEKENDE CACHERS (veel toeristen = niet-Zeeuwen) zijn die dit probleem veroorzaken.
Snapernixvan Geplaatst 6 juni 2011 Geplaatst 6 juni 2011 Zeg nou zelf Bjorn, cachen gaat toch om het spelletje van het zoeken/wandelen. Je kunt toch niet verwachten dat cache-eigenaars maar blijven kopen/aanvullen omwille van de cachers??? De cachers die te beroerd zijn zélf fatsoenblijke goodies te kopen en eerlijk te ruilen?? Natuurlijk lijden de goeden ook hier weer onder de 'kwaaien'. Maar ja, thats's live.... Maar dan te gaan vertellen dat er geen/amper goodies in de caches in Zeeland zitten.... Ik vind het een beetje heel erg vervelend dat je zo een hele provincie negatief belicht, terwijl het de BEZOEKENDE CACHERS (veel toeristen = niet-Zeeuwen) zijn die dit probleem veroorzaken. Ik moet het voor onze belgische vriend opnemen. Zo zegt hij het niet. Je moet een beetje tussen de regels doorlezen. Bovendien vlakt hij zijn eerste beweringen in zijn latere berichtjes behoorlijk af. Hij is van de laatste opbrengst van zijn Fortis aandelen voor één dagje samen met zijn vrouw en zijn lelijke eend de grens overgegaan en ik heb al gezegd, dan is het niet logisch dat je dan in Zoutkamp terecht komt.... Hij stelt vast (en daar heeft hij volkomen gelijk in) dat er veel fotodoosjes liggen in Zeeland. Thats all. Kennelijk meer dan wat hij in België, waar ze genoeg werkloze parlementariërs hebben om tig boxen te vullen, gewend is. En ik hoef niet heel veel caches gedaan te hebben om vast te kunnen stellen, dat op wat uitzonderingen na (jouw cache bijvoorbeeld) de inhoud van ammoboxen en andere kisten bedroevend is. Het is vaak te smerig om aan te pakken. Niet alleen in Zeeland, maar overal. We hebben hier vastgesteld dat het om een gezamenlijke verantwoordelijkheid gaat van zowel cacheowner en cachezoeker. Zeeland wordt er niet minder mooi door. Sommigen, waaronder ikzelf hebben uitvoerig in dit draadje beschreven hoe mooi jouw provincie is en hoe graag wij er komen. Het berichtje van Bjorn zal de toeristenindustrie in Zeeland niet doen wankelen. De frustratie, die uit je berichtje naar ons doorklinkt is volkomen begrijpelijk. En als we het allemaal een beetje ter harte nemen, dan zal dat de inhoudskwaliteit van veel boxen op korte termijn wat opschroeven. In ieder geval de caches, die ik ga bezoeken, want MacDD heeft me op een idee gebracht.... Ik heb ook ooit (in een grijs verleden) puberale dochters gehad, die voorwerpen mee naar huis namen, die buitengewoon waardevol kunnen zijn voor de huidige generatie puberende dochters of voor hen, die van plan zijn dat de komende tijd te gaan doen..... Zo'n forum heeft toch zijn waardevolle kanten!!!! 1
Aanbevolen berichten