Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Op mijn Iphone4 die ik sinds kort heb, gebruik ik de app van groundspeak en ook de app geocaching viewer waarmee je prima cachebeschrijvingen kan lezen.

<- uitgebreide vraag weggehaald, heb zelf oplossing al ->

Vraag en oplossing kort samengevat: om GPX bestanden uit GSAK in de app geocaching viewer te krijgen zonder gebruik van internet of losse router... oplossing: ik op laptop een ad-hoc wifi aan, waarna ik GPX bestanden over kan zetten via de browser door geocaching viewer.

Dit kan ik dus op vakantie toepassen, als ik het buitenland geen gebruik wil/kan maken van internet of bestaande wifi verbindingen.

bewerkt door Travel Wolf
Geplaatst

Zou je wellicht kunnen aangeven wat het verschil is tussen beide App's, daar je in beide een cachebeschrijving kan lezen. Ik neem aan dat je voordelen ziet in de Geocache viewer, maar welke zijn dat dan bv. Ben wel benieuwd naar deze App.

Geplaatst

Zou je wellicht kunnen aangeven wat het verschil is tussen beide App's, daar je in beide een cachebeschrijving kan lezen. Ik neem aan dat je voordelen ziet in de Geocache viewer, maar welke zijn dat dan bv. Ben wel benieuwd naar deze App.

Het verschil:

Het grote verschil is... de groundspeak app is ideaal... bijna altijd... zolang je internetverbinding hebt, of van tevoren je PQs inleest vanaf geocaching.com. Dan is de keuze simpel, dit gebruiken.

je kan zelfs een bestand terugladen naar geocaching.com vanaf je computer en dan weer downloaden in de navigator. Kortom, al heel veel mogelijkheden...

Maar de andere app: "de viewer" voegt dat stukje toe, waar de bovengenoemde net te kort schiet... om de gpx-bestanden uit te lezen die ik met GSAK heb gemaakt. En die ik dan onderweg (zonder internet) kan overzetten voor paperless cachen.

In de praktijk betekend dit het volgende: in Nederland gebruik ik de groundspeak geocaching navigator, omdat ik toch onbeperkt internet heb op de iphone... en eventueel download ik thuis al een PQ van het gebied waar ik heen ga in de Iphone...

Maar op vakantie... heb ik in het buitenland meestal geen internet... en dan heb ik van tevoren alle caches van het betreffende land in GSAK ingeladen, en dus bij mij in de laptop. Dan kijk ik waar ik ben en zoek ik de dichtsbijzijnde 500 caches... die zet ik in een gpx-bestand en dan over naar de viewer app.

Kijk, als je enkel naar 1 appartement op kreta gaat... kan je natuurlijk het hele eiland met een PQ inladen in het eerste programma... en ben je klaar... maar als je (zoals ik) door heel Scandinavië trekt... en dus niet weet waar je precies heen gaat in die landen met vele tienduizenden caches... dan is het anders. Dan is dus de viewer een uitkomst. Mits je alle caches wel al in GSAK bij je hebt.

PS 1: het navigeren zelf doe ik met de 60CSx, dit is dus alleen voor de omschrijvingen en het paperless cachen allemaal...

PS 2: ik heb de Iphone nog maar net, dus dit is hoe ik het nu ga doen, voorheen had ik alles als html-files op een windows-mobile bij me.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...