Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb waypoints langs een route. Nu zou ik gaag een bestand aan willen maken dat in GSAK gebruikt kan worden.

Welk bestandsformaat moet/kan ik gebruiken.

Zelf heb ik geen GSAK en moet nu een bestand maken voor mapsource en gsak.

Om geen problemen te krijgen met geocaching.com zal ik alleen de volgende informatie in een bestand (.loc, .gpx?) willen zetten

- waypoint

- naam (titel)

- lokatie

- link naar waypoint in geocaching.com?

Kan iemand mij een bestand aanleveren met deze informatie welke in te lezen is door gsak? Nogmaals, de reden dat ik dit vraag is omdat ik zelf geen gsak heb, alleen mapsource.

- Robert

Geplaatst

Alhoewel ik niet zo erg thuis ben in de diverse bestandsformaten (qua opbouw en formats bedoel ik) weet ik wel dat zowel GSAK als Mapsource beiden kunnen omgaan met GPX bestanden. Wellicht dat je dus hier voor moet kiezen. Ik weet uiteraard niet precies waarom je dit alles wil, maar gezien het geringe aanschafbedrag zou ik toch zeggen, dat het een goede investering zou zijn om GSAK zelf aan te schaffen. Een "must have" voor Geocaching, die het leven weer wat makkelijker maakt :dribble:

Geplaatst

Robert

als je premium member bent kun je dit doen via Google earth dmv een KML file maken, dan inlezen op gc.com en daar wordt een PQ van gemaakt. De output van de PQ is een GPX file die in GSAK kan worden geladen.

Ik gebruik dit al een tijdje en dat werk redelijk goed

Beantwoord dit je vraag of zit ik mis

JOhn

Geplaatst
Robert

als je premium member bent kun je dit doen via Google earth dmv een KML file maken, dan inlezen op gc.com en daar wordt een PQ van gemaakt. De output van de PQ is een GPX file die in GSAK kan worden geladen.

JOhn

Hallo John,

Ik lees hier allemaal verhalen over dat gsak de gpx file niet kan inlezen. Nu vermoed ik dat er verschillende versies hiervan in omloop zijn.

Ok, ik begrijp dat de gpx van geocaching.com in te laden is in gsak. Maar dit bestand bevat veel meer informatie dan ik kan of wil geven.

volgens mijn heeft loc bestand geen last van versies, klopt dit? loc bestanden zijn ook eenvoudiger.

Kan gsak het volgende loc bestand inlezen?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<loc version="1.0" src="Groundspeak">

<waypoint>

<name id="GC1GP73"><![CDATA[Graaf Tel by Nikkie72]]></name>

<coord lat="52.016667" lon="5.166667"/>

<type>Geocache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1GP73</link>

</waypoint>

<waypoint>

<name id="GC1GJ90"><![CDATA[Koningin Wilhelminapark + by Furcas]]></name>

<coord lat="53.329783" lon="6.914233"/>

<type>Geocache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1GJ90</link>

</waypoint>

</loc>

Geplaatst
Robert

JOhn

Hallo John,

Ik lees hier allemaal verhalen over dat gsak de gpx file niet kan inlezen. Nu vermoed ik dat er verschillende versies hiervan in omloop zijn.

Ok, ik begrijp dat de gpx van geocaching.com in te laden is in gsak. Maar dit bestand bevat veel meer informatie dan ik kan of wil geven.

volgens mijn heeft loc bestand geen last van versies, klopt dit? loc bestanden zijn ook eenvoudiger.

<waypoint>

<type>Geocache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1GP73</link>

</waypoint>

<waypoint>

<type>Geocache</type>

<link text="Cache Details">http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1GJ90</link>

</waypoint>

</loc>

Robert

er is maar een GPX definitie die gebruikt wordt door gc.com, GSAK en alle andere programma's. Jou LOC file ziet er niet anders uit dan andere en zou te lezen moten zijn.

Speel eens met GPSBABEL dan kun je zien of de files die je maakt te lezen zijn en om te zetten zijn.

Een wijs woord van mij, zoekt niet naar de ultieme oplossing. De GPX files die ik gebruik van gc.com hebben alle informatie en vaak te veel zelfs voor wat ik er allemaal mee wil.

Download GSAK, eerste paar weken te gebruiken zonder moeilijke schermen en zie het zelf. de PQ's zijn heel compleet en vergen geen extra inspanning van gc.com

John

Geplaatst
Robert

JOhn

Hallo John,

<waypoint>

<type>Geocache</type>

</waypoint>

<waypoint>

<type>Geocache</type>

</waypoint>

</loc>

Robert

er is maar een GPX definitie die gebruikt wordt door gc.com, GSAK en alle andere programma's. Jou LOC file ziet er niet anders uit dan andere en zou te lezen moten zijn.

Speel eens met GPSBABEL dan kun je zien of de files die je maakt te lezen zijn en om te zetten zijn.

Een wijs woord van mij, zoekt niet naar de ultieme oplossing. De GPX files die ik gebruik van gc.com hebben alle informatie en vaak te veel zelfs voor wat ik er allemaal mee wil.

Download GSAK, eerste paar weken te gebruiken zonder moeilijke schermen en zie het zelf. de PQ's zijn heel compleet en vergen geen extra inspanning van gc.com

John

Ok, duidelijk, bedankt.

Ik heb nu voldoende antwoord.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...