Spring naar bijdragen

Projecteren; Hoe doe ik dat?


A'Tuin

Aanbevolen berichten

wat ik alleenniet begrijp is dat ik de afstand alleen maar in km in kan geven en niet over kan schakelen op meters op mijn E-trex

 

Goedkope GPS -> weinig opties

Dure GPS -> meer opties

Met mijn Etrex Legend kan ik ook alleen kilometers op 2 cijfers (10 meter nauwkeurig dus) invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 1 month later...

wij hebben een garmin gpsmap 60cx maar nog nooit heb ik projecteerfunctie gezien? weet iemand waar deze functie zit?

of dat er wel een projecteer functie op onze gps zit, wij hebben het tot nu toe altijd zonder gps weten te doen :)

 

Sykje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk op mark, en dan op menu als het goed is zie je nu in het lijstje "projecteer waypoint" druk op enter stel onder het aantal meters in en het aantal graden. handig is om km om te zetten naar meter. succes. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben een garmin gpsmap 60cx maar nog nooit heb ik projecteerfunctie gezien? weet iemand waar deze functie zit?

of dat er wel een projecteer functie op onze gps zit, wij hebben het tot nu toe altijd zonder gps weten te doen ;)

 

Sykje

 

 

Druk op mark, en dan op menu als het goed is zie je nu in het lijstje "projecteer waypoint" druk op enter stel onder het aantal meters in en het aantal graden. handig is om km om te zetten naar meter. succes. :rolleyes:

Klopt. Maar als je op Mark drukt, en dan Menu en Projecteer, dan projecteer je vanuit een nieuw waypoint. Dat is handig als je gevraagd wordt te projecteren vanuit je huidige positie.

 

Daarnaast kun je ook vanuit een ander waypoint projecteren (dus een andere plek dan waar je nu staat) door via de Find knop het waypoint te kiezen vanwaaruit je wilt projecteren. Dan op Menu drukken en in het lijstje kiezen voor Projecteer Waypoint. En dan verder zoals de-fam al aangeeft.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
wij hebben een garmin gpsmap 60cx maar nog nooit heb ik projecteerfunctie gezien? weet iemand waar deze functie zit?

of dat er wel een projecteer functie op onze gps zit, wij hebben het tot nu toe altijd zonder gps weten te doen ;)

 

Sykje

 

 

Druk op mark, en dan op menu als het goed is zie je nu in het lijstje "projecteer waypoint" druk op enter stel onder het aantal meters in en het aantal graden. handig is om km om te zetten naar meter. succes. :rolleyes:

Klopt. Maar als je op Mark drukt, en dan Menu en Projecteer, dan projecteer je vanuit een nieuw waypoint. Dat is handig als je gevraagd wordt te projecteren vanuit je huidige positie.

 

Daarnaast kun je ook vanuit een ander waypoint projecteren (dus een andere plek dan waar je nu staat) door via de Find knop het waypoint te kiezen vanwaaruit je wilt projecteren. Dan op Menu drukken en in het lijstje kiezen voor Projecteer Waypoint. En dan verder zoals de-fam al aangeeft.

 

 

Whuaaaaaaaaaaa SUPER thanxxxxxxxxx ik wist echt waar ik het moest zoeken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Een echte newbie en een e-Trex Vista HcX met een onnavolgbare handleiding. Wij zijn heeel blij met bovenstaande uitleg. Uitgeprobeerd en nu dus wel kunnen vinden hoe je vanuit bestaande waypoints kunt projecteren (vanuit waypoints/menu en niet alleen vanuit kompas zoals onze handleiding aangaf) én hoe je km (met 2 decimalen) omzet naar meters (deze optie was helemaal niet te vinden in de handleiding).

 

Dank!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vraagje over projecteren:

 

Stel ik heb 2 coördinaten, ik wil uitreken wat de afstand en de bearing is tussen deze 2 coördinaten. Ik heb al een tool waardoor dat automatisch kan. Maar ik wil het gewoon snappen hoe het werkt :thumbup:

 

Bedankt voor de uitleg.

 

Gr Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...