moutertjekaboutertje Geplaatst 1 juni 2008 Geplaatst 1 juni 2008 hallo, heeft iemand een idee hoe ik mijn GPSmap 60Cx moet instellen om het volgende cord in te kunnen voeren? UTM 30U 046 34 87 / 540 60 93
pa3fus Geplaatst 1 juni 2008 Geplaatst 1 juni 2008 (bewerkt) Het werkt op dezelfde manier zoals je het nederlandse RD grid zou instellen. Kijk maar eens in de handleiding, daar staat het netjes beschreven. PS, qua coordinaat kom ik uit in Frankrijk, aan de kust van Bretange, IN het plaatsje Trégastel. Groeten Jan-Willem. (@lex, op die afstand t.o.v. het thuisfront maakt het niet meer uit of het in of net ten zuiden van het plaatsje is 1 juni 2008 bewerkt door pa3fus
Lex Geplaatst 1 juni 2008 Geplaatst 1 juni 2008 (bewerkt) In Trégastel, Route du Calvaire. Maar je hebt de getallen wel merkwaardig gegroepeerd. Het moeten na de zoneaanduiding (30U) twee grote getallen zijn. Het eerste is de oostwaarde in meters, het tweede de noordwaarde (meters ten noorden van de evenaar). 3 juni 2008 bewerkt door Lex
moutertjekaboutertje Geplaatst 3 juni 2008 Auteur Geplaatst 3 juni 2008 In Trégastel, Route du Calvaire. Maar je hebt de getallen wel merkwaardig gegroepeerd. Het moeten na de zoneletter twee grote getallen zijn. Het eerste is de oostwaarde in meters, het tweede de noordwaarde (meters ten noorden van de evenaar). In Trégastel, Route du Calvaire. Maar je hebt de getallen wel merkwaardig gegroepeerd. Het moeten na de zoneaanduiding (30U) twee grote getallen zijn. Het eerste is de oostwaarde in meters, het tweede de noordwaarde (meters ten noorden van de evenaar). Ik ben met de voorbereidingen bezig voor de zomer. het gaat om GC19FVX als ik bij instellingen-eenheden- positieformaat....kun je kiezen user UTM grit of UTM UPS. als ik UTM UPS kiest en mijn kaartdatum staat op WGS84... ik hoop dat dit juist is
Lex Geplaatst 3 juni 2008 Geplaatst 3 juni 2008 (bewerkt) Het is zeker juist. Ten eerste zal het, als er geen kaartdatum wordt vermeld, vrij zeker WGS84 zijn. Ten tweede is het gevonden punt precies op de Route du Calvaire. En op de foto staat een calvaire, waar je de letter van de naam van de heilige "Hitler" moet aflezen. 3 juni 2008 bewerkt door Lex
Aanbevolen berichten