Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart  II - Nu in orde ??


Geoman

Aanbevolen berichten

Ik heb een avondje besteed aan genereren van de clickable kaarten op basis van gpx (of loc) files van gc.com en CacheMaps.

Geen probleem om het op deze manier te doen.

Als ik het begin volgende week klaar heb, zal een de proefkaarten ergens op het web zetten en kunnen we kijken of we op deze manier verder kunnen komen met een werkbare oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In kringen van alternatieve anarcho-geocachers rondom navicache e.d. - die zich ook druk maken over statistieken - wordt momenteel veel lawaai gemaakt over het 'trottelen van gc.com'.

Zie het hoge-poten bericht (duits) op

http://home.debitel.net/user/geocaching/po...throttling.html

Gaat dit over hetzelfde?

Zelf was ik ook al tot vergelijkbare vermoedens gekomen. Als je gewoon rondklikt op links die ze zelf aangeven en je doet dat te veel of te vlug dan beuren er ineens raere dingen.

Dat wat beschreven staat in de link die je geeft over throttling is iets wat wel past bij mijn bevindingen tijdens het kaartjes maken. Nogmaals: het is maar een vermoeden, bewijzen kan ik het niet.

Maar mijn gevoel over geocaching.com wordt zo wel slechter en slechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals beloofd hierbij een voorbeeld van kaarten die ik mbv Pocket Queries en CacheMaps aan kan maken.

Deze werkwijze kost je wekelijks een half uurtje en geeft geen throttling problemen. De inspanning en het frustratie nivo zullen hiermee minder worden.

 

Take a look en geef je commentaar...

 

Nederlandse caches

(andere kaarten kunnen vanaf deze kaart geopend worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kaarten met alle BeNeLux caches zijn ge-update.

 

Zie hier de kaart van Nederland.

 

Ik heb deze kaarten gemaakt tbv geocaching.nl. Ik hoor graag of men hier wat mee kan en wil.

Als ik niks hoor ga ik waarschijnlijk geen moeite meer steken in het updaten van deze kaarten. Of mischien dat ze dan een plekkie op mijn eigen site krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Take  a look en geef je commentaar...

Bigbird, ik vind het er erg mooi uit zien. Complimenten! :xmas:

 

Met mijn kabel-abonnement laadt het kaartje ook snel genoeg. Ik vraag me echter af hoe snel dat gaat met een 56k-lijntje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me echter af hoe snel dat gaat met een 56k-lijntje...

Goeie vraag, heb ik nog niet naar gekeken. Grootste html is 400kByte, 50kBit snelheid...... ca 1 minuut. Oeps, lijkt inderdaad veel!

Nu al teveel gewend aan snelle verbindingen :-(

 

Kan iemand testen of de kaarten met een 'gewoon' modem nog werkbaar zijn?

 

Ik ga kijken of ik eea kan verbeteren. Wat in ieder geval zal helpen is ophakken in detailkaarten. Is meer werk (voor mij) om al die kaarten te voeden met punten, maar laadt wel sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ophakken in kleinere gedeeltes lijkt mij persoonlijk ook een goede zaak, zeker in bepaalde gebieden is de dichtheid aan caches nogal groot, dat wordt dan een stuk duidelijker... (is aan de reden te zien dat ik ook al geen inbel-internet meer heb :cry:?)

 

Nog een opmerking (die ik ook al had over Eagles' kaarten): zou je wellicht het alt-attribuut in de html-code kunnen vervangen door het title-attribuut? Dan worden de teksten van de caches ook in mijn eigen favoriete browser (Firebird) goed met een popup tekst weergegeven.

 

Dat is weliswaar in mijn eigen voordeel ;) , maar op die manier voldoe je ook aan de standaarden en werkt het ook in IE. (Eagles en ik hadden in de vorige pagina's hier ook al een discussie over)

 

Verder is het alleen maar toe te juichen als iemand dit monnikenwerk op zich neemt, mijn dank is dan ook zeer groot :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie wel mogelijkheden om de html bestanden wat kleiner te maken.

En ook het title attribuut is geen probleem.

Op dit moment ga ik geen detail kaarten publiceren. Je kan ze altijd zelf maken mbv CacheMaps.

Voorlopig zal ik proberen de kaarten wekelijks te updaten. Tot een ander het stokje weer overneemt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik ook dat de kaarten in meerdere delen gesplitst moeten worden, met een ruime overlap. Dit vergemakkelijkt het zoeken naar nearby caches wanneer het e.e.a. zich op de rand van de kaart afspeelt. Dan schakel je gewoon over naar de andere kaart en daar staat hij dan in een 'ruimer' veld.

 

Verder blijf ik het jammer vinden dat de Duitse caches ook nu niet op de kaart staan. We praten over Benelux, maar vanuit Apeldoorn ga je sneller naar Duitsland dan naar België of Luxemburg. We hebben toch te maken met een grote hoeveelheid cachers die langs het grensgebied wonen en daar erg mee geholpen zouden zijn, maar dat is mijn mening. Ik weet trouwens niet of het haalbaar zou zijn. De voorgaande kaartjes van Eagles vond ik m.n. m.b.t. Duitsland erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: mijn kaartjes zijn niet de officiele vervanging van de kaartjes op de gc.nl site. gc.nl werkt hard om eea te verbeteren. Mijn kaartjes zijn enkel bedoeld als een voorbeeld van wat ik eventueel aan kan leveren. Ik ben er van overtuigd dat alle opmerkingen in deze thread meegewogen worden in de nieuwe oplossing.

 

@Kees-Jan: title attribuut toegevoegd, alt laten vervallen. Kaartjes iets kleiner gekregen. Meer kan ik er met mijn methode niet uithalen. Het blijven een kleine 1000 caches...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...