Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een magellan explorist 210. Nu heb ik op een site een fietsroute gemaakt en gedownload.

Nu wil ik het bestand naar mijn gps zetten maar hoe doe ik dat?

Het is een .xml bestand.

Als ik mijn gps aansluit op de pc krijg ik verschillende mappen, waar moet ik hem plaatsen en hoe vind ik de route dan terug??

wie o wie kan mij helpen!

Geplaatst (bewerkt)

In ieder geval moet je je (in dit geval XML) bestand eerst converteren naar een voor de 210 leesbaar .RTE route bestand.

Opties o.a.:

1) Weet niet zeker of het kan, maar volgens mij via MapSend Manager (op je PC), en dan GPS bestanden beheren button en dan Gegevens naar Explorist-indeling converteren.

Vervolgens het .RTE bestand uploaden naar je 210 in de map /Routes/ van je GPS, ook dit kan bv met MapSend manager, maar wellicht ook gewoon door direct op je PC anar die map te kopieren, als het goed is wordt je 210 (ik heb hem ook) herkent net zoals een USB stick.

2) Waarmee het zo te lezen overigens zeker moet lukken is de "vrijwel alles converter" GPS Babel, die kan XML bestanden lezen, en in ieder geval ook Magellan SD files (as for eXplorist) (dit file format moet je hebben, ook voor de 210 zonder SD kaart) lezen en schrijven.

Kijk maar naar het overzicht hier:

http://www.gpsbabel.org/capabilities.html

Daarna dus de RTE file in /Routes/ uploaden

bewerkt door 024er
Geplaatst (bewerkt)

mapsend manager herkend ook geen xml extensies dus kan ze niet converteren.

Ik zoek nog even verder naar andere converteerprogramma's

Ja!! via het programma easygps het bestand naar een .log kunnen zetten.

.log in gps gezet en vandaar naar een route geconverteerd.

vraag niet hoe, maar morgen kijken of hij het ook daadwerkelijk doet.

Bedankt voor het meedenken :blink:

bewerkt door renejager
  • 1 month later...
Geplaatst

Je kunt toch beter een route die je download in een *gpx downloaden en niet een ander formaat. Dat *gpx formaat kun je dan met Mapsend Lite importeren als een track (althans als dat kan is dat het beste) Of als route. Daarna kun je het exporten als route naar je GPS of PC. Helemaal niet moeilijk. En als je topo software op je pc hebt kun je ook routes maken op je PC en die exporteren naar je navigatiesysteem.

Groeten,

Jack Versteegh

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...