Spring naar bijdragen

Nieuwe benelux kaart  II - Nu in orde ??


Geoman

Aanbevolen berichten

Op de een of andere manier ging 'replace' niet . Maar na een 'rename' van het oude op de site (wat wel ging) ging de upload wel. Typisch.

Dat klinkt als een rechtenprobleem, waarbij je wel schrijfrechten op de map hebt, maar geen schrijfrechten op het bestand.

 

Die rechten zie je in je ftp programma op een Unix server aangeduid met een Unix file flag. Die flag beschrijft de rechten in de vorm van een RWX vlag, wat staat voor Read Write eXecute, en die achtereenvolgens voor de Owner, de Group en Public wordt weergegeven. Je kunt die rechten als eigenaar aanpassen.

 

Als er staat: rw-r--r-- betekent dat dat de eigenaar mag lezen, schrijven en uitvoeren (list), terwijl de groep en het publiek alleen mag lezen. Als dat eerste w-tje weg is, heeft niemand meer rechten dat bestand te overschrijven. Als dat w-tje er wel staat, maar je kunt 'm alsnog niet overschrijven, ben jij niet de eigenaar van het bestand. Dat kan wel eens misgaan.

 

Als je wel schrijfrechten op directoryniveau hebt (die worden op dezelfde manier aangeduid), kun je echter wel het bestand verwijderen of hernoemen. Daarna kun je alsnog de juiste file uploaden.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Deze interactieve kaarten zijn geweldig!

 

Maar de browser die ik zelf het meest gebruik (Mozilla Firebird) geeft geen popups voor alt-teksten. (Heeft iets te maken met het feit dat de alt-tag niet voor dat doel gebruikt mag worden - ze zijn nogal strikt in hun overtuigingen :beerchug: )

 

Om dit op te lossen, zou in plaats van de alt-tag de title-tag gebruikt kunnen worden. Dit werkt zowel in mozilla als in Internet Explorer.

 

Een (hopelijk) kleine aanpassing, met een (althans voor mij :thumbup: ) grote meerwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien firewall-instellingen ofzo?

Nope, die zijn al zeer lange tijd niet veranderd. Alleen toen bij de eerste keer FTP'en de firewall vroeg of die site toegang mocht krijgen heb ik hem gezegd dat alle acties zijn toegestaan plus aangevinkt dat dat moest worden onthouden (om geen problemen te krijgen) en alleen de activiteiten worden gelogd (yep ik hou het in de gaten :beerchug: ). Dat heb ik nog eens bekeken en staat nog steeds zo. Tussen die toegangsvrijgave en het foutlopen heeft het een tijd wel gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt als een rechtenprobleem, waarbij je wel schrijfrechten op de map hebt, maar geen schrijfrechten op het bestand.

Klopt Zenz, dat was ook idd het probleem in eerste instantie toen de upload in het geheel nog niet ging. Later toen we de rechten goed hadden gezet ging alles van een leien dakje... totdat zopas de hele site geen ENKELE kik meer gaf op een ftp verzoek. Dood, nada, noppes. Geen foutmelding, niks. Alleen uiteindelijk na zeer lange tijd een time-out van de software. Traceroute hield net voor de site op, pingen gaf geen kik. Dus dat was geen Unix rechtenverhaal meer. (Ben daar overigens volledig bekend mee hoor vanwege het systeem op m'n werk. Zo hebben we het uploaden ook werkend gekregen.)

