Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart  II - Nu in orde ??


Geoman

Aanbevolen berichten

Omdat Geoman deze week pas (op z'n vroegst) op vrijdag de updates kan plaatsen, heb ik ze alvast ter beschikking gesteld op mijn eigen site (let niet teveel op de layout ;) ) :

The Mirwalt Homepage

 

P.S.

Ennuh, ScoutingErica: hij staat erop hoor!  :)

Alleen... hij wordt behoorlijk afgedekt door de 'Wallen' cache, zelfs op het ingezoomde kaartje.

Maar ja, dat kan door een aantal dingen komen: of omdat de caches wel [i:post_uid0]erg[/i:post_uid0] dichtbij elkaar liggen, of omdat Naarden niet groot genoeg is.  :laugh:

En [u:post_uid0]nog[/u:post_uid0] verder ingezoomde kaartjes: dan is het einde denk ik wel zoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
ReizenReizen

  • 3 weeks later...

Ik heb een vraag aan Eagles die ik graag 'en public' wil stellen, omdat het ook invloed heeft op de overige geocachers.

 

Het kaartje dat we nu tot onze beschikking hebben is ronduit geweldig; gebruikte ik de vorige kaart nooit, nu gebruik ik hem eigenlijk altijd.

 

Waar ik echter wat moeite mee heb is het feit dat er caches zijn die "voorlopig buiten gebruik zijn" en caches die geplunderd, verdwenen of wat dan ook zijn, maar die er wel gewoon tussen de "open" caches staan.

 

Een tijdje geleden hadden we een nieuw stipje op de kaart. Dit was een zwarte voor weer een anders soort cache. Is het nu niet mogelijk om de caches waarvan wij een meer dan redelijk vermoeden hebben dat ze niet meer beschikbaar zijn, om wat voor reden dan ook, aan kunnen gaan duiden met een [b:post_uid0]zwart stipje[/b:post_uid0]. Dan blijft hij voorlopig wel beschikbaar, maar dan weet je eigenlijk in 1 oogopslag dat er iets mis is met die cache. Naar  mate we steeds meer caches krijgen in Nederland, lijkt mij een dergelijke maatregel niet onverstandig. De cache eigenaar kan hier dan (eveneens) op reageren, waarna na herstelling de originele kleur weer kan worden weergegeven. Misschien een tussenstap voor het moderatoren van de caches.

 

Eagles het zal technisch heus wel mogelijk zijn, maar is het überhaupt te doen? Ziue jij hier heil in en wat denken de andere geocachers hiervan? Gaarne commentaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goed punt om eens over te beginnen. Ik was pas van plan om ze eens te gaan tellen, al die tijdelijk niet-beschikbare caches. Voor m'n gevoel zijn het er inderdaad erg veel!

 

Ik zal een paar gedachten die me te binnenschieten even in een paar punten zetten:

1) qua legenda tekentjes is er niet veel meer over (2 stuks). Komt er ooit [u:post_uid0]echte[/u:post_uid0] hybrid bij dan gaat het helemaal krap worden.

2) er komen wellicht nog andere nieuwe cachesoorten bij, dus dan is ook het laatste tekentje op.

3) escape mogelijkheid qua legenda is net zoiets als de SBB routes: dat zijn multi's en daarom heb ik ze ook rood gemaakt. Om er een beetje onderscheidbaarheid in te houden en om duidelijk te maken [i:post_uid0]dat[/i:post_uid0] ze op de kaart te vinden zijn heb ik er een driehoekje van gemaakt. Dat zou ook kunnen bij nieuwe types, maar echt duidelijker wordt het er dan niet op.

4) ik erger me inderdaad ook aan caches die weg zijn maar niet weggehaald worden van de site. (Maar voor de correctheid: Roomijs was er zo één volgens mij, maar zijn er op dit moment nog meer? Kan best hoor, ik heb er ff geen beeld meer van.)

5) bij het download van de caches schiet m'n oog over het beeld en valt me ook op dat er nogal wat doorgestreepte caches zijn. En vaak blijven ze heeeeeeel lang doorgestreept op 'currently unavailable' staan. Ook dat vind ik op z'n zachtst gezegd 'behoorlijk storend'.

