Spring naar bijdragen

Verschil Garmin GPS2/ Etrex-serie

Aanbevolen berichten

Gast Cneutie
Geplaatst

Ik ben nieuw in het wereldje en bezit nog een GPS2 (géén plus),deze werkt nog met 8 satellieten.

Ik ben van plan van me een nieuw toestel aan te schaffen(etrex Summit-Legend of Vista of Magelan Sportrak Pro) Ik geraak er nog niet uit. Tips zijn uiteraard zéér welkom.

Vraag 1 : wat is het concrete verschil tussen mijn oude toestel en de nieuwere, die met 12 satellieten werken ?

Vraag 2 : Ik bezit nog een oude - lees "trage" - PC (Pentium processor, 32 MB Ram geheugen) ;) .

Mocht ik me een Etrex Legend kopen, is het dan ook voor mij mogelijk

om kaarten te downloaden via mijn Pc, of moet ik gelijk ook een nieuwe kopen ?

Alvast bedankt :thumbup:

Cneutie

Geplaatst
Vraag 1 : wat is het concrete verschil tussen mijn oude toestel en de nieuwere, die met 12 satellieten werken ?

Het verschil is niet alleen 8 tegen 12 kanalen, de MultiTrac8

is een multiplex ontvanger terwijl de PhaseTrac12 een parallel ontvanger is.

Een multiplex ontvanger schakelt voortdurend tussen de te ontvangen satellieten; de volgtijd per satelliet is ca. 4 milliseconde. Hij moet dus steeds weer opnieuw locken.

Een parallel ontvanger heeft 12 kanalen die tegelijkertijd kunnen ontvangen. 12 satellieten kunnen dus tegelijkertijd gelockt zijn, er is geen noodzaak de lock te verlaten voor het ontvangen van een andere satelliet.

Dit resulteert in een betere ontvangst, vooral onder wat moeilijkere omstandigheden zoals onder een bladerdak. Ook zal het na het aanzetten korter duren tot er een fix komt.

Ik heb een Garmin 45 met de oude, en een III en V met de nieuwe ontvanger. Het verschil is echt merkbaar.

++ Lex ++

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...