Spring naar bijdragen

RSS Feed


Geoman

Aanbevolen berichten

De andere reden dat links wel eens doodlopen is dat berichtjes worden verwijderd door de moderator. Dan zou je er met een standaard browser echter ook niet bij moeten kunnen komen.

Ware het niet dat al geruime tijd geen enkel bericht in geodating is verwijderd :D

 

RSS pakt natuurlijk ieder verzonden bericht, tenminste, als men RSS steeds aan heeft. Verwijderde berichten van het forum worden dan natuurlijk niet verwijderd uit RSS.

 

Heb zojuist ook een RSS reader geinstalled.

Zal eens kijken de komende tijd of ik ook zonder kan. :cry:

RSS heeft voordelen en nadelen. Je ziet ieder verzonden bericht, zoals het in eerste instantie verzonden is. Als het bericht verwijderd wordt, zie je hem nog steeds. Dat kan carambalig zijn als je daarna vanuit RSS gaat replyen. Je replyt op een bericht dat er niet (meer) is.

 

Je ziet dus ieder bericht zoals het in eerste instantie verzonden is. Je ziet niet dat men daarna, ook al is het een week later, het bericht heeft "ge-edited". Alleen verzonden berichten worden weergegeven, geen edited berichten. Dat kan een nadeel zijn. Voor een mod is het soms een voordeel omdat hij dus het origineel heeft (gezien).

Nadeel kan ook zijn dat je vlotter leest en daarbij de essentie overslaat. Voor mijn gevoel ben je "er minder bij betrokken".

 

 

Probeer eens "onthouden" aan te vinken bij het inloggen op het forum.

 

Als ik het "foute" scherm zie dan kan dat volgens mij ook maar de enige reden zijn. Het lijkt er sterk op dat "ze" niet ingelogd zijn.

Maar, de rss-string die je in DHZ krijgt, zit daar niet het automatisch inloggen bij in?

 

Ik krijg namelijk niet alleen RSS via de PCC, maar, veel leuker, ook via de PPC. En de RSS reader in de PPC heeft geen mogelijkheid om in te loggen op GC.nl. En via de browser (en cookie) van de PPC is "onthouden' ook niet aangevinkt.

 

En toch krijg ik de RSSfeed zoals ingesteld via DHZ, dus met de opties die de RSSfeed voor een mod heeft.

 

Gek is namelijk dat degene die niet ingelogd lijken te zijn, wel de headers lijke te krijgen van geodating, maar niet de berichten.

 

Of krijgt een niet aangemelde forumlid (o.a. gast) ook de header wel te zien, maar niet het bericht? En dus ook dat "fout" schermpje?

 

Krijgt men niet automatisch de rssfeed van een gast als men de string van DHZ verkeerd invoert of alleen de "kale" RSSadres invoert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

en nu?

 

Ja, daar vraag je wat.

 

Presoonlijk denk ik dat Thunderburd niets weet van "Member only" postjes. Die gaat gewoon met de ontvangen info aan de gang. Maar het is wel heel toevallig dat het met deze postje nu net mis gaat.

Ik weet zeker dat er RSS readers zijn die er geen probleem mee hebben. Dus waar gaat het mis?

 

 

Ik heb dus niet zo maar een hapklare oplossing van hoe nu verder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RSS heeft voordelen en nadelen. Je ziet ieder verzonden bericht, zoals het in eerste instantie verzonden is. Als het bericht verwijderd wordt, zie je hem nog steeds. Dat kan carambalig zijn als je daarna vanuit RSS gaat replyen. Je replyt op een bericht dat er niet (meer) is.

Hier is een nuancering op zijn plaats.

De RSS-feed is niets meer dan een bestand met daarin informatie over de laatste postjes in het forum. Dat bestand bevat de inhoud van het postje en de link naar het postje op het forum.

Natuurlijk kan een RSS-reader daar slimmigheid mee gaan uithalen, zoals dat door kruimel wordt beschreven. Maar dat staat dan los van de RSS-feed. Daar zit helemaal geen slimmigheid in.

