Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een Magellan Meridian Platinum. Als ik instel dat ie het interne kompas moet gebruiken als noordreferentie doet ie de raarste dingen. Dan klopt er meestal geen snars van de richting die ie aangeeft. Zet ik 'm op "gebruik GPS koers" dus het noorden 'uiterekenen' ipv kompas gebruiken dan werkt ie prima (hetzij trager). Ben ik de enige met dit probleem?

Geplaatst

Nee je bent niet de enige, ik gebruik al een geruime tijd een Magellan Meridian Platinum en het probleem komt bij mij ook voor. Bij het opzetten van je gps moet je eerst het kompas kalibreren zo staat het toch in de handleiding, is dat gedaan dan kijk ik eerst waar de zon staat (als ze te zien is natuurlijk ) en vergelijk dat met de gps, komt dit overeen laat ik het zo staan, en anders zet ik hem ook op gps koers. Het komt ook wel eens voor dat je de gps opzet en het kompas gelijk het noorden heeft gevonden en is het zo te gebruiken. Maar als je er mee om weet gaan is het best te doen met het magnetisch noorden.

Geplaatst

Wat een idioterie. Als ik m'n kompas uit m'n zak haal hoef ik 'm toch ook niet eerst te calibreren. Nou als dit echt de visie van Magellan is zijn ze aanzienlijk in mijn achting gedaald!

• 1 month later...
Geplaatst

Ik heb ook een MerPlat. Inderdaad bij onduidelijke kompas weergave (houdt geen noorden) dan ff kalibreren. Hierna is 99% van het probleem opgelost. Wel kalibreren uit de buurt van je auto/hoogspanningsmasten etc..........en eigenlijk na elke batterij wissel.

Ik heb gemerkt dat als je je kompas kalibreert je de meest nauwkeurige postitie bepalingen kan maken/vinden. En je hebt toch altijd een kompas als backup bij?????!!!!!

Groeten,

CZ75

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...