Spring naar bijdragen

Meest ideale route berekenen met meerdere waypoints


ds-polleke

Aanbevolen berichten

Als ik meerdere caches (bijvoorbeeld de Kil Micro caches route) wil bezoeken en zo min mogelijk brandstof wil verpillen (en tijd) dan is de meest ideale route berekenen een hele kunst. TomTOm kan met zijn reisplanner alleen maar een bepaalde volgorde anhouden,

 

is er software waar je een aantal Coördinaten in kan voeren en daar de meest ideale route uit kan extraheren?

 

En het liefst dat ook nog als reisplan aan DomDom doorgeven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat kan maar een programma Autoroute van Microsoft. Met een hulp progamma poiconverter kun je het resultaat omzetten naar tt.

 

Goed idee, vraagje:

Is dat hulpprogrammaatje poiconverter onderdeel van Autoroute, of wordt dat ergens anders gevonden (waar?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan maar een programma Autoroute van Microsoft. Met een hulp progamma poiconverter kun je het resultaat omzetten naar tt.

 

Goed idee, vraagje:

Is dat hulpprogrammaatje poiconverter onderdeel van Autoroute, of wordt dat ergens anders gevonden (waar?)

 

Ik dacht dat ik poiconverter al eens bij de Bruine Beren heb gezien..

 

*edit *post gnoomvrijgemaakt **

 

http://rjdavies.users.btopenworld.com/html/poiconverter.html

bewerkt door ds-polleke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu heb ik, autoroute2006 geinstalleerd.

 

Lekker alles op Km gezet ipv miles northing easting ipv plus/minus decimal system ipv degrees minutes seconds..

 

Maar nu wil ik graag bijv een gpxje importeren en wil autoroute het leifst een xlsje (jakkiebah)

 

Iemand een routekart voor mij hoe ik de meest ideale route kan plannen?

 

 

*edit* * fluiterdefluit*

bewerkt door ds-polleke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je GSAK gebruikt kun je van hier uit een export maken voor Autoroute. Druk in Autoroute op CTRL+I en je kunt ze inladen. Wanneer je de macro gebruikt kun je ze zelfs per Cachetype laden.

 

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar tot nu toe lukt het me niet om met GSAK een exportfile aan te maken die door Autoroute wordt ingelezen. Het lijkt wel goed te gaan, maar het resultaat is steeds "no records in the set were matched". Volgens mij betekent dit dat de coords in de exportfile niet op de kaart gemapped kunnen worden.

Welk export-instelling moet ik gebruiken (ik heb o.a. Streets & Trips en Street Atlas geprobeerd).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar tot nu toe lukt het me niet om met GSAK een exportfile aan te maken die door Autoroute wordt ingelezen. Het lijkt wel goed te gaan, maar het resultaat is steeds "no records in the set were matched". Volgens mij betekent dit dat de coords in de exportfile niet op de kaart gemapped kunnen worden.

Welk export-instelling moet ik gebruiken (ik heb o.a. Streets & Trips en Street Atlas geprobeerd).

 

Om caches in MSAutoroute2006 in te voeren gebruik ik de volgende methode.

Het is een omslachtige maar de enige waarmee het mij tot nu toe gelukt is.

Met GSAK exporteer ik de nodige caches in Delorme formaat.

(daarmee staan de coordinaten in een voor Autoroute begrijpelijk formaat; decimale graden zonder N of E erbij)

Dat tekstbestand open ik in Word (of een andere tekstverwerker)

Ik verwijder de eerste regel (BEGIN SYMBOL) zodat er alleen nog coordinaten, namen en type informatie over blijft.

Dan vervang ik alle komma´s door punt-komma´s

Daarna vervang ik alle punten door komma´s

En sla alles op als TXT bestand

Dat bestand kan ik in Autoroute2006 inladen (CTRL + I) waarbij de puntkomma als veldscheiding wordt gebruikt.

Bij het importeren moet ik nog de veldnamen opgeven ( F1 = Latitude, F2= Longitude en F3 = Name en F4 mag met “Skip Column” overgeslagen worden.

Nu staan al de caches in de map; map opslaan en de volgende keer hoef je niet opnieuw te importeren.

 

Sterkte

 

Ghostmantom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik exporteer in Streets & Trips ( amerikaans versie Autoroute ) formaat. In windows heb ik onder Landinstellingen het Decimaalteken veranderd van [ , ] naar [ . ].

 

Autoroute opstarten dan op Data clicken of CTRL+I en je kunt de bestanden laden.

 

Leuke site over hoe iemand het helemaal geperfectineerd heeft.

 

Omdat het systeem bij mij niet helemaal automaties werkte heb ik zijn macro een beetje aangepast en doe ik hed verder per hand. Ik heb al een keer werkend kunnen krijgen door zelf wwat met winbatch te gaan klooien. Maar na een computercrash ben ik wat progjes kwijt geraakt.

 

CANCELFILTER
FILTER name="Event"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Event.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="Multi"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Multi.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="Mystery"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Mystery.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="Traditional"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Traditional.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="Virtual"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Virtual.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="WebCam"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\WebCam.csv
ENDIF

CANCELFILTER
FILTER name="Found"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Found.csv
ENDIF

CANCELFILTER

FILTER name="Other"
IF $_FILTERCOUNT > 0
EXPORT TYPE=SNT FILE=C:\GPS\PushPins\Other.csv
ENDIF

CANCELFILTER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik meerdere caches (bijvoorbeeld de Kil Micro caches route) wil bezoeken en zo min mogelijk brandstof wil verpillen (en tijd)

dan is de meest ideale route berekenen een hele kunst. TomTOm kan met zijn reisplanner alleen maar een bepaalde volgorde anhouden,

 

is er software waar je een aantal Coördinaten in kan voeren en daar de meest ideale route uit kan extraheren?

Ik laad hiervoor de waypoints in mapsource, met de instelling op "Direkte routes gebruiken".

Route maken van alle waypoints en vervolgens de waypoints met de hand in de goede volgorde zetten.

Daarnana de instelling "Automatische routebepaling gebruiken" en de route berekenen.

Meestal moet er dan nog een paar waypoints verschoven worden.

Als ik dan op pad ga dan neem ik een lijst mee met de volgorde van de waypoints,

een route vind ik in de Quest niet zo handig bij het zoeken in het veld.

Ik maak zo'n cache route slechts een paar keer per jaar.

Zo'n cache route is erg fijn voor die caches in NW Duitsland, rondom Den Haag of rond Bazel.

 

Als vanmiddag MSAutoroute2006 binnen is, ga ik die methode eens proberen.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik exporteer in Streets & Trips ( amerikaans versie Autoroute ) formaat. In windows heb ik onder Landinstellingen het Decimaalteken veranderd van [ , ] naar [ . ].

 

Autoroute opstarten dan op Data clicken of CTRL+I en je kunt de bestanden laden.

 

[/code]

Na het wijzigen van mijn landinstellingen werkt het inderdaad vlekkeloos.

Hoewel deze "truc" niet optimaal is (ik heb mijn landinstellingen standaard op Nederland staan), is dit werkbaar. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...