 

Maar, de rss-string die je in DHZ krijgt, zit daar niet het automatisch inloggen bij in?

 

Gek is namelijk dat degene die niet ingelogd lijken te zijn, wel de headers lijke te krijgen van geodating, maar niet de berichten.

Ook hier een nuancering:

Het probleem dat wordt beschreven maakt gebruik van de RSS-feed om een "interessant" linkje op te halen om het vervolgens in een normale browser van het forum te lezen. Voor het verkrijgen van een RSS-entry over "Geodating" moet je op de RSS zijn ingelogd. Om vevolgens het bijbehorende bericht te kunnen lezen op het forum moet je ook daar zijn ingelogd. Dat zijn dus 2 losse inlog situaties.

 

Wat Kruimeldief dus beschrijft is de manier waarop hij het persoonlijk heeft georganiseerd. Het verhaal vertroebelt helaas het probleem nogal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

punt2, nee ik hoef niet opnieuw in te loggen, vinkje bij "onthouden" al eerder aangevinkt

en ja, ik zie mijn naam onderin als ik een bericht lees

 

en nu?

Is er in jouw RSS reader ook een optie inlognaam en password in te voeren voor de "site" waar jij je RSSfeed vandaan haalt? Misschien is dat een optie.

 

Verder, heb je de RSSstring vanuit jouw DHZ (foutloos) ingevoerd? Het is namelijk een noal lange regel om over te nemen en een tikfoutje zit er maar zo in.

 

Andere optie is om een andere RSSreader te installeren.

 

Feedreader 3.05 NL Free version

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er in jouw RSS reader ook een optie inlognaam en password in te voeren voor de "site" waar jij je RSSfeed vandaan haalt? Misschien is dat een optie.

 

Verder, heb je de RSSstring vanuit jouw DHZ (foutloos) ingevoerd? Het is namelijk een noal lange regel om over te nemen en een tikfoutje zit er maar zo in.

Het feit dat in de reader de GeoDating postjes zichtbaar worden toont aan dat het inloggen op de RSS naar zeer grote waarschijnlijkheid goed gaat. Zie in ieder geval het screenshot van Les Marten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even snel zelf gekeken naar Thunderbird. Standaard kent Thunderbird geen RSS feed. Er is dus een plugin/addon gebruikt. Welke?

 

Zover ik weet heb ik daarvoor geen add-in geinstalleerd. Bij extra/accountinstellingen heb ik een nieuwe account toegevoegd en daarbij vinkje gezet voor nieuws en rss.

Daarna de hierbovenvermelde link er ingezet en hups, ik krijg elk gepost bericht binnen in thunderbird. Ik zag net dat er een nieuwe add-in maar zover mijn engels rijkt, gaat die de headers weergeven in de statusbalk. Daar zit ik nou ook weer niet op te wachten :D

 

ik wil gewoon graag gelijk alle berichtjes in geodating willen kunnen lezen.....

 

Het is trouwens Thunderbird versie 1.5.0.7

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Kruimeldief dus beschrijft is de manier waarop hij het persoonlijk heeft georganiseerd. Het verhaal vertroebeld helaas het probleem nogal.

Ik weet niet of mijn verhaal het probleem vertroebeld :D

 

Als ik kijk naar de verschillende RSSreaders die ik de afgelopen jaren heb gebruikt en die ik nu gebruik, zowel op de PC als op de PocketPC, dan hoef ik niet ingelogd te zijn.

 

Immers, op de PPC ben ik niet automatisch ingelogd op het forum.

 

Als ik mijn persoonlijke RSSfeedstring van DHZ overneem in welke RSSreader ook, dan is "alles" klaar. Ook op de PPC. Gezien de berichten die ik daar op kan lezen, zie ik dat ik de RSSfeed heb die me toebedeeld is via DHZ. Dus alle berichten, waar dan ook gepost.

 

Op de PPC ben ik niet ingelogd op het forum.

Op de PCC is geen cookie van wachtwoord onthouden van het forum.

