Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Op dit moment gebruik in een mobiele telefoon voor het geocachen in compinatie met GPS tuner. Niet ideaal. Een telefoon is kwetsbaar en de GPS ontvangst laat te wensen over.

GPS tuner bevalt me echter wel. Ik kan namelijk met GPS tuner op m'n pc kaarten vanuit googlearth opslaan als jpg en deze calibreren. Vervolgens laat ik ze in de pda en zie ik keurig een sateliet kaart op mijn scherm.

Nou ben ik van plan om de Garmin Etrex Vista HCx te gaan kopen omdat ik daar betere verhalen over lees dan over magellan producten.

De HCx zou overweg moeten kunnen met kaarten.

Wat me echter niet duidelijk is of ik ook die kaarten van googlemaps/google earth kan inlezen. Is in feite gewoon een jpg.

Kan iemand me vertellen of ik m'n "eigen" kaartmateriaal in kan lezen of moet ik altijd die peperdure kaarten van Garmin zelf kopen?

bewerkt door P. van der Poel
Geplaatst
Op dit moment gebruik in een mobiele telefoon voor het geocachen in compinatie met GPS tuner. Niet ideaal. Een telefoon is kwetsbaar en de GPS ontvangst laat te wensen over.

GPS tuner bevalt me echter wel. Ik kan namelijk met GPS tuner op m'n pc kaarten vanuit googlearth opslaan als jpg en deze calibreren. Vervolgens laat ik ze in de pda en zie ik keurig een sateliet kaart op mijn scherm.

Nou ben ik van plan om de Garmin Etrex Vista HCx te gaan kopen omdat ik daar betere verhalen over lees dan over magellan producten.

De HCx zou overweg moeten kunnen met kaarten.

Wat me echter niet duidelijk is of ik ook die kaarten van googlemaps/google earth kan inlezen. Is in feite gewoon een jpg.

Kan iemand me vertellen of ik m'n "eigen" kaartmateriaal in kan lezen of moet ik altijd die peperdure kaarten van Garmin zelf kopen?

elke garmin bevat een een basis kaart maar dat is echter net met veel detail,

als je echt mooi detail vind dan zou je wel een topo kaart er bij moeten komen.

Geplaatst

Je kunt er kaarten van OSM in laden.

Deze kosten je niets, maar de nauwkeurigheid kan per regio verschillen.

Op sommige stukken is hij uitgebreider als google maps of de onroute fietskaart van nederland :thumbup: maar dat zijn de stukjes waar mensen de kaart aanvullen.

als dat niet gedaan is, kom je er opzich ook prima mee uit de voeten...

• 2 months later...
Geplaatst

Topo NL heeft ongeveer 5 tot 6 jaar oude data (als het niet meer is)

Is nog geen nieuwere versie, dus vrij duur voor 100 euries bij Bever Zwerfsport

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...