Jiheffe Geplaatst 1 augustus 2003 Geplaatst 1 augustus 2003 Hoi, een collega van mij heeft de mogelijkheid om uit de States een Magellan Sportrak Map te laten overkomen voor minder dan 200 USD. Mijn vraag is nu: is er bij de Sportrak Map net zoals bij de Meridians een mogelijkheid om de US basemap te vervangen door een Europese? Iemand een idee? (Ik probeer hem te overtuigen om de 50-75 USD extra uit te geven voor een MeriPlat, maar dat lukt niet...) Bericht ook gepost in het belgische forum op www.geocaching.be
chamsin Geplaatst 1 augustus 2003 Geplaatst 1 augustus 2003 Mijn vraag is nu: is er bij de Sportrak Map net zoals bij de Meridians een mogelijkheid om de US basemap te vervangen door een Europese? Voorzover mij bekend wel... Ik lees er in de verschillende Yahoo-groepen genoeg over, dus men is er druk mee bezig... Vraag me niet hoe-en-wat, want *ik* ben er te schijterig voor... Kijk maar eens bij groups.yahoo.com en daar bij magellan, meridian, sportrak, mapsend en wat andere passende Magellan- woorden. Je moet je wel aanmelden. Gebruik daarvoor voor de zekerheid niet je normale e-mailaccount (voor het geval je dat nog niet wist! ) Succes!! Chamsin
maandag Geplaatst 8 augustus 2003 Geplaatst 8 augustus 2003 Ik heb op mijn Sportrak Map zonder probleem mijn US basemap vervangen door een europese. De instructies heb ik destijds (januari 2003) inderdaad gevonden op http://groups.yahoo.com, in de groep sportrakgps. Mocht het aan de orde komen: succes
Jiheffe Geplaatst 8 augustus 2003 Auteur Geplaatst 8 augustus 2003 Dank je wel, maandag! Weet je of the basemap van de Sportrak gelijk is aan die van de Meridian Green (2 Mb versie)? De basemaps zijn niet meer beschikbaar op Yahoo, maar ik heb wel nog de 2 Mb versie voor de Meridian liggen. Jiheffe
maandag Geplaatst 8 augustus 2003 Geplaatst 8 augustus 2003 De file die ik gebruikt heb heet eu_b100.img En daarmee is het mij in iedergeval gelukt. De instructies die ik gebruikt heb staan in messagenr: 331 van de Sportrakgps groep by yahoogroups. Voordat het bij mij werkte moest ik een filenaam-extensie veranderen, dit vind je terug in message 500 van bovenstaande groep. Magellan is overigens niet blij met het basemap verwisselen ontdek ik net. Zo stonden de basemap files een half jaar geleden nog bij de navicache forums, en daar vindt je nu het volgende bericht: At the request of magellan (Thales) we here at the Navicache site no longer have basemaps for download. Just keeping the friendly relationship betwen them and us. Ook waren de files te vinden op http://www.kkc.tzo.com/magellan/index.htm. En daar rest nu de mededeling: These are gone per request of Thales/Magellan. Maar het lijkt me niet dat dit voor jou problemen zal opleveren ;-) succes
Aanbevolen berichten