Spring naar bijdragen

Hoe coördinaten converteren voor S60


Team VDV

Aanbevolen berichten

Ik heb een Nokia 6110 Navigator gekocht. Eigenlijk vooral omdat daar een gpd-ontvanger in zit en ik hem graag zou willen gebruiken om te geocachen.

 

Probleem is dat de bijgeleverde software alleen decimale coördinaten ondersteunt. En dus niet de mogelijkheid biedt om coördinaten in te voeren in het DDD MM.MMM formaat. En die heb je toch echt nodig voor de multi-caches...

 

Weet iemand of er iets van software beschikbaar is voor een Symbian S60 telefoon om óf coördinaten om te kunnen rekenen, óf om direct ddd mm.mmm coördinaten in te kunnen voeren als bestemming.

 

Ik heb ook al even in het forum gezocht, maar kan het daar ook niet vinden; als er verwijzingen zijn naar topics die hier al iets gerichts over gezegd hebben, dan zie ik die ook graag tegemoet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,ik ben sinds 2 weken bezig met een nokia e50 en een e60 die ook omgerekend moeten worde.dit gaat als volgt:

Bv.N 52° 19.891 E 005° 42.286 zijn de coordinaten dan neem je een rekenmachine en dan tik je in.

19.891:60=0.33151.hiervan neem je de eerste 4 cijfers na de 0 en diezet je achter de 52.

dat wordt dan:52.3315.dit doe je met alle coordinaten en dan werkt het prima.Wij hebben sindsdien 3 caches gedaan en gevonden.

Veel succes,en als je nog vragen hebt stuur maar een mail naar pdonck@kpnplanet.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...