Op de PPC heeft mijn RSSreader geen mogelijkheid inlognaam en passwordn in te voeren bij de site waar ik de feed vandaan haal.

Op de PPC krijg ik alle berichten van het forum binnen, inclusief het aantal berichten die een Mod binnenkrijgt via RSS.

 

Dan is mijn (toch?) terechte conclusie dat alles wat de feedreader moet weten in de url staat, de persoonlijke RSSstring, die we via DHZ krijgen.

 

Ik heb altijd aangenomen dat in de string het adres staat waar de feed gehaald kan worden, de inlognaam en password, en de daarbij horende mogelijkheden die je hebt togedeeld gekregen voor wat voor soort feed je in aanmerking komt.

 

* Gasten: 10

* Members: 20

* Donateurs: 40

* Moderators: XXX

 

Als dit niet zo is, ben ik de weg kwijt :cry:

 

Is er in jouw RSS reader ook een optie inlognaam en password in te voeren voor de "site" waar jij je RSSfeed vandaan haalt? Misschien is dat een optie.

 

Verder, heb je de RSSstring vanuit jouw DHZ (foutloos) ingevoerd? Het is namelijk een noal lange regel om over te nemen en een tikfoutje zit er maar zo in.

Het feit dat in de reader de GeoDating postjes zichtbaar worden toont aan dat het inloggen op de RSS naar zeer grote waarschijnlijkheid goed gaat. Zie in ieder geval het screenshot van Les Marten.

Heb ik gezien, vandaar ook mijn vraag aan jou :ph34r:

 

Of krijgt een niet aangemelde forumlid (o.a. gast) ook de header wel te zien, maar niet het bericht? En dus ook dat "fout" schermpje?

 

Krijgt men niet automatisch de rssfeed van een gast als men de string van DHZ verkeerd invoert of alleen de "kale" RSSadres invoert?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is keihard te reproduceren. Ook ik kan met Thunderbird het geodating forum niet zien. Wel met feedreader. Mijn advies is dan ook om een andere RSS-feeder te installeren/gebruiken. Anders zou je je nog op het geodating forum kunnen 'abonneren'; staat in het menu opties, rechtsboven. Alle toevoegingen krijg je dan per email.

 

Verder zal ik even googelen of er iets bekend is over problemen met IPB en Thunderbird.

 

Yep, er zijn issues. Thunderbird logt je niet in. Kijk maar boven in je scherm als je een geodating item bekijkt. Bovenin staat dat je gast bent.

 

Overigens schijnt het wel op te lossen te zijn, getuige dit verhaaltje over een soort gelijk probleem, maar niet bij mij. Bij mij staat die waarde ook op 3 en doet het bij mij ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, even aan het klooien geweest, maar nu werkt het wel.

 

Ik heb de feed opnieuw gemaakt en het volgende gedaan:

Accountinstellingen

Abonnementen beheren

Toevoegen

Vul bij de Feed-URL de string www.geocaching.nl/rss/forum.php?forumi...etc... in

Zorg dat er een vinkje staat bij Artikelsamenvatting weergeven ipv de webpagina te laden

[OK]

 

Sluit dit venstertje

 

Vink ook in Accountinstellingen de optie "Artikelsamenvatting weergeven ipv de webpagina te laden" aan.

 

Als ik nu naar de feed kijk, zie ik wel dingen uit geodating

 

IPB_Thunderbird.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees deze topic door, maar snap er niets van. Wat kan ik met RSS feed? Kan iemand mij dit a.u.b. eens uitleggen hoe het werkt en wat er de voordelen van zijn.

 

gr.

#enk

FF Googelen Henk, en dan kom je bijvoorbeeld op wikipedia waar wel wat algemene uitleg staat.

Als ik het goed begrijp komt er dan een soort regeltje onderin mijn scherm met daarop de nieuwe posts van het forum, net zoals die koersberichten bij RTL5? M.a.w. ik hoef dan niet elke keer op het forum op "nieuwe berichten" te klikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...