-
Aantal bijdragen
128 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Waardering in de gemeenschap
0 NeutraalPrevious Fields
-
GPS of Smartphone Merk / Type
Garmin GPSmap62s
-
Ik gebruik mijn GPS / Smartphone sinds
2004
Contact Methods
-
Website URL
http://
-
ICQ
0
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Bollenstreek
-
Hoi Peetee, Nee dat mag niet, want hij staat via import Nederland geregistreerd. Ten minste dat is wat Sailtron aan mij door gaf. Toen ik hem naar Sailtron verzond kon ik mij deze gang van zake niet niet voorstellen. Ben diep teleur gesteld in de Nederlandse afhandeling. Ben nu toch maar voor een 62s gegaan, maar achteraf had ik beter gewoon mijn oude vertrouwde 60CSx kunnen blijven gebruiken. Ik probeer de kosten via de reisverzekering terug te krijgen, dus een verzending naar de UK geeft waarschijnlijk ook weer problemen naar de verzekeraar toe, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is jouw optie misschien een waardevolle tip voor de anderen die mij volgen met barsten in touch screens. Voor mij geen Oregon meer, hoe leuk zo'n schermpje ook is en lijkt, het is mij te duur! Sloppie
-
Intussen maar weer kontakt met Sailtron gezocht. Uiteindelijk wel een aanbieding voor een 62s gekregen, maar ja €210 ex btw. Verder over het scherm gesproken met de opmerking dat in de UK de schermen wel worden vervangen door Garmin. Het kwam hier op neer, dat ik beter een Oregon in het buitenland had kunnen kopen. Sailtron heeft geen service afdeling voor dit soort produkten en mogen/kunnen dit soort reparaties niet uitvoeren. Ook heeft Sailtron niet de mogelijkheid de apparaten naar de UK te sturen ter reparatie. Wel wist de medewerker te vertellen, dat begin volgend jaar Garmin in Nederland een reparatiecentrum gaat openen en dat reparaties aan dit soort produkten vanaf dan ook in Nederland mogelijk worden. Tot dat moment blijft het hier behelpen en heb je in geval van problemen met je GPS een grote kans dat hij door Sailtron gewoon wordt afgeschreven. Op kosten van de eigenaar. Tja, had ik nu maar..... achteraf ja. Doe je voordeel met deze informatie. Happy hunting, Sloppie
-
Dat stuiteren had ik misschien ook moeten doen, maar bij geen van de gebruikers met een breuk is er sprake van stuiteren maar waarschijnlijk klein stootje op een ongunstige plek van de Oregon. Ik hoop dat jij er gelukkig mee blijft, voor mij liever geen Oregon meer! Maar ja ik heb dan ook een andere ervaring en pijnlijk dure... Sloppie
-
Mijn Oregon teruggestuurd naar Sailtron, deze gaven mij aan dat het appaat niet gemaakt kan worden het apparaat is te kompakt, waardoor het niet mogelijk zou zijn het scherm te vervangen, maar zij gaan mij een omruilvoorstel doen naar een 450 of een 62s(t). Maar in het emailaanbod stond niets over de 62 <boeh>, zie hier onder: Na onderzoek van uw reparatieopdracht is geconstateerd dat het aangetroffen defect niet onder garantie kan worden hersteld. Graag willen wij u dan ook verzoeken om ons te laten weten welk van de onderstaande 3 mogelijkheden u wilt laten uitvoeren. A) Vervangen voor een Oregon 450. De kosten hiervan bedragen: €171,- ex BTW plus €12,50 ex BTW order en behandelkosten. Vervanging niet uitvoeren en het defecte apparaat (ongerepareerd) retourneren. Onderzoeks- en behandelkosten worden gefactureerd. De kosten hiervan bedragen: €12,50 ex BTW C) Vervanging niet uitvoeren, De rechtmatige eigenaar van het apparaat doet afstand van het defecte apparaat en wordt niet teruggestuurd. Er worden geen verdere onderzoekskosten in rekening gebracht. (Er volgen dus geen verdere facturen). Tja, zeg zelf er blijft weinig te kiezen! Na een telefoontje werd mij gemeld dat het door een harde klap met een scherp object is gebeurd, ik vraag me af waarom dan geen afdruk in de beschermhoes is te zien. Ik ben dus geen zins blij met dit voorstel en heb dit ook gemeld. Ik ga dan ook met de grootste tegenzin in op het voorstel onder A, anders heb je helemaal niets, toch. O ja wat betekent: Oregon® Advanced, rugged, touchscreen handhelds. Dit staat op de Garmin site, moet het apparaat toch tegen een stootje kunnen. Volgens mij moet ik gewoon de handelarenprijs betalen, kost Sailtron niets, maar mij wel dus! Ik ben dan ook ontevreden, vooral omdat ik hier nu zie dat ze in de UK wel gerepareerd kunnen worden of toch niet... De Oregon 450 staat namelijk niet in het lijstje! In de states zag ik dat de Oregon met lagere nummers voor $100 gerepareerd worden! Sloppie