Desalniettemin bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze interactieve kaarten zijn geweldig!
Thanx voor het compliment!
Maar de browser die ik zelf het meest gebruik (Mozilla Firebird) geeft geen popups voor alt-teksten. (Heeft iets te maken met het feit dat de alt-tag niet voor dat doel gebruikt mag worden - ze zijn nogal strikt in hun overtuigingen.)
Hoe zeker weet je dat het alt-atribuut (is geen tag hoor in strict taalgebruik :) ) niet gebruikt mag worden in een area-tag? Want ik heb het nagezocht in het HTML4 boekje dat ik gebruik (weliswaar geen vooraanstaand naslagwerk: van Easy Computing/Data Becker) en daar staat bij de lijst attributen achter alt vermeld dat het bij area/img/input tags gebruikt mag worden, waarbij de kolom 'afgekeurd' erachter leeg is. Dit houdt volgens het boekje in dat de tag officieel onderdeel is van HTML4.
Om dit op te lossen, zou in plaats van de alt-tag de title-tag gebruikt kunnen worden. Dit werkt zowel in mozilla als in Internet Explorer. Een (hopelijk) kleine aanpassing, met een (althans voor mij  :D ) grote meerwaarde.
De html code die gegenereerd wordt bevat o.a. in de area tags een ALT="". Zodoende ben ik er ook opgekomen om die lege inhoud te vullen met cachenaam+plaatser. Ik maak gebruik van een zut macro's die die inhoud vullen aan de hand van een bronbestand. Ik zie het helaas niet zo zitten om die 'even' te gaan veranderen dat zal redelijk wat werk zijn. En bovenal vrees ik ook dat ik dan juist van de html standaard ga àfwijken i.p.v. eraan te voldoen... wat bij andere browsers dan weer problemen zou kunnen geven. Dus er zal hier eerst nog wat meer duidelijkheid in moeten komen en dan nog eens kijken of de implementatie een keer te doen is. :blink:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zeker weet je dat het alt-atribuut (is geen tag hoor in strict taalgebruik ) niet gebruikt mag worden in een area-tag? Want ik heb het nagezocht in het HTML4 boekje dat ik gebruik (weliswaar geen vooraanstaand naslagwerk: van Easy Computing/Data Becker) en daar staat bij de lijst attributen achter alt vermeld dat het bij area/img/input tags gebruikt mag worden, waarbij de kolom 'afgekeurd' erachter leeg is. Dit houdt volgens het boekje in dat de tag officieel onderdeel is van HTML4.
Ik heb niet beweerd dat het alt-attribuut afgekeurd is. Dat is het ook niet, het is (als ik het goed begrepen heb) bedoeld als alternatieve tekst die getoond wordt als het plaatje wat afgebeeld moet worden niet weergegeven kan worden door de client. (Hier is de definitie volgens W3C)

 

Ik heb overigens even getest of de map ook met title="..." correct wordt weergegeven, en dat is zowel in Mozilla als in Internet explorer het geval. Ter referentie: de definitie van het title-attribuut volgens W3C

 

Overigens ging ik er (wellicht ten onrechte) vanuit dat je het genereren van de html code volledig zelf in handen had. Als dat niet het geval is, zal het iets :) meer werk zijn.

De html code die gegenereerd wordt bevat o.a. in de area tags een ALT="". Zodoende ben ik er ook opgekomen om die lege inhoud te vullen met cachenaam+plaatser. Ik maak gebruik van een zut macro's die die inhoud vullen aan de hand van een bronbestand
Als de alt teksten gevuld worden met een macro, zou het (weer mijns inziens :D) redelijk eenvoudig moeten zijn om 'alt=' te vervangen door 'title='. Overigens kan ik dat makkelijk zeggen vanuit mijn luie bureaustoel hier :blink:. Ik ben niet degene die het doet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet beweerd dat het alt-attribuut afgekeurd is. Dat is het ook niet, het is (als ik het goed begrepen heb) bedoeld als alternatieve tekst die getoond wordt als het plaatje wat afgebeeld moet worden niet weergegeven kan worden door de client.  (Hier is de definitie volgens W3C)
Phew.... dat is ff spitten in taaie definitie kost zeg, vooral in de tweede link en na wat doorklikken! Maar dan heb je ook wel echt de goede definitie te pakken en daar hou ik wel van!! :)

 

Ik heb overigens even getest of de map ook met title="..." correct wordt weergegeven, en dat is zowel in Mozilla als in Internet explorer het geval. Ter referentie:  de definitie van het title-attribuut volgens W3C
Dáár kom ik nou helaas niet helemaal uit, of nu ineens misschien toch (na tig keer lezen). Er staat op die pagina een stukje met als kopje: "Attributes defined elsewhere", rechtstreeks na "AREA attribute definitions". Of ze nou bedoelen dat die tweede lijst attributes er wel of niet bijhoren dat zie ik niet.

Òf zou ik de conclusie mogen trekken dat 'title' is toegestaan door de tekst in het kleurige stukje net boven die kopjes te bekijken:

in: <!ATTLIST AREA

staat: %attrs;

met daarachter: %coreattrs

die link volgen..... daar staat 'title'!!!

 

Overigens ging ik er (wellicht ten onrechte) vanuit dat je het genereren van de html code volledig zelf in handen had. Als dat niet het geval is, zal het iets meer werk zijn.

Als de alt teksten gevuld worden met een macro, zou het (weer mijns inziens) redelijk eenvoudig  moeten zijn om 'alt=' te vervangen door 'title='. Overigens kan ik dat makkelijk zeggen vanuit mijn luie bureaustoel hier. Ik ben niet degene die het doet.

