Spring naar bijdragen

Comercieël Cachen


Aanbevolen berichten

Als ze er nu ook nog uitgebreide uitleg bij geven, zijn ze in de goede richting.

Want gezien de staat van mijn caches is dat nooit gebeurd !!

En bij nieuwkomers valt of staat het toch bij de uitleg.

 

Waro

bewerkt door waro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ze er nu ook nog uitgebreide uitleg bij geven, zijn ze in de goede richting.

Want gezien de staat van mijn caches is dat nooit gebeurd !!

En bij nieuwkomers valt of staat het toch bij de uitleg.

 

Waro

Ik deel je zorg, maar ik denk dat het een beetje inherent is aan de marktpenetratie van geocaching. Jouw caches zullen weinig beter (of slechter) zijn dan de gemiddelde cache in de Benelux.

Nog altijd verbaas ik me dat er logs worden geschreven waarin het TB nummer volledig vermeld wordt, caches als oud vuil worden achter gelaten en de goodies... ach, laten we er maar niet meer over beginnen.

 

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat we met geocaching over de leukste periode heen zijn. Ik denk dat het alleen nog maar minder wordt. En dan doel ik op de gemiddelde kwaliteit van de cache, de inhoud en de logjes. Tuurlijk, er zijn positieve uitzonderingen, gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ze er nu ook nog uitgebreide uitleg bij geven, zijn ze in de goede richting.

Want gezien de staat van mijn caches is dat nooit gebeurd !!

En bij nieuwkomers valt of staat het toch bij de uitleg.

 

Waro

Ik deel je zorg, maar ik denk dat het een beetje inherent is aan de marktpenetratie van geocaching. Jouw caches zullen weinig beter (of slechter) zijn dan de gemiddelde cache in de Benelux.

Nog altijd verbaas ik me dat er logs worden geschreven waarin het TB nummer volledig vermeld wordt, caches als oud vuil worden achter gelaten en de goodies... ach, laten we er maar niet meer over beginnen.

 

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik denk dat we met geocaching over de leukste periode heen zijn. Ik denk dat het alleen nog maar minder wordt. En dan doel ik op de gemiddelde kwaliteit van de cache, de inhoud en de logjes. Tuurlijk, er zijn positieve uitzonderingen, gelukkig maar.

 

Gelukkig is Waro de uitzondering.

Toen ik met het geocachen begon ben ik speciaal naar zijn camping gegaan omdat ze daar tegen een goed tarief een gps verhuren.

Stel je voor dat je het niet leuk vindt.

Dan heb je toch een hoop geld uitgegeven voor iets wat in de kast blijft liggen.

Verder meld ik alleen maar dat de uitleg die gegeven was, heel goed was.

Het advies om tb`s te laten leggen, en ze pas mee te nemen als je begint met het cachen hebben wij toen ook opgevolgd.

Ik denk ook dat er in Belgie een cacher rondloopt die er genoegen in schept om Tampons achter te laten.

Want bij mijn tweede cache(foret de cerf) was het meteen raak.

Ook Waro was ontstemt over dit gedrag.

Waro nog bedankt voor de goede service.

Kwibus :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eerlijk gezegd vinden wij het onderwerp waar het om begon, nu erg afwijken.

 

Op het belgische forum wordt het nu een serieuze zaak waardoor wij, WARO, wellicht afgerekend worden op een bedrijf die het cachen (onze hobby) voor ons verziekt (heeft).

(Een bestuurslid heeft het hele verhaal doorgegeven aan de amerikanen).

 

Misschien een idee om een nieuw onderwerp te starten waar het verhaal over tampons e.d. voortgezet kan worden ?!?!

 

Voor ons is het onderwerp waar mee gestart is serieus en wij zien nu dat wellicht onze cache tijd afgelopen is.

 

Waar overigens nog niet het laatste woord over gesproken is.

 

WARO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet er dan meteen even een link naar dat Belgische forum bij. Ik snap trouwns niet waarom jullie daar op afgerekend zouden worden? Jullie zijn toch niet dat ene bedrijf? Overigens klinkt dat bedrijf best redelijk, als ik zo de reacties zie die Firefox hier plaatst. Staan die er in Belgie ook bij?

