pa3ems Geplaatst 1 oktober 2009 Geplaatst 1 oktober 2009 In het kader van wat kan die Colorado allemaal: de diagnosestand. Om in die diagnosestand te komen moet u de knop in het midden van het wieltje ingedrukt houden terwijl u de gps aanzet. U krijgt een schermpje te zien met onderaan een start knop. Als u start selecteert doorloopt de gps een cyclus waarbij verschillende dingen worden gecontroleerd. Bovenaan staat de software versie, in mijn geval 3.00 De rest van de waardes spreken voor zich, maar een belangrijke waarde springt eruit en dat is Vext, dat is de spanning van de externe voeding. Die externe voeding behoort, mits aangesloten op de USB, tegen de 5 volt te liggen, de waarde van de spanning van een USB-poort. Vbat is de batterijspanning en behoort tegen de 3 volt aan te zitten. De AVR versie staat bij mij op 40, AVR is het boordcomputertje. Dit zijn de waardes op mijn exemplaar: Software version 3.00 AVR version 40 GPS version 290 D-type 0 Since reset niet van belang dit is de tijd sinds de laatste erset Time geeft de juiste tijd aan Temp voor wat het waard is Frequency 16368000 Ontvangstfrequentie (lees 1636 mHz) Dat zit dus in de UHF band in een gedeelte wat voor satelliet ontvangst bestemd is,de lage GSM band voor de telefonie zit 200 mHz hoger. Een eind er vanaf dus. C/NO No cable detect 2,71 Vbat 2,68 Vext 0,00 (USB spanning) Backlight 50% Waarde van de achtergrond verlichting Ram pass is dus gecontroleerd zonder fouten blijkbaar Rom pass idem Nu zult u wellicht zeggen wat moet ik hiermee ?? Laten we zeggen je weet maar nooit. Wel een belangrijke conclusie is dat de GPS terwijl hij aan de computer hangt extern gevoed wordt, dat is ook een van de redenen dat hij uitgaat als die stekker eruit getrokken wordt, behalve........in de diagnosestand. Met de nadruk op een van de redenen want er zijn er nog meer. Suc6
Boekan Geplaatst 11 april 2010 Geplaatst 11 april 2010 Bij mij krijg ik alleen boven in het scherm : nothing
Aanbevolen berichten