-
Hallo allen! Ik ben nu twee maanden in het bezit van een oregon450. Op vakantie in Zwitserland merkte ik een breuk op in mijn scherm, navigatie van het touchscreen bleek onmogelijk. De Oregon zat, zoals gewoonlijk in zijn beschermhoes. De beschermhoes zag er nog onbeschadigd uit. Ik heb dus geen idee hoe de breuk is ontstaan, waarschijnlijk toch door te veel druk op het scherm. Navraag bij Sailtron wees uit dat het scherm niet te vervangen is en dat het apparaat als afgeschreven beschouwd dient te worden. Ik moest hem opsturen en zij zouden de breuk beoordelen en een omruilvoorstel doen. Hierop wacht ik nu. Ik ben hierover toch wel teleurgesteld, juist omdat het apparaat als een rugged device wordt verkocht en ik met mijn 60CSx op dat gebied erg tevreden was. Had ik toch maar gewacht op de 62s maar ja dat wist ik toen niet. Ik ben benieuwd of anderen met de Oregon serie ervaringen op het gebied van glasbreuk hebben. Ik hoor graag van jullie ervaringen, in ieder geval vind ik de Oregon te gevoelig voor breuk en zeker geen rugged device Sloppie
-
Hoi Stefan! Dat las ik ook in de off-line handleiding. Maar ik zag niets gebeuren. Omdat het bij jou wel werkt dacht ik nu maar eens de basecamp software eerst op te starten en dan de gps aan te schakelen. En dat helpt dus, had ik eerder moeten proberen dus. Andersom werkt het vreemd genoeg niet. Dus: Eerst basecamp starten en daarna GPS aanschakelen. Bedankt
-
Hallo Mapsource/Basecampgebruikers, Ik las al in een aantal draadjes over Basecamp. Dus dacht ik, dat ga ik eens proberen. Alle kaarten worden gelijk overgenomen, maar ik zie geen device. Hoewel in de handleiding staat dat het bruikbaar zou moeten zijn voor USB-devices. In mijn configuratie->Systeem->Hardware is een mapje Garmin met de 60CSx er in als deze is aangesloten. Mapsource werkt zonder problemen maar in Basecamp kan ik niets vinden. Niet via file->import maar ook niet in de boomstructuur links in beeld, waar een icoontje devices zou moeten staan volgens de on-line handleiding van Garmin. Omdat ik hier over nog geen meldingen heb gelezen op GC-NL, dacht ik dat ik misschien iets niet goed doe, nogmaals laatste USB-driver geïnstalleerd, of dat de 60CSx niet als USB-device wordt gezien, maar alleen de Oregons en Colorados enzo. Ik ben benieuwd of er al medecachers met Basecamp werken icm de 60CSx Groet, Sloppie
-
Ozi Explorer Met Verouderde Osm (internet Map)
sloppie antwoordde op een discussie van tjm1706 in Navigatie Software
Hoi Johan, Tja dat moet je maar net weten. Ik heb OZI nog niet gebruikt met OSM. Mooi dat Des een antwoord gaf en er iets aan gaat doen. Suc6 verder, Sloppie -
Ozi Explorer Met Verouderde Osm (internet Map)
sloppie antwoordde op een discussie van tjm1706 in Navigatie Software
Hoi Johan, Nadat je aanpassingen hebt gedaan in OSM kan het enige tijd duren voordat ze zichtbaar zijn. Je kunt het wel altijd even contoleren via bewerken, daar zie je direct de aanpassingen terug. Zie je die niet dan is er met uploaden iets mis gegaan. Heb ik ooit ook een keertje gehad en moest de aanpassingen weer opnieuw doen. Verder kan het wel een week of zo duren voordat iemand de kaarten heeft omgezet voor je, kant en klare download. Waarschijnlijk genereer je zelf de kaarten middels een export naar jpg of zo. Dan zou na een dag of zo toch alle wijzigingen wel verwerkt moeten zijn in het systeem waar jij je kaarten genereert. Dus in het kort: kijk even via bewerken of de aanpassingen daadwerkelijk zijn doorgevoerd. Groet, Sloppie -
Sinds een paar maanden is er een routeerbare fietskaart op de markt. Ondermeer te koop bij Notter. Heeft iemand ervaring met deze routerende fietskaartsoftware. Als fietser loop ik namelijk heel vaak tegen de beperkingen aan van de CN. Omdat er gebruik is gemaakt van bestaande fietsroutes en routes van GPS-tracks, vraag ik mij af wat de dekking is. Staan bijvoorbeeld ook fietspaden langs de snelweg aangegeven? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast, Sloppie
-
Ik had een aantal jaren gelden mj al eens voorgesteld toen als ex PD0AWN en PE1AOU. Maar na zo'n kleine dertig jaar toch mijn licentie maar weer eens aangevraagd, nu PA2BEN dus. Leuk dat je weer een call mag uitzoeken. Intussen staat hier dus ook een hele kerstboom op het huis en het gekke is, mijn buren vinden het super! De buurman gaat in het najaar op voor zijn N-licentie. Moeten we alleen wat afspreken over het bandgebruik anders knallen we elkaars ontvanger dicht []. Maar als je dan weer eens over de VHF en UHF banden draait dan is het toch wel weer leuk met sporadische E reflectie of wat tropo op 6 of 2 meter met de Balearen of Estland te kletsen of op 70cm met de Faroereilanden. Je raakt het virus dus toch niet kwijt ook na vele jaren kan het de kop weer opsteken. Leuk in ieder geval dat zich veel YL, XYL en OM's gemeld hebben. 88 en 73 voor allen, Sloppie
-
Hoi Ik heb ook een Sportrak (Pro). Via de Magellansoftware is de data transfer niet vooruit te branden maar via Ozi gaat het als een speer. Mocht doormeten geen soulaas bieden: Ik woon trouwens redelijk in de buurt, ten minste binnen 25 km van Den Haag. Overigens ben ik volgende week bij Scouting Erica en kan mijn Laptop wel ff meenemen. Maar als je ook gaat kan je ook even op weg er heen even langs komen. Ik woon in de gemeente Teijlingen. Stuur anders ff een PM. Groet, Sloppie
-
Tja, ik stond voor hetzelfde dilemma. Ik heb een Sportrak Pro en was aan het twijfelen om te upgraden naar een Explorist 600 of XL. Heb toen regel matig kontakt gehad met Thales en Holland Nautic. Herfst vorig jaar kreed ik te horen dat de introductie zou komen op een europese beurs, ben ff de naam kwijt. Maar niets er van. De laatste melding was dat hij in januari dit jaar zou komen. Ook niet dus. Er werd me bij Holland Nautic wel verteld dat er bij de Garmin importeur wat mensen zaten die er als hobbie ook gebruik van maken en dat daardoor vanuit Garmin meer gepusht werd om Topo NL op de markt te brengen. Magellan heeft dat niet, volgens de medewerker. Ik heb tot eind januari gewacht heb heb toen toch maar een 60CSx aangeschaft. Het was wel even wennen, maar, ondanks dat de 60CSx een heel stuk duurder is, heb ik er geen spijt van gehad. En als bezitter van de Garmin streetpilot 510 met traffic en heel europa CN9, kan ik als tweede apparaat de 60CSx ook gratis volpompen met heel europa. Ook de Topo-NL kaart is goed. Hoewel ik op mijn PDA toch vaak net wat meer informatie heb, maar dat komt vooral doordat de resolutie hoger is. Ook qua software mogelijkheden is de Garmin beter dan de Sportrak, maar ja dat is ook al een oud beestje. Ik ben blij dat ik niet nog langer heb gewacht, want hij is er nog niet en ik ben echt benieuwd of hij wel gaat komen..... Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden over mijn Sportrak hoor, super apparaat, goede ontvangst (ietsje minder dan de CSx). Heeft me ook nog nooit in de steek gelaten! Sloppie
-
Vreemd, ik snap er niets van. Maar goed ik had met 3.10 ook geen problemen. Als ik de berichten lees leek het niet op een exemplarisch probleem. Zeker omdat Garmin zich de zelfde dag nog gemeld had. Maar goed laten we blij zijn dat het bij ons niet optreedt en voor diegenen die wel een probleem hebben kunnen zich hun voordeel doen met een beschrijving hoe je een oudere versie weer terug kunt zetten. Sloppie
-
Dat is vreemd. Ik heb toevallig gisterenavond geüpdate, maar niet meer getest. Nu zag ik op het GPSmap 60Cx/CSx forum heel veel van volgende berichten: I'm not having trouble with updating at all but seem to have found a bug in the new update. It's on the compass page. When I go geocaching and have an active cache on that page, I occasionally need to switch to different pages. Of course I use the Page and Quit buttons but after the update to v3.20, pressing the "Quit" button doesn't allow me to go back a page as it did before the update. The "Page" button works just fine but unless I select stop on the geocaching compass page and then go back, I can't get back to the previous page without going through all the screens the other direction. Does it do this for anyone else as well? Kenta Hood Vreemd is dat Garmin dit ook toegeeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit probleem alleen bij de amerikaanse modellen optreedt. Overigens melden 76CSx gebruikers zich met vergelijkbare problemen. Maar goed als er verder geen probleem is met "onze" GPS60C(S)x en dan is de boodschap verder niet nuttig gebleken, laten we dat maar hopen dan. Groet, Sloppie