 

Ja, staat daar ook bij. Ik had ze voor de gein een mailtje gestuurd en kreeg daar nogal uitvoerig antwoord op. Ik heb ze in een laatste mailtje nog de suggestie aan de hand gedaan om zelf wat caches te gaan plaatsen in de buurt van de camping en die niet aan te melden bij gc.com. Geocachers en campinggasten gewoon gescheiden houden. Dan is het hele probleem toch de wereld uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De suggestie die geoppert wordt in het Belgisch forum om een waarschuwing boven de pagina te zetten dat de cachepagina's gratis van het internet te halen zijn en dat commerciëel gebruik uit den boze is, vind ik persoonlijk een hele goede. Dit kan voorkomen dat een cache opgedoekt wordt.

Verder vind ik dat WARO zijn cache voor campinggasten mag openstellen. En dat hij hem ook op .com heeft aangemeld is dan mooi meegenomen voor ons cachers.

Dat een ander bedrijf dat doet zonder overleg, is natuurlijk niet goed. En blijkbaar was het vragen van geld voor de beschrijvingen een vergissing.

Dit is al zover geëscaleerd. Jammer want dat het zo gegaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De suggestie die geoppert wordt in het Belgisch forum om een waarschuwing boven de pagina te zetten dat de cachepagina's gratis van het internet te halen zijn en dat commerciëel gebruik uit den boze is, vind ik persoonlijk een hele goede. Dit kan voorkomen dat een cache opgedoekt wordt.

 

Tja, dat zou inderdaad heel goed zijn, ware het niet dat je jezelf moet registreren voor aan de (meestal) begincoördinaten te geraken. Als zowat iedereen dit zou doen, zullen de servers nog meer "bevuild" geraken met ééndagsvliegen die schattenjagen als tijdverdrijf in hun vakantie zien...

 

En je zit nog steeds met het copyricht van gecaching.com waarnaar wordt verwezen dat je niet zomaar cachebeschrijvingen moogt copiëren en uitdelen...

 

Neen, dan lijkt het voorstel van Team Firefox mij billijker, De campingeigenaar kan doen wat hij wil, moet zijn eigen caches onderhouden en op toezien, en stoord niemand. Bijkomend kan hij natuurlijk ook aangemelde caches leggen, die achteraf, wanneer de "aspirant" cacher gebeten is door geocaching, en hij zich heeft aangemeld bij één van de geo-organisaties, alvast kan lopen en loggen...

bewerkt door pevalo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Waro.

 

Ik zou me niet zoveel zorgen maken als ik jou was, ik vergelijk jouw situatie met de mijne. Zoals je misschien bekend voer ik met Barny eveneens een bedrijf waarin geocaching een grote rol speelt.

Daarnaast echter ben ik een fervent geocacher en wat ik probeer te doen, en ik denk dat me dat aardig lukt, is die twee dingen strikt gescheiden te houden. Kortom ik gebruik geen caches van anderen voor bedrijfsdoeleinden en cache er zelf natuurlijk wel lustig op los.

Echter als jij je eigen caches gebruikt, wie kan er dan op tegen zijn? Ja ik weet wel .com wil geen commercie in de sport en dat is misschien ook wel terecht ook. Wat ik bijvoorbeeld doe, ik gebruik wel mijn eigen caches maar pas dan de vragen en de eindlokatie aan zodat er een stash is voor de geocachers, die ook doorgaans wat lastiger opdrachten krijgen zonder daarbij over de schreef te gaan, en natuurlijk een stash voor onze klanten, de twee groepen lopen elkaar echt niet in de weg en men kan dan toch genieten van de hopelijk leuke tochten.

 

Ik denk dat de melding naar .com geen effect zal hebben en ben geheel met je eens, maar dat heb ik al eerder geschreven, dat de werkwijze van die andere broeders niet netjes is. Kortom niet stoppen met deze heerlijke hobby, gewoon blijven genieten en daarnaast fijn als activiteit op je camping aanbieden.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eerlijk gezegd vinden wij het onderwerp waar het om begon, nu erg afwijken.

