Spring naar bijdragen

'EU moet gps-satellieten overnemen'


Aanbevolen berichten

Europa heeft haast... concurrenten zitten niet stil. De Amerikanen werken aan een verbeterde versie van gps. Rusland wil aan het eind van het jaar acht satellieten lanceren voor zijn Glonass-systeem, dat vanaf 2009 een concurrent kan worden voor gps. En hoewel China ter waarde van 230 miljoen euro in Galileo zou deelnemen, heeft dat land al satellieten gelanceerd voor zijn Beidou-netwerk, een militair project dat volgens China kan worden gebruikt voor commerciële toepassingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar natuurlijk jammer voor ons dat we tot zeker 2011 het zonder de Galileo satalieten moeten doen (zouden wij daar dan wel gratis gebruik van mogen maken :D )

 

De basisfuncties van Galileo zullen gratis zijn, zoals de ontvangst voor autonavigatie en handheld GPS.

 

Maar er zullen een heleboel commerciële toepassingen bij komen, waarvoor betaald moet gaan worden.

 

Publicatie 2002/ pagina 6 - The countdown has started

 

Zie ook: bericht 11 in dit Topic

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Toch heb ik zo'n vermoeden dat er geen windhoos draait op die satelieten maar een *nix variant (persoonlijk zou ik voor Minix 3 gaan als ik een sateliet moet aansturen...

 

Er draait hoogstwaarschijnlijk VxWorks op die satellieten. Dat is althans een veel gebruikt operating system op europese ruimtevaartuigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ik vraag me af of geocachen nog wel even leuk is als het straks veel nauwkeuriger is.

 

De vraag die je je dan moet stellen is, gaat het mij om het vinden of gaat het mij om de locatie en/of de "weg" er naar toe?

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor nieuws over het Galileo systeem kan je kijken bij:

Galileo Concerns: Knowledge Transfer, Security, and Possible Non-Delivery of PRS

En het ziet er niet al te best uit. Vertraging, vertraging, budget overschrijding enz.

Originally envisioned to carry 30 satellites (27 operational in three planes of nine, plus three in-orbit spares), the Galileo constellation has over time been reduced to a planned (still not orbiting) four initial satellites plus 14 operational satellites for a total of 18, without any spares in orbit. ESA, under direction of the European Commission, then plans to declare an Initial Operating Capability (IOC), or FOC-1 (Full Operating Capability, Phase One) — the terminology varies — in the 2014–2015 timeframe. [...]

“We are going to have Galileo-only applications like the Public Regulated Service (PRS) for governments. This cannot work with 18 satellites, unless maybe — this has to be investigated — the 18 satellites are configured in a constellation that will give optimum coverage of Europe. Has this been thought about yet?”

Voorlopig dus geen zorgen om een toegenomen nauwkeurigheid.

Voor auto-navigatie streeft men naar een 2 1/2 meter nauwkeurigheid zodat dan onderscheid genaakt kan worden tussen hoofdweg en ventweg b.v. Maar dat zal voorlopig niet bereikt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...