Zo zou het inderdaad te implementeren kunnen zijn, daar had ik wel aan gedacht hoor (no offence)... maar ik moet even kijken of het met de overige title en alt definities dan nog goed blijft gaan in de macro. En het belangrijkste: als het maar aan de officiële html definitie voldoet en daarin krijg ik steeds meer vertrouwen. Anders zou bijvoorbeeld een probleemverschuiving kunnen optreden naar weet-ik-het-wat-voor-browser-nou-weer. :blink:

 

Als je nou nòg één link kunt produceren, waarin ze hun notatie-definitie uitleggen (om te checken of ze met die %attrs inderdaad bedoelen wat ik erachter zoek)........... dan ben ik een heeeel eind over de streep om de implementatie een keer te bekijken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dáár kom ik nou helaas niet helemaal uit, of nu ineens misschien toch (na tig keer lezen). Er staat op die pagina een stukje met als kopje: "Attributes defined elsewhere", rechtstreeks na "AREA attribute definitions". Of ze nou bedoelen dat die tweede lijst attributes er wel of niet bijhoren dat zie ik niet.

Òf zou ik de conclusie mogen trekken dat 'title' is toegestaan door de tekst in het kleurige stukje net boven die kopjes te bekijken:

in: <!ATTLIST AREA

staat: %attrs;

met daarachter: %coreattrs

die link volgen..... daar staat 'title'!!!

Nou, zoals je het hier vertelt klinkt het inderdaad wel ingewikkeld... Maar ik bedoelde eigenlijk alleen dit stukje (Ik heb het idee dat je naar het title-element hebt gekeken)

7.4.3 The title attribute

 

Attribute definitions

 

title = text [CS]

    This attribute offers advisory information about the element for which it is set.

 

Unlike the TITLE element, which provides information about an entire document and may only appear once, the title attribute may annotate any number of elements. Please consult an element's definition to verify that it supports this attribute.

 

Values of the title attribute may be rendered by user agents in a variety of ways. For instance, visual browsers frequently display the title as a "tool tip" (a short message that appears when the pointing device pauses over an object). Audio user agents may speak the title information in a similar context. For example, setting the attribute on a link allows user agents (visual and non-visual) to tell users about the nature of the linked resource:

 

...some text...
Here's a photo of 
<A href="http://someplace.com/neatstuff.gif" title="Me scuba diving">
  me scuba diving last summer
</A>
...some more text...

Dit is volgens mij een stuk eenvoudiger te doorgronden. Overigens kan het title-attribuut bij zo'n beetje alle elementen (link, area, img ed) gebruikt worden.

 

Deze pagina heeft precies een voorbeeld zoals ik het mij voorstel :). Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden...

 

[edit]

(Mocht je er (nog) dieper in willen duiken: hier staat de definitie voor de map en area elementen)

[/edit]

bewerkt door Kees-Jan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk (ook) eens bij AREA en Standaard attributen.

Ik vind www.w3schools.com een erg duidelijke en praktische website voor dit soort dingen.

In veel browsers wordt het 'alt' attribuut inderdaad 'misbruikt' voor tooltip text. Browsers die zich strikt aan de specificaties houden zullen het alternatief dus alleen gebruiken als het bijbehorende element niet weergegeven kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O.k. Kees-Jan ik zal er eens een poging aan wagen. (Verwacht het niet de eerste twee weken hoor... het zal even tijd kosten.) Ik had overigens wel bij het attribute gekeken hoor, ook bij de paragraaf die je quote. Maar daar wordt geschreven: "Please consult an element's definition to verify that it supports this attribute."... tja, zodoende verzandde ik in de area-element omschrijving. Op de pagina's die P-Terminator aangeeft wordt ook aangegeven wat ik dacht te halen uit dat hele gedoe bij w3c: title is een core-attribute binnen de standard-attributes, die weer binnen de area-element definitie vallen. :angry:

 

 

 

 

Tussen alle lastige html berichtjes door ook nog een berichtje aan overige lezers:

 

De kaartjes update van 4 juni is weer te vinden op:

 

http://home.zonnet.nl/mirwalt

 

omdat de upload naar geocaching.nl nog steeds niet mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Het lijkt er dus op dat Eagles het voor elkaar heeft!

Dank je wel  :D

;)

Gelukkig was het in de source code inderdaad mogelijk om rücksichtloss alle alt's te vervangen door title's. Er ontstond nergens anders een probleem, dus de macrootje ietsies uitgebreid... en klaar was het weer. Zit ik me daar de afgelopen week startklaar om die nieuwere macro toe te passen: blijkt geocaching.com de gedownloade .loc files anders in elkaar gezet te hebben :angry: . Grrrr, toen kon ALLES op de schop. Gelukkig was ook dat relatief rap te doen.

Gevolg is dat ik niet zeker weet of de .loc files die ik samenstel met alle caches van één land erin, degene die dus onder de hoofdkaart staan, nog volledig compatible zijn met de diverse pakketten (bijvoorbeeld met CacheMaps van Bigbird, dit kan ik zelf niet checken omdat ik onder de software eis voor CacheMaps zit). Als iemand iets bijzonders merkt in de combinaties van die .loc files met welk pakket dan ook: laat het me ff weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...