 

Misschien een idee om een nieuw onderwerp te starten waar het verhaal over tampons e.d. voortgezet kan worden ?!?!

 

WARO

 

Done. 5 berichten verplaatst naar tampontopic en 1 volledig offtopic bericht verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me niks mis mee. Bij het Cairnteam zijn ook uitdraaien van geocaching.com- en Terracaches te koop, vijf euro per A4'tje. Dan sturen we ze op binnen Nederland.

Zelf prints maken kan natuurlijk ook.

 

Goed man, dat doe ik ook alleen dan per sms, WAP of MMS, 1 euro pob, 1,50 per minut o.d.i.o.

Werkt perfect geld stroomt binnen, een cache page is al snel 10 smsjes of 5 minuten downloaden.

 

Ach deze camping is 1 voorbeeld, in nederland hadden / hebben we ook zoiets op een scouting terrein.

Opzich niets mis mee als een camping dat aanbied, alleen wel slordig dat ze caches van .com gebruiken, staat me nog ergens een discussie bij over iemand die caches van een ander gebruikte voor zijn eigen bedrijfje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eerlijk gezegd vinden wij het onderwerp waar het om begon, nu erg afwijken.

 

Op het belgische forum wordt het nu een serieuze zaak waardoor wij, WARO, wellicht afgerekend worden op een bedrijf die het cachen (onze hobby) voor ons verziekt (heeft).

(Een bestuurslid heeft het hele verhaal doorgegeven aan de amerikanen).

 

Misschien een idee om een nieuw onderwerp te starten waar het verhaal over tampons e.d. voortgezet kan worden ?!?!

 

Voor ons is het onderwerp waar mee gestart is serieus en wij zien nu dat wellicht onze cache tijd afgelopen is.

 

Waar overigens nog niet het laatste woord over gesproken is.

 

WARO

 

Hallo Wardy en Roland,

Jullie moeten je hobby niet opgeven voor een stel **** die jullie caches uitgeven aan mensen die nog nooit gecached hebben!

Wij weten dat jullie bedoelingen om campinggasten die interesse hebben in geocaching,wel goed is!! :thumbup:

 

Wij hebben dat deze zomer zelf ondervonden toen wij onze speciale vriendscahpsTb+coins in onze cache deden (Flying over Rochefort).

 

De gasten die bij jullie op de camping waren en voor het eerst wilden gaan cachen, hebben jullie duidelijk meegedeeld dat de TB,s die in de cache liggen niet meegenomen mogen worden!

 

En zoals we al duidelijk hebben gemaakt op het forum!!

 

BIJ JULLIE BETAAL JE NIET VOOR CHACHES MAAR ALLEEN VOOR DE HUUR VAN DE GPS!!!!!!!EN GEVEN JULLIE ALLEEN DE COORDS VAN JULLIE EIGEN CACHES!!!

 

Dus kop op en laat je hobby niet verzieken door een Stel ***** en ik weet dat jullie kids er ook veel plezier aan beleven ,vooral Snelle Jelle!!

Dus ga gewoon door met deze verslaafde hobby!! :D

 

En wat betreft de inhoud van de caches ,nou ik denk dat dat veel vaker voor komt hoor dat er veel troep in zit en al hou je het nog zo goed bij er zijn er altijd die er misbruik van maken,daar kunnen wij zelf over meepraten!!

 

 

Mischien tot gauw want Kees wil nog wel een aantal caches in de buurt doen!!:lol:

 

Groetjes Kees,Inge en Sam

bewerkt door inkesa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aantal berichten, al dan niet op verzoek van de poster, verwijderd. Mede daarom een aardig aantal berichten edited door moderator. Een paar berichten verwijderd met quotes van privé-email waarvan de auteur geen toestemming heeft gegeven ze openbaar op het forum te plaatsen.

 

Verder heb ik een aantal verzoekjes gekregen de topic te sluiten of zelfs te verwijderen. De redenen daarvoor opgegeven zijn o.a. Het gaat om Belgische caches en Belgische Campings en de topic speelt ook op geocaching.be. Verder krijgt men een deja vue gevoel als men van .nl overschakeld naar .be en vice versa. Aantal berichten zijn