Spring naar bijdragen

RSS Feed


Geoman

Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp komt er dan een soort regeltje onderin mijn scherm met daarop de nieuwe posts van het forum, net zoals die koersberichten bij RTL5? M.a.w. ik hoef dan niet elke keer op het forum op "nieuwe berichten" te klikken?

Dat zou kunnen. Dat is afhankelijk van de reader die je gebruikt. Thunderbird laat het zien als mailberichten, FeedReader als een lijst van items, en een newsticker als een lint wat over je scherm gaat. De RSS-feed is niets meer of minder dan een in een bepaalde vorm gegoten stroom van gegevens in een bepaald formaat. RSS kent meerdere standaarden (of eigenlijk, is niet standaard) en er is ook een alternatief in de vorm van Atom. Maar de manier waarop e.e.a. wordt gepresenteerd, dat doet de reader. Vanuit die korte berichten kun je dan meestal doorklikken naar het werkelijk forumitem.

 

Uiteraard is die RSS-feed niet uniek voor geocaching.nl. Veel nieuwssites gebruiken dat ook en zo blijf je dan op de hoogte van het laatste nieuws. Je kunt zelf een interval aangeven hoevaak de RSS-stream moet worden opgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik het goed begrijp komt er dan een soort regeltje onderin mijn scherm met daarop de nieuwe posts van het forum, net zoals die koersberichten bij RTL5? M.a.w. ik hoef dan niet elke keer op het forum op "nieuwe berichten" te klikken?

Dat zou kunnen. Dat is afhankelijk van de reader die je gebruikt. Thunderbird laat het zien als mailberichten, FeedReader als een lijst van items, en een newsticker als een lint wat over je scherm gaat. De RSS-feed is niets meer of minder dan een in een bepaalde vorm gegoten stroom van gegevens in een bepaald formaat. RSS kent meerdere standaarden (of eigenlijk, is niet standaard) en er is ook een alternatief in de vorm van Atom. Maar de manier waarop e.e.a. wordt gepresenteerd, dat doet de reader. Vanuit die korte berichten kun je dan meestal doorklikken naar het werkelijk forumitem.

 

Uiteraard is die RSS-feed niet uniek voor geocaching.nl. Veel nieuwssites gebruiken dat ook en zo blijf je dan op de hoogte van het laatste nieuws. Je kunt zelf een interval aangeven hoevaak de RSS-stream moet worden opgehaald.

OK, bedankt. Ik denk niet dat ik het ga gebruiken. ik denk dat het in mijn geval niets toevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet dus ieder bericht zoals het in eerste instantie verzonden is. Je ziet niet dat men daarna, ook al is het een week later, het bericht heeft "ge-edited". Alleen verzonden berichten worden weergegeven, geen edited berichten.

Bij mij laat de reader wel de ge-editedte berichten zien. Ik heb dan het orgineel en de edit-versie. Ook als een onderwerp naar een andere groep wordt verhuisd zie ik alle verhuisde artikelen weer opnieuw in mijn reader verschijnen. Ik heb RssReader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je ziet dus ieder bericht zoals het in eerste instantie verzonden is. Je ziet niet dat men daarna, ook al is het een week later, het bericht heeft "ge-edited". Alleen verzonden berichten worden weergegeven, geen edited berichten.

Bij mij laat de reader wel de ge-editedte berichten zien. Ik heb dan het orgineel en de edit-versie. Ook als een onderwerp naar een andere groep wordt verhuisd zie ik alle verhuisde artikelen weer opnieuw in mijn reader verschijnen. Ik heb RssReader.

Het is ook afhankelijk van de reader hoe die er mee omgaat. De reader vraagt aan geocaching een RSS-fead op en die feed bevat altijd de laatste 10, 20 of 40 berichten, ook als die aangepast zijn. Afhankelijk van de reader werkt hij de aangepaste berichten bij, vult alleen de oude berichten aan met nieuwe of overschrijft hij de hele klimbim met de laatste berichten. Maar de RSS-feed zelf is altijd up2date

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, even aan het klooien geweest, maar nu werkt het wel.

 

Ik heb de feed opnieuw gemaakt en het volgende gedaan:

Accountinstellingen

Abonnementen beheren

Toevoegen

Vul bij de Feed-URL de string www.geocaching.nl/rss/forum.php?forumi...etc... in

Zorg dat er een vinkje staat bij Artikelsamenvatting weergeven ipv de webpagina te laden

[OK]

 

Sluit dit venstertje

 

Vink ook in Accountinstellingen de optie "Artikelsamenvatting weergeven ipv de webpagina te laden" aan.

 

Ja, op de manier zoals jij het beschrijft kan ik ook de berichten in Geodating zien. Probleem opgelost, waarvoor dank :) Typisch dat het blijkbaar uitmaakt hoe je je feed binnenkrijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Je ziet dus ieder bericht zoals het in eerste instantie verzonden is. Je ziet niet dat men daarna, ook al is het een week later, het bericht heeft "ge-edited". Alleen verzonden berichten worden weergegeven, geen edited berichten.

Bij mij laat de reader wel de ge-editedte berichten zien. Ik heb dan het orgineel en de edit-versie. Ook als een onderwerp naar een andere groep wordt verhuisd zie ik alle verhuisde artikelen weer opnieuw in mijn reader verschijnen. Ik heb RssReader.

Dan moet ik die RSSreader ook maar eens proberen :)

 

Het is net als HH zegt, het laat altijd dat zien wat er op dat moment ook op het forum staat. Als het al aangepast is, dan download hij natuurlijk de aangepaste versie.

 

Maar als er een reader is die zelfs, als hij het origineel al heeft opgehaald, later nog de ge-edited versie ophaalt, dan wil ik die hebben :yes:

 

Alhoewel ik wel betwijfel of hij dat wel ziet. Hij haalt namelijk steeds nieuwe feed op en dat is natuurlijk op datum. Hij haalt bij jou dus ook een bericht op dat al weken op het forum staat en dus al weken terug origineel opgehaald is, maar nu die gewijzigd is, wordt het weer opgehaald?

 

Zelfs het forum laat een edited bericht niet weer zien als een nieuw bericht :eek:

 

Maar ikz al die RSSreader ophalen en erop zeten.

 

Heb ook nog ergens de geregistreerde Feeddemon ergens liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch dat het blijkbaar uitmaakt hoe je je feed binnenkrijgt.

Nee, de feed komt steed op dezelfde manier binnen. Het maakt uit hoe de reader er vervolgens mee omgaat.

Als hij de bericht inhoud uit de feed haalt, is er niets aan de hand. Haalt hij de bericht inhoud uit het forum, dan moet voor Geodating op het forum zijn ingelogd. Dat kan Thunderbird blijkbaar niet en daarom moet de instelling anders conform de beschrijving van HH.

 

De feed zelf is dus in alle gevallen dezelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...