Jump to content
Sign in to follow this  
mennokkio

E-map Goede keus?

Recommended Posts

Ik heb een vraag aan jullie,

Ik ga samen met een vriend van mij een Garmin E-map aanschaffen, ik kan er redelijk goedkoop aankomen, en ik denk zelf dat het wel een goede keus is. Alleen ik kan nergens details vinden van deze gps.

Heeft iemand misschien zelf een E-map, en kan mij vertellen welke opties er op zitten, bijvoorbeeld km/h, hoogte enz?

Bedankt

Ja, deze site heb ik al eerder bekeken.

Maar, het probleem is, dat er bijvoorbeeld niet opstaat over een kompas opzit. En deze kleine details zou ik graag willen weten.

En natuurlijk of deze gps goed is, omdat we er niet zoveel verstand van hebben.

Op deze pagina kan je de hele gebruiksaanwijzing van de eMap laden (acrobat format). Als je die doorleest weet je er alles van! :rolleyes:

Op de Garmin-site (manuals) kun je trouwens alle gebruiksaanwijzingen vinden.

Om een concrete vraag te beantwoorden: alle GPSsen hebben een soort kompasfunctie. Die werkt echter alleen als je beweegt, want de richting t.o.v. je bewegingsrichting wordt aangegeven. Een GPS weet namelijk wel in welke richting hij beweegt, maar absoluut niet of dat voorwaarts, achterwaarts of opzij is. Uitzondering zijn enkele GPSsen waar een electronisch kompas is ingebouwd; dit werkt op het magneetveld van de aarde en staat dus los van het GPS-systeem.

++ Lex ++

Ik heb een e-map. Wat wil je weten?

Het voordeel van de e-map is uiteraard de mogelijkheid om er kaartjes in op te slaan. Ander voordeel is dat je het uit kunt breiden met geheugen kaartjes, waardoor je meer data in je GPS kwijt kan.

Nadeel is dat ie niet waterdicht is, ik heb er een geel beschermingshoesje voor, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.