Spring naar bijdragen

Geocoins en Travelbugs; Hoe te handelen?


Spok en Okki

Aanbevolen berichten

Hopen doe ik al een tijdje. En hoop heb ik ook nog wel hoor. Geduld ietsje minder ;-)

 

Ik weet in welke plaats de TB is (is een mooie coin, had ik misschien niet moeten doen?) maar het is best een eindje rijden...

 

Gebeurt het eigenlijk vaak dat een TB kwijtraakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wanneer een coin van mij langer dan een half jaar in handen is van een cacher, dan schrijf ik, met tussenpozen, drie vriendelijke, beleefde mailtjes met uitleg over trackables en het verzoek om mijn coin weer in de cache achter te laten.

Soms krijg ik antwoord, met zeer begrijpelijke redenen, meestal niet of met een wat merkwaardig excuus.

Na een jaar wachten, schrijf ik groot en in het rood op de pagina van mijn coin, dat deze gegijzeld is door....(teamnaam erbij) en ik verzoek of cachers die de coin te zien krijgen de toonder erop willen wijzen dat de coin niet van hen is, maar hoort te reizen.

Achter de titel (naam) van de coin zet ik ook "gegijzeld" neer en ik stuur een linkje naar betreffende cacher.

 

Van de 23 coins die afgelopen jaar zo lang in de handen waren van...... zijn na zo'n actie van mij 11 coins binnen een week weer gaan reizen.

Ik vind het erg jammer dat het zo moet, maar ik vind dat ik na drie verzoeken en een jaar wachten wel uitgevraagd ben en zo'n actie helpt (in de helft van de gevallen) wel.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik nog een tijdje af ga wachten, en ook check of de betreffende cacher nog actief is/blijft. Over 2 a 3 maanden zal ik dan een eerste mail de deur uit doen met een beleefd verzoek, zoals Sivota beschrijft. (Ook direct een (harde) les om geen hele mooie coins meer de wereld in te sturen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekijk de loglijst van de betreffende speler. Heeft hij/zij in korte tijd veel voortuinkokers en bermprullen geraapt dan zou ik geen 3 maanden meer wachten. Stuur voortaan een kurkentrekker of wasknijper de wijde wereld in. Coins zijn gemaakt om te verdwijnen, zodat er voortdurend nieuwe moeten worden aangeschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, of dat nou toeval mag heten... Ik krijg enkele minuten geleden een melding dat de coin een cache heeft gevisit in Noorwegen. Was ik toch te ongeduldig, en hebben deze mensen gewacht omdat ze wisten dat ze nog naar Noorwegen gingen..?! Hopelijk blijft ie lekker op pad :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

95% van de cachers vinden dat mailen te veel gedoe is. Powergrabben is veel makkelijker.

Ik heb regelmatig coins/TBs die drie of vier keer achter elkaar gegrabbed worden, heb dus geen idee waar ze zitten. En geen een coin of TB van de 40 die nog nooit gegrabbed was.

Als men vraagd wat de reden voor het grabben was (niet in de cache? van andere cachers gekregen?) is de meest gegeven antwoord: "Ik cache met een smartphone, die heeft geen retrieve-logs, alleen grab-logs." ????

 

Ga aub "retrieve" en "drop" gebruiken en de rest alleen in een noodgeval en nadat je (probeerd heeft) met de eigenaar of de vorige houder van de cache in contact te komen.

De "grab"- functie is helemaal niet nodig - met retrieve en drop is het soms misschien iets meer werk, maar tenminste is dan duidelijk wat met de coin/TB gebeurd is.,

"Disovered" ... als een coin of TB het pech heeft op een event te belanden dan krijg je tot twee weken daarna paginas lang discovered-logs van mensen die op een dag honderden van nummers genoteerd hebben.En dan maar hopen dat je trackable op het event niet "verdwijnd" aka ergens in een duistere hoek vergeten wordt of in een backpack of stiekem in een verzameling belandt.

Voor mij is de lol er ook al een heel eind vanaf.

De laatste tijd al 5 keer meegemaakt dat de coin of tb al gegrabbed was voordat ik thuis was.

Afgelopen weekend ook al weer na het Grenslandevent. We waren nog notabene daar toen ie gegrabbed werd.

Wat doen jullie daar mee? Terug grabben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je een TB niet uit een cache mogen grabben als hij daar gedropt is en geregistreerd is ?

 

Dat is nou juist het probleem Twentse Mug. Als ie geregistreerd is!

Tegenwoordig neemt iedereen maar aan dat je internet hebt en meteen logt.

Wat als je enkele dagen weg bent en pas bij thuiskomst op je computer kunt loggen.

Ik schrijf dan altijd in het logboekje dat ie nog gelogd moet worden zo ook afgelopen weekend.

Toch binnen 3 uur nadat de tb Pooh in de cache gestopt is was ie al gegrabbed.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...