6) ook daar geldt weer voor dat bij het downloaden ze er vanzelf tussen komen te staan. Het is niet mogelijk om er automatische selectie op toe te passen.

7) na een 'select all' zijn ze op zicht wel uit te zetten door het vinkje weg te halen. Alleen... nu is het flitserdeflits d.m.v. wat bindkeys letterlijk blindelings downloaden, dus snel. In het andere geval moet ik voor elke download apart de pagina bekijken en ze op niet-aangevinkt zetten. De overhead die dat met zich meebrengt is bijna oneindig veel hoger dan de nuttige tijd!!

(te downloaden bestanden: 5 voor België, 14 voor Duitsland, 1 voor Luxemburg en 12 voor Nederland. Totaal dus 32! )

Maar misschien geldt wel: "Een mens lijdt dikwijls het meest, aan het leiden dat hij vreest...".

8) ik zal het eens een keer proberen. Maar de enige mogelijkheid is dat ze er dan [b:post_uid0]totaal[/b:post_uid0] niet meer opstaan tot ze weer actief zijn.

9) het leukst zou zijn als men het tijdelijk deactiveren ook echt tijdelijk houdt in de zin van 1 of 2 weken. Daar is iedereen het meest mee geholpen vind ik.

10) ook ik hoop op meerdere reacties om de wensen duidelijk te krijgen, of om wat meer druk op het 'tijdelijk houden' te zetten.

 

 

 

Edited By Eagles on sept. 15 2002 at 23:02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eagles, het ging mij om een experiment dat wellicht zo goed zou kunnen voldoen dat dat beter zou zijn dan het aanmaken van een merkteken voor bijv. een hybrid.

 

Ook wij hebben een cache die momenteel hieronder valt:

En vaak blijven ze heeeeeeel lang doorgestreept op 'currently unavailable' staan. Ook dat vind ik op z'n zachtst gezegd 'behoorlijk storend'.

 

Je kan natuurlijk kiezen voor het archiveren van een cache of kijken of een alternatieve oplossing mogelijk is. Vaak heb ik gehoord dat men het jammer vindt dat een bepaalde cache niet in ere is hersteld, door het gebied of iets dergelijks.

 

het leukst zou zijn als men het tijdelijk deactiveren ook echt tijdelijk houdt in de zin van 1 of 2 weken. Daar is iedereen het meest mee geholpen vind ik.

 

Een stukje gedegen onderzoek is erg belangrijk voor het herplaatsen van een cache. Is de vernieling een incident of is het structureel. Bij onze MaasMond is inmiddels gebleken (na herhaaldelijke bezoeken - laatste vrijdag 13 sept. jl.) dat er een structuur zit in de vernielingen die her en der worden gepleegd op een bepaald stukje van de route. Nu we dit weten gaan we ons plan trekken en hopen we hem binnen een week of 3 weer in de lucht te hebben.

 

Los hiervan leek het mij zinnig, gezien de discussie die er wordt gevoerd aangaande het (laten) verwijderen van caches op de site, een dergelijke proef te houdemn voor een bepaalde periode en daar desnoods een poll aan te wijden, mits................... mits het voor jou te doen is natuurlijk.

 

Is het wellicht een idee om dit uitsluitend middels een lijst te doen die wordt gemaakt door.......... een geautoriseerd iemand. Je behoeft de lijst dan niet door te lopen om na te kijken, maar alleen de "vinken" te regelen. Nogmaals het is een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de update van deze week (18-09) staan de 'temporarily unavailable' caches niet op de kaartjes. Het was redelijk te doen om ze op elke pagina apart uit te vinken, zonder al te veel tijd stil te hoeven staan bij alle downloads.

Op deze manier wordt er dus geen valse hoop meer gewekt op een bezoekje aan een cache die tijdelijk inactief is.

Op het moment van het maken van deze kaartjes blijken er nota bene 17 van de 302 caches 'temporarily unavailable' te zijn. Dat is 5,6% ! Voor sommige is dat terecht (inderdaad Mumzle, je hebt gelijk: het vergt soms redelijk wat tijd om een gedegen herintreding van een cache te kunnen laten plaatsvinden), maar van andere heb ik het idee dat ze al wel erg lang op status inactief staan.

Hopelijk werkt iedereen eraan mee om de termijn daarvan zo kort mogelijk te houden!

 

 

 

Edited By Eagles on sept. 19 2002 at 21:27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat wij al zoveel caches in de randstad en omstreken gedaan hebben is het altijd zoeken naar "nog niet gevonden" caches. Visueel ingesteld als wij zijn hangt er in de gang een bord met...inderdaad ... een kaart van Nederland en vol met prikkers. De online kaart die op de NL site staat, is geweldig, wordt door ons veel gebruikt, maar het zou heerlijk zijn om een keus te kunnen maken tussen wel/niet gedaane caches. Ik weet het is wat veel gevraagd.

Misschien dat ik mij er eens een paar maandagen over ga buigen, komen al die java/html enz. boeken ook nog eens van pas. :laugh:  :laugh:  :laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De online kaart die op de NL site staat, is geweldig, wordt door ons veel gebruikt, maar het zou heerlijk zijn om een keus te kunnen maken tussen wel/niet gedaane caches. Ik weet het is wat veel gevraagd.

Is het misschien een makkelijkere oplossing als je reikwijdte van "nearby caches"  zelf zou kunnen instellen. Deze laat al alleen maar nog niet gevonden caches zien.

 

In jou geval zou je er dus als radius geheel NL voor kunnen invullen.

 

Ik denk overigens dat grafisch wel mooier is  :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het is gebleken dat de .loc file van Nederland bij EasyGPS een crash veroorzaakt. De reden is duidelijk geworden: die bleek al ergens anders op dit forum te staan. Zie dit topic.

Om het probleem op te lossen is achter de kaartjes update van deze week aan een patch gestuurd, waarin de cache 'Hoe eerde[r], hoe beter / ...' hernoemd is naar 'Hoe eerde ( r ), hoe beter / ...' De crash treedt dan namelijk niet meer op.

 

Dus mocht het om één of andere reden nog ergens misgaan, kijk eens of in je file niet die cache met [r] voorkomt.

 

 

 

Edited By Eagles on nov. 06 2002 at 22:15

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

De afgelopen tijd blijkt op één of andere manier het pad naar de geocaching.nl server nogal onbegaanbaar, althans in elk geval voor mij. Misschien ervaren meer mensen time-outs bij het opvragen van geocaching.nl pagina's?

Zo kan ik niet of nauwelijks op het forum komen (is op zich geen ramp want er heerst nogal tijdgebrek aan deze kant, dus het komt wel goed uit :beerchug: ), maar wat ik voor gebruikers van het BeNeLux kaartje vervelend vind is dat er zodoende ook geen upload van de nieuwe kaartjes plaats kon vinden. Het ftp'en kreeg namelijk geen verbinding met de site, wat niet anders wordt gedaan dan andere weken en toen lukte het wel gewoon.

Om die reden heb ik ze als backup ergens anders beschikbaar gesteld, zoals ook via de geocaching_nl mailinglist verkondigd is. Dus voor de update van afgelopen woensdag (28-05), zie:

http://home.zonnet.nl/mirwalt

 

Mocht het nou aankomende woensdag nog steeds niet lukken, dan zal de update van 4 juni ook weer op bovenstaande link te vinden zijn.

Nog even een tip voor degenen die het nog niet hadden gezien: totdat het MegaAdventure event van 8 juni voorbij is, is er ook een extra detailkaartje met dat event ongeveer centraal, waar ook de Franse caches op staan (zijn er niet zoveel hoor, maar dan heb je in elk geval een beeld van wàt er allemaal omheen ligt, ook langs de route van/naar het event).

 

Groetjes,

Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ook niet maar wel zat andere Windhoos problemen. Breek me de bek niet open.

Toen ik FTP-de voor de benchmark tekstverbetering ( http://www.geocaching.nl/benchmark/ ) lukte het niet. Op de een of andere manier ging 'replace' niet . Maar na een 'rename' van het oude op de site (wat wel ging) ging de upload wel. Typisch.

Ik zal een schietgebedje aan Godin Electra richten :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...