Spring naar bijdragen

Reintje de Vos is Overleden


remco.1971

Aanbevolen berichten

Bij het laatste GME was Reintje de enige die de dronkaard durfde benaderen. de rest van de groep was bang voor dit levende Wp.

Hij vertelde toen ook over zijn ziekte, die hij ging overwinnen. Je zag de strijdlust in zijn ogen toen hij dit zei. Nu is hij niet meer en is een moedig man heengegaan. En Geocaching.nl is vanaf vandaag niet meer hetzelfde.

 

Gegroet broeder, het gaat je goed. En de rest van de familie en vrienden Sterkte en succes.

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit zijn geen leuke berichten. Wij werden er zenuwachtig van toen we het lazen. Ook wij hebben Coen (Rein) niet persoonlijk gekend maar je hoopt dat mensen lang kunnen blijven genieten van het leven en dus ook van het cachen op welke manier dan ook. Het is vaak die enge ziekte die mensen vroegtijdig uit het leven haalt.

 

Wij wensen de nabestaanden van Coen, en zijn vrienden veel sterkte bij dit grote verlies.

 

De oprechte condoleances van Flet, Rini en Petra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik heb gezien was Coen iemand die veel werk voor geocaching.nl verzorgde. Mede hierdoor zul je altijd in de gedachten zijn van alle cachers.

 

Famillie en vrienden, sterkte in deze tijd.

 

 

Patje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Coen, geheel ontdaan las ik het droeve bericht van je overlijden……...

 

Ik moest gelijk weer terugdenken aan de momenten dat we elkaar in ‘real life’ spraken, tijdens een jaarlijkse vergaderingen van de stichting, onderweg tijdens het cachen of de laatste keer tijdens de BBQ. Elke ontmoeting kende een of meerdere momenten waarin dol enthousiast vertelde over de vele ideeën die je had voor de website van geocaching.nl. Maar altijd was de motivatie het voordeel dat de geocachers daarvan zouden gaan ondervinden.

 

We hebben veel met elkaar gesproken op de MSN. Regelmatig kreeg ik linkjes toegestuurd van je ideeën die in “pre-production” stonden. “Kijk eens wat je ervan vindt”, was steevast je vraag. Maar we hebben het ook vaak gehad over je ziekte. Dat waren voor mij moeilijke momenten, waar je mij - met je positieve instelling - weer bovenop wist te krijgen. Later dacht ik dan wel eens: “Wie moest nu ook alweer wie helpen?”

 

Altijd stond je weer voor iedereen klaar om te helpen, hoe ziek je ook was. Je maakte je zelfs druk om de forum conversie afgelopen zomer. Je zag een logfile van 30 Mb staan met fouten over statistieken.

 

Zover het in je vermogen lag probeerde je met humor de pijn te verdragen. “Ik heb in ieder geval een minder dikke nek”, was je antwoord op de operatie in je nek. “De hoop opgeven kan altijd nog”, was je zienswijze. Maar het was een ongelijke strijd………….

 

Coen, rust zacht.

 

Marit, familie en bekenden, ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

 

Ron en Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij kenden Reintje niet persoonlijk, maar door het lezen van het forum en de logs heb je het gevoel alsof je mensen al jaren kent. Zo is Reintje de Vos ook voor ons een onbekende bekende geworden.

Dank voor al je goede werk voor geocaching.nl. Wij zullen je missen en wensen je vriendin, familie en vrienden heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

 

Koos, Magda, Vera en Suzanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee jaar geleden mocht ik Coen voor het eerst ontmoeten op een door ons georganiseerd event. Samen met Loper was hij de enige die de cache die dag vond op de slinkse manier zoals je hier kunt lezen. Ik was toen al wel of niet moderator, dat weet ik niet meer, maar heb toen een poos met Coen gekletst. Vorig jaar werd het contact allengs beter en beter en op een zeker moment werd ik gedetacheerd bij KPN, een verdieping lager dan Coen. Samen lunchte we regelmatig en die lunchpauze ging niet over de prijs van de kroketten, kan ik je verklappen. Het uitgewerkte idee Geo d'Or is ontstaan in het bedrijfsrestaurant van KPN. Na anderhalf uur moest de pauze dan toch maar worden beëindigd, immers, je moest ook nog hobbyen naast je geocachingwerk. Coen en ik lagen elkaar wel en de vriendschap werd hechter. Coen vertelde me wat hij gemaakt had, hoe het werkte, wat hij aan het maken was en wat hij nog van plan was. Veel, heel veel. Coen was een onuitputtelijke bron van ideeën (ook slechte, hoor. Of nou ja, ik vond de mijne beter).

Op een dag vertelde Coen dat hij voor onderzoek naar het AvL moest. Er werd huidkanker geconstateerd. Later, zocht ik hem af en toe eens thuis op. We bespraken alles. Ideeën, frustraties, plannen, privezaken, maar ook de mogelijk naderende dood, want het was enorm hardnekkig en de operatie had onvoldoende geholpen. Maar we maakten ook veel gein over 'zijn stomme Apple en dat hij nu eindelijk eens een fatsoenlijke Linuxbak moest kopen'. Coen wilde onder geen voorwaarde weten wat volgens de artsen zijn kansen waren, en ik vond dat hij gelijk had. Immers, het garandeerd je niks en je stelt je leven er op in. Hij wilde nog veel doen, wat reizen, freubelen, had ook iets met treintjes, moest nog behangen, lezen, spulleboel voor geocaching maken. Hij gaf de strijd niet op en greep alles aan om genezing en/of verlenging van het leven te kunnen bewerkstelligen.

 

Via MSN zei hij me eens: "Er komt een dag dat ik moet zeggen: tot nooit meer ziens", en zelfs die tijd is hem niet gegund. Ik zal je enorm missen Coen...

 

Marit heeft me gevraagd de rouwbrief algemeen zichtbaar te maken. Een link is op de voorpagina te vinden. Maar ook deze link zal je leiden naar de brief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via de RSS-feed, notabene door Reintje zelf bedacht, werd ik op de hoogte gebracht van dit vreselijke nieuws.

Ik heb lang moeten denken voordat ik iets ging schrijven.

Normaal zo inpulsief maar nu even helemaal leeg.

 

Ik heb Coen één maal mogen ontmoeten tijdens het GME 2005.

Daar had hij het al over een project wat later de Geo d'Or bleek te zijn.

Een rustige man die veel plannen had.

Altijd stond hij klaar voor GC.NL, zelfs tijdens zijn ziekte.

Hij liet ook veel 'proefballonnetjes' op om weer eens een functie te testen.

Denk maar eens aan de statistieken, fotocarousel en de Google Maps kaarten.

En iedere keer overtrof hij zichzelf.

 

Wij wensen Coens vriendin, famillie en vrienden heel veel sterkte de komende tijd.

 

De Roode Lantaarn,

Gerald, Tatjana en Mark,

Zwolle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier schrikken wij heel erg van. We hebben Coen nooit ontmoet en wisten niets van zijn ziekte. Toch zijn we helemaal van slag. Reintje is voor ons een begrip. Elke dag beleefden we plezier van zijn werk voor Geocaching.nl. Dat gaan we nooit meer vergeten. En wat een ongelofelijk verdriet voor Marit en familie. Heel veel sterkte!! Henk & Trudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...