Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb voor onze vakantie in Schotland pocket queries gemaakt, die nu in GSAK staan.

Nu wil ik graag deze caches in onze Tomtom zetten, zodat we al rijdend gelijk kunnen zien, waar de caches liggen.

Hoe krijg ik deze van GSAK naar Tomtom?

Alvast hartelijk dank!

Geplaatst (bewerkt)

Via deze optie? Weet alleen niet of je daarna de gemaakte file zelf nog naar de Tomtom moet zetten (kan dacht ik gewoon via het eigen programma van Tomtom)

bewerkt door Fotogravinnetje
Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik de Export macro: Poi by cache type MK2

TomTom export: poi by Cachetype Mk2

je moet hiervoor een directory aanmaken op je harde schijf, de file's die daar dan instaan kopieer je naar de kaartmap op je TomTom.

Met deze Macro krijgt elk cache type zijn eigen icoon op de kaart.

Gebruik wel de laatste versie (april 2010)

bewerkt door hopmaniak
Geplaatst
Via deze optie?

Zo word het bestand alleen maar gemaakt en opgeslagen op je pc.(tip geef het op te slaan bestand de naam cache dat zei je later ook weer terug komen in je tomtom.)

Daar na moet je het bestand nog wel zelf op de tomtom zetten.

het bestand moet in de map waar je kaart is op geslagen op je tomtom bij mij is dat de volgende map (Western_and_Central_Europe)worden gezet.

De volgende 2 bestandjes moeten naar de tomtom worden gezet.

cache.ov2 (als je met opslaan van het bestand in gsak het bestand CACHE hebt genoemd anders de naam zoals je het opgeslagen.ov2 dit geld ook voor het plaatje.)

cache (Bitmapafbeelding.bmp) dit is de afbeelding hoe je hem ziet in je tomtom word automatisch door gsak aangemaakt

Als je dit alles op je tomtom heb gezet dan kun je de cache plaatsen zien tijdens het rijden dan kun je je cache plaatsen onder nuttige plaatsen beheren een aanpassen met een beetje spelen kom je er dan wel uit. bijvoorbeeld een geluidje ter waarschuwing dat je in de buurt bent.

Je kunt nu ook vanuit je nuttige plaatsen er direct naar toe navigeren. terug te vinden op cache naam

Ik hoop je voldoende info te hebben gegeven.

Fijne vakantie.

Geplaatst

Nou, het is eindelijk gelukt!

Met alle goede adviezen hier moest dat ook eigenlijk wel. :(

We hebben nu niet alleen de caches in TT kunnen krijgen, maar we hebben ook de beschrijvingen in ons Ebook kunnen zetten, dus dat wordt paperless cachen, maar dan zó, dat we het onderweg ook nog goed kunnen lezen!

Hartelijk dank allemaal!

Geplaatst

Zag dit berichtje op de homepage van de site en dacht eens even kijken. Dankzij de vraag die hier is gesteld, ben ik ook weer een mooie macro wijzer. Handig hoor! :(

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...