pa3dgg Geplaatst 23 december 2009 Geplaatst 23 december 2009 Ik wil voor iemand een topo kaart van Oostenrijk instaleren. Nu zag ik dat bij de nieuwe versie "topo versie 2" deze in een andere map op mijn C schijf wordt geinstaleerd, als mijn eigen oude kaarten. Maar mijn eigen kaarten zijn als .img bestanden weggeschreven. Deze kan ik transparant maken met IMG-transparent. Echter de nieuwe kaartdelen staan niet meer als .IMG bestanden op de computer, maar in een map PRODUCT1 en dan een 8 cijferig nummer. Maar ook in de map van dit nummer, staat geen IMG bestand. Iemand een idee, hoe ik deze kaarten toch transparant kan maken? gr. Arie
Ivo-tje Geplaatst 23 december 2009 Geplaatst 23 december 2009 Ik wil voor iemand een topo kaart van Oostenrijk instaleren.Nu zag ik dat bij de nieuwe versie "topo versie 2" deze in een andere map op mijn C schijf wordt geinstaleerd, als mijn eigen oude kaarten. Maar mijn eigen kaarten zijn als .img bestanden weggeschreven. Deze kan ik transparant maken met IMG-transparent. Echter de nieuwe kaartdelen staan niet meer als .IMG bestanden op de computer, maar in een map PRODUCT1 en dan een 8 cijferig nummer. Maar ook in de map van dit nummer, staat geen IMG bestand. Iemand een idee, hoe ik deze kaarten toch transparant kan maken? gr. Arie Speel even met de windows > mac convertor van garmin. Deze levert ook img files af. IMG is gewoon het nieuwe formaat, die product folders het oude.
pa3dgg Geplaatst 23 december 2009 Auteur Geplaatst 23 december 2009 Ik wil voor iemand een topo kaart van Oostenrijk instaleren.Nu zag ik dat bij de nieuwe versie "topo versie 2" deze in een andere map op mijn C schijf wordt geinstaleerd, als mijn eigen oude kaarten. Maar mijn eigen kaarten zijn als .img bestanden weggeschreven. Deze kan ik transparant maken met IMG-transparent. Echter de nieuwe kaartdelen staan niet meer als .IMG bestanden op de computer, maar in een map PRODUCT1 en dan een 8 cijferig nummer. Maar ook in de map van dit nummer, staat geen IMG bestand. Iemand een idee, hoe ik deze kaarten toch transparant kan maken? gr. Arie Speel even met de windows > mac convertor van garmin. Deze levert ook img files af. IMG is gewoon het nieuwe formaat, die product folders het oude. Bedankt Ivo, maar het antwoord zegt me niet zoveel. Een Mac converter is toch om kaarten geschikt te maken voor een Mac computer. En wat betreft .img bestanden, die gebruik ik al jaren. De product folders zijn volgens mij de nieuw. gr. Arie
pa3dgg Geplaatst 23 december 2009 Auteur Geplaatst 23 december 2009 Ik had hier nog een progr. liggen, waar ik niet van wist wat ik er mee kon doen. Ik had Garmin Map converter eens gevonden op het net. Dit kan ik er dus mee doen. This is a map converter to convert the new style .gmp maps to the old-style .img format. Create a folder in c:\garmin to store the converted maps and use the converter to convert them to that new folder. The conversion is capable of converting any maps automatically. It will also install an older version of Mapsource that runs faster than the newest version. You have the option of not installing the new version. Nu kan ik zijn .img files weer transparant maken. Arie
Aanbevolen berichten