Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart  II - Nu in orde ??


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij ons thuis geen enkel probleem met de kaarten.

 

Onlangs wilde ik het aan iemand laten zien die met Windows NT en Netscape 4.08 werkt en daarmee wordt geocaching.nl keurig vertoond, evenals het forum, maar bij de kaartjes is alleen de legendatekst zichtbaar. De kaart- en legendaplaatjes laten het ´gebroken´ plaatje zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het ook mogelijk bij het vernieuwen van de kaart zo'n mooi easygps bestandje met alle nederlandse caches te fabrieken?

zou veel klikken schelen zeg maar :-)

Tja, ik ben dan inderdaad toch bezig. Ik klik alle losse .loc bestanden voor BeNeLux en Dld naar m'n harde plaat, dus met GeoBuddy is e.e.a. samen te voegen.

'k Zal het eens in overweging nemen want het is een goed voorstel. (Dit betekent dat het er gewoon komt hoor ;) , alleen is even afwachten wanneer...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kaarten werken prima bij mij, alleen klopt de legenda niet.

Legenda is in de update van 01-05 opgelost. Er klopte inderdaad geen ene moer meer van!

Hoe zat dat ook alweer met haastige spoed (die ik die avond had...)?

Bedankt trouwens aan de mensen die me er op hebben geattendeerd. Ik stel het zeker op prijs als er opmerkingen komen die bijdragen tot compleetheid/correctheid van de kaartjes.

 

B.t.w. als de nieuwe kaartjes er staan, kijk dan nog eens naar de legenda. Daar moet je iets aan opvallen: ...regeltje erbij ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onlangs wilde ik het aan iemand laten zien die met Windows NT en Netscape 4.08 werkt en daarmee wordt geocaching.nl keurig vertoond, evenals het forum, maar bij de kaartjes is alleen de legendatekst zichtbaar. De kaart- en legendaplaatjes laten het ´gebroken´ plaatje zien.

Dit zou wel eens onder hetzelfde probleem kunnen vallen als ik van iemand hoorde die onder Unix/Linux werkte en wat de Prof had bij iemand op een Mac met dat nieuwe OS (op Unix gebaseerd).

De plaatjes worden automatisch relatief geadresseerd in een subdir met blabla\plaatje.gif .

Die \ is een probleem. Vandaar dat ik nu blabla/plaatje.gif ervan maak in het laatste stadium van het html maken. Als het goed is zou het nu wel overal moeten werken, want een / in html is volgens mij de universele manier van subdir adressering.

 

Indien er nog problemen zijn dat er plaatjes niet gevonden worden dan hoor ik het dus weer graag. Dan kan ik kijken of de / i.p.v. een \ bij iedereen werkt of niet. (Dan graag vooral het OS vermelden! )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was ik dus ook naar opzoek deze ochtend omdat ik er toch van overtuigd was dat Staatsbosbeheer zelf ook caches uit had gezet (voor andere topic op zoek) kan ze alleen nu dus niet meer vinden op deze site wel bij staatsbosbeheer zelf overigens  ;)  :)  :)

Ik heb eraan zitten denken om die 4 SBB gps-wandelingen erbij te zetten op het kaartje. Het erbij zetten kan echter alleen makkelijk in het hele proces, als het aangemelde caches zijn. Daarom dacht ik om, in overeenspraak met de SBB beheerder van de wandelingen, ze aan te melden onder zijn of mijn naam als multi-cache. (Note: er ligt volgens de SBB site bij elke wandeling iets begraven. Welk waypoint, dat zeggen ze niet.)

 

Echter had ik dan wel graag dat ze ook redelijk correct zijn. Anders vind ik het niets om ze aan te melden. Pas heb ik m'n tweede gelopen (Austerlitz) en daar zaten nogal een paar gebreken aan. Ook bij de Amerongse Berg had ik soms iets van 'klopt dit wel'. Tevens heb ik bij beide [u:post_uid0]niets[/u:post_uid0] aan verstopte dingen kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat SBB ze primair als wandeling heeft uitgezet en dat 'her en der een cache' een extraatje is. Dus bekendmaking van de cacheplekken en opname op de site haalt een beetje het wandel-idee weg. (Filosofeer ik maar wat uit de losse pols.)

Mij staat vaag bij dat SBB Leersum bij de opzet betrokken was. Als naam borrelt bij mij Coert Donker naar boven. Maar dat kan een verkeerde borrel zijn.

Misschien is hij wel de persoon om verbeteringen aan voor te stellen (vermijd het woord 'gebreken' is mijn advies).

 

Nu we het toch over wandelen en GPS hebben hetvolgende:

er komen steeds meer wandelaars en fietsers die met de GPS routes afgaan. Een beetje zoeken levert je heel wat sites waar een of meerdere GPS-wandel/fietsroutes te vinden zijn. Maar het is zeer versnipperd. Vaak staan ze op een homepage en een enkele keer probeert iemand routes te verzamelen. Maar zo te zien met weinig succes.

Zo'n centrale plek als geocaching heeft bestaat er niet in die wereld van fietsers en lopers. Het is daar trouwens altijd al heel gefragmenteerd geweest. Ik had nooit gedacht dat er zoveel clubs waren van verschillende Gezindheid en snit.

 

Met caches is het simpel: alleen posities, maar met routes en tracks is het andere koek. Hoeveel waypoints, hoeveel routes, hoeveel trackpoints kan een GPS aan? Ik ben mij niet bewust van enige standarisatie in deze. Zo iets als 'gewoon een filetje binnen halen, de GPS insturen en kat-in-het-bakkie is er niet.

 

In ieder geval ligt er nog een heel terrein braak voor mensen die een goede actuele lopende fijne en handige 'wandel/fiets route' site willen opzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat SBB ze primair als wandeling heeft uitgezet en dat 'her en der een cache' een extraatje is. Dus bekendmaking van de cacheplekken en opname op de site haalt een beetje het wandel-idee weg. (Filosofeer ik maar wat uit de losse pols.) 

Inderdaad, je hebt gelijk: het wandelen is het primaire doel. Maar dan zouden ze alsnog als virtuele cache te boek, of beter gezegd: te site, kunnen gaan.

Misschien is hij wel de persoon om verbeteringen aan voor te stellen (vermijd het woord 'gebreken' is mijn advies).

En weer heb je gelijk: het was geen handige formulering van mij, daar ik het ook als verbetering bedoel. (positieve/opbouwende kritiek/aanvulling)

Nu we het toch over wandelen en GPS hebben hetvolgende:

er komen steeds meer wandelaars en fietsers die met de GPS routes afgaan. Een beetje zoeken levert je heel wat sites waar een of meerdere GPS-wandel/fietsroutes te vinden zijn. Maar het is zeer versnipperd. Vaak staan ze op een homepage en een enkele keer probeert iemand routes te verzamelen. Maar zo te zien met weinig succes.

Zo'n centrale plek als geocaching heeft bestaat er niet in die wereld van fietsers en lopers. Het is daar trouwens altijd al heel gefragmenteerd geweest. Ik had nooit gedacht dat er zoveel clubs waren van verschillende Gezindheid en snit.

 

Met caches is het simpel: alleen posities, maar met routes en tracks is het andere koek. Hoeveel waypoints, hoeveel routes, hoeveel trackpoints kan een GPS aan? Ik ben mij niet bewust van enige standarisatie in deze. Zo iets als 'gewoon een filetje binnen halen, de GPS insturen en kat-in-het-bakkie is er niet.

 

In ieder geval ligt er nog een heel terrein braak voor mensen die een goede actuele lopende fijne en handige 'wandel/fiets route' site willen opzetten.

Absoluut waar. Ik weet van diverse personen dat ze in dat soort routes interesse hebben, maar dat het nog een rommeltje op internet is in dat gebied.

 

Misschien is het wat om dit in een nieuw topic voort te zetten? Anders krijg je een keten aan reacties in dit topic, dat over het kaartje gaat.

 

Groeten, Walter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De nieuwe Beneluxkaart is prachtig en ik werk er meer mee dan die globale kaart die er eerst was!

Toch heb ik wat onvrede m.b.t. de ingestelde veranderingen.

Ik heb nl. reeds eerder deze vraag gesteld (toen werd er niet op gereageerd), maar waarom wordt de kaart ook geactiveerd bij de link: "overzicht van de in de Benelux verstopte caches" ??

Vroeger kreeg je via deze link keurig de lijst die op de "com" staat. Ja, ik weet het............ je kunt hem ook op de com opvragen, maar daar zijn linkjes toch niet voor? Dus nogmaals mijn verzoek (en ik begreep dat meerderen daar wel oren naar hadden) terug met de koppeling van die laatste link naar het overzicht!! Of is de wil daarvoor niet aanwezig. Gaarne een duidelijke en heldere uitspraak waarom...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval ligt er nog een heel terrein braak voor mensen die een goede actuele lopende fijne en handige 'wandel/fiets route' site willen opzetten.

Daar ligt zeker een terrein braak. Denk ook aan de bekende roodwit gemarkeerde LAW-routes. Volgens mij zijn de LAW-gidsen er zeer bij gebaat als er ook gps-aanwijzingen in worden opgenomen. Volgens mij is het onontkoombaar dat dat in de toekomst gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per slot van rekening kan de uitgever (het Wandelplatform denk ik) het beste zélf met gps-aanwijzingen komen. Anders verschijnen er op een gegeven moment wel andere publicaties op internet of in druk met de coördinaten van bv het complete Pieter- of Zuiderzeepad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die gedrukte papieren boekjes en dergelijke met fiets- en wandelroutes hebben een probleem: GPS-coordinaten laten zich het beste transporteren via bitjes en niet via papier.

En het is juist die papieren uitgave die geld in het laatje brengt. Dat Internet-gedoe echt niet.

Dus dergelijke uitgevers moeten als de wiedewiet hun GPS-gegevens als extra bij het route-boekje op het internet gaan aanbieden.

Daar komt bij dat ik nu zulke nauwkeurige kaarten heb dat ik al bestaande fietsroutes uit boekjes met kaarten zo simpel klikkend kan samenstellen. En ik heb deze week zo'n fietsroute gedaan ter controle: dat gaat prachtig!

Dus die lange afstandspaden hoef je niet fysiek te lopen: iedereen met b.v. een Ozi Explorer en geijkte topo-kaarten kan op een regenachtige zondag namiddag een paar routes 'samenstellen'.

Bij een overschot aan dergelijke tijden zal ik het zeker gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als rechtgeaard LAW-loper zou ik het toejuichen als de coordinaten van de div. routes van internet zijn te 'lurken', om het vocabulaire van prof. Y. Lupardi aan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...