De Motten Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een Triton 500, maar er zit alleen een basiskaart op zonder wegen en daar heb je niet zo veel aan. Nu ben ik al aan het stoeien geweest met Mapsend, Vantage point, OZI explorer en Tritonrmp, maar het wil niet lukken. Ook het Tritonforum bied geen oplossing. Ik heb nu vanuit Mapsend de nederland kaart op de Triton kunnen zetten als detailkaart, maar vanuit mapsend kan je maar een bepaalde grootte in bestandsomvang maken en dus is nederland nu opgedeeld in 7 deelkaarten terwijl ik eigenlijk 1 topokaart van nederland zou willen. Ook de ' stafkaarten' nederland vanuit Ozi explorer omzetten lukt wel, maar die zijn per deelkaart erg klein (gebied) en hebben in de Triton allemaal de naam 'Job', dus weet je niet welke detailkaart je selecteert. Ozi mapmerge werkt ook niet goed, dus een topokaart van heel nederland zit er voorlopig niet in. Als iemand tips heeft om een betere basiskaart in de Triton te krijgen en/of een grote detailkaart dan zou dat erg welkom zijn. Omvang van de kaart bestanden is geen probleem, er kan een SD kaart in de Triton 500. Alsvast bedankt. Gravesteyn. (Zijn er al meer Triton gebruikers?)
pa3fus Geplaatst 28 november 2008 Geplaatst 28 november 2008 Ik heb even wat zitten nakijken, maar moet helaas tot de conclusie komen dat ik je niet verder kan helpen. Wel een afbeelding van deze GPS kunnen vinden. Groeten Jan-Willem.
De Motten Geplaatst 11 december 2008 Auteur Geplaatst 11 december 2008 Ondertussen een vraag gesteld bij Magellan support en een keurige reactie gekregen waar ik de basiskaart europa (met wegen) op kan halen (de ftp site van magellan) en instructies hoe ik de basiskaart in de GPS kan krijgen. Toch een prima service. Gravesteyn.
scuba68 Geplaatst 17 december 2008 Geplaatst 17 december 2008 Ondertussen een vraag gesteld bij Magellan support en een keurige reactie gekregen waar ik de basiskaart europa (met wegen) op kan halen (de ftp site van magellan) en instructies hoe ik de basiskaart in de GPS kan krijgen. Toch een prima service. Gravesteyn. Hoi Lurker Wil je mij ook niet even vertellen hoe je de kaarten in je gps zet? heb namelijk ook de triton 500 en een basis kaart van Megallan en wil deze in de gps zetten. Heb ook al een cd kaart erin hier staat nog niks op. Groeten Scuba
De Motten Geplaatst 17 december 2008 Auteur Geplaatst 17 december 2008 Ik ben geen Lurker, maar Gravesteyn, maar dat ter zijde. Letterlijk uit de mail van Magellan support: Please complete the following instructions carefully : 1 ? Download from the following FTP link : ftp://tchedeville2_r:GnejngfN@ftp.MagellanGPS.com the file titled : ?(BM_EU.mgi)? which is the basemap of all ?TRITON GPS? units for ?EUROPE ONLY?. 2 ? Connect the GPS unit to the PC via its USB cable. 3 - Switch on GPS unit and display main map using the "PAGE" key 4 - Next press the "MENU" key and select "VIEW" using the enter key 5 - Here select the option "SETTINGS" and press "enter" to validate. 6 - Next validate the option "CONNECTIVITY" using the enter key. 7 - Validate the option "CONNECT TO PC". Your GPS unit is now recognised as a removable drive. 8 ? Open the removable drive and delete the following file titled ?NORWAY?, this can be located in the drive titled ?TFAT?. 9 ? When completed one now needs to copy the downloaded file (BM_EU.mgi) here. The European basemap has now been integrated into the GPS unit. Succes. Gravesteyn.
Aanbevolen berichten