Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toch nog even een reactie, je kunt inderdaad het plaatje kleiner tonen qua breedte of hoogte,

maar het plaatje zal eerst nog wel op de orginele (bestands)grootte gedownload moeten worden.

Vervolgens zal het getoond worden in de opgegeven grootte van de HTML opdracht.

Naar mijn mening is het beter om het originele plaatje voordat je het upload naar het web te verkleinen naar de juiste maat zodat je het zonder aanpassing van hoogte of breedte kunt gebruiken.

Dit geeft voor mensen die minder snel internet hebben het voordeel van een snellere paginaopbouw en minder data wat over het lijntje gaat.

Een ander ding om op te letten is het feit of je het plaatje als jpg of gif bestand bewaart, ook dit kan qua bestandsgrootte al een verschil maken.

Qua compressie zijn er voor jpg bestanden ook nog instellingen mogelijk die de weergavekwaliteit zullen beinvloeden, enig experimenteren zal duidelijkheid hierin brengen.

Succes met proberen zou ik zo zeggen.

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst

@pa3fus, helaas zet het foto upload systeem van gc.com alles om naar .jpg. Je hebt er dus niks meer aan als je hem in gif/png/tif/bmp/enz. opslaat.

Geplaatst

Mijn opmerking moet je meer in het algemeen zien, mobiel internetten is soms erg lastig vanwege de grote afbeeldingen,

in zo'n geval kan het laden van een klein of een groot plaatje best uitmaken.

Groeten J-W.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...