Spring naar bijdragen

Henk de Jong

Leden
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

0 Neutraal

Previous Fields

  • GPS of Smartphone Merk / Type
    Magellan SporTrak Basic

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.hsdejong.nl/
  • ICQ
    0
  1. *** Niet aan de forumregels gehouden, verwijderd: Bytheway ***
  2. Ben sinds kort lid van de kabouterbond ;-) Inderdaad is de inhoud van de Kabouterkaarten Topo25 Nederland Versie 2.1 (Lente 2004) wat verouderd. Maar misschien komt er nog eens een versie met nieuwe digitale kaarten? Wie kan hier iets over roepen?
  3. Beste Kiske, > Ik zie dat er velen zijn die dit probleem ondervinden. Yep, het is zeer waarschijnlijk niet exemplarisch, maar zit in alle SporTrak Basic's. > Ik heb een Etrex Vista en vond soms een afwijking van een paar honderd meter al veel. De SporTrak is mede door het gebruik van Waas correcties meestal behoorlijk nauwkeurig. Een afwijking van een paar honderd meter heb ik nog nooit waargenomen. Behalve dan, dat soms (heel soms) de plaatsbepaling alle kanten opvliegt. En dat wordt nu onderzocht. > Wat een ellende zeg. Ja, leuk is het niet. > Misschien dat je het probleem van "niet serieus genomen worden" eens aan de kaak stellen. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het probleem zeker wel door de fabrikant serieus wordt genomen. Of dit tot een bevredigende oplossing leidt moeten we nog afwachten. > Misschien dat die betreffende dealer dan meer waar voor zijn geld biedt. En met waar bedoel ik in dit geval "service". Over de service van de importeur Holland Nautic heb ik geen enkel klagen. Ik kreeg zonder problemen een SporTrak Pro te leen. Ook leuk om eens met een mapping-device te spelen. >Heel veel succes samen. Dank je wel!
  4. Eind April heb ik mijn SporTrak Basic afgegeven bij de Nederlandse importeur Holland Nautic in Apeldoorn. Van hen heb ik een leen exemplaar gekregen en vervolgens is mijn GPS receiver samen met nog een SporTrak Basic naar Frankrijk verstuurd voor onderzoek. Begin juni heb ik bij Magellan in Frankrijk gevraagd naar de status en kreeg de mededeling dat ze er mee bezig zijn. Afwachten dus... Als ik meer weet dan meld ik dat hier!
  5. Ik heb inmiddels uitgebreid kontakt met Magellan Customer Support in Frankrijk en ze zijn zeer meewerkend. Ik heb het hele probleem van de springende positie uitgelegd, waarbij ik ook heb verwezen naar deze thread en die in andere newsgroups om aan te tonen dat het geen individueel probleem is, maar zij kunnen het helaas tot nu toe niet reproduceren. Dat kan ik me ook wel voorstellen want 99% van de tijd werkt de GPS gewoon zoals ze moet doen. Customer Support wil nu dat ik via de Nederlandse importeur Holland Nautic mijn GPS naar Frankrijk toestuur voor onderzoek. In de tussentijd krijg ik dan een leen-exemplaar. Wordt vervolgd...
  6. Verzamel alle terzake doende berichten in draadjes (ook van andere nieuwsgroepen - de problemen doen zich niet alleen in Nederland voor) om aan te tonen dat het een algemeen (niet-exemplarisch) voorkomend probleem is. Laat SporTrak Basic gebruikers hun naam en e-mailadres opgeven op een (tijdelijk) e-mailadres om gezamelijk actie te ondernemen. Verstuur (e-mail) dit samen met een duidelijke omschrijving van het probleem en een verzoek om dit probleem op te lossen naar de importeur en de gebruikers. Kunnen ze bij de importeur in iedergeval niet zeggen dat het een onbekend probleem is.
  7. Ook ik heb het genoemde probleem met mijn SporTrak Basic dat zo nu en dan de positie alle kanten opstuitert. Een clear all memory brengt haar weer tot rust, maar je bent onderweg dan wel je ingevoerde of gelopen track en landmarks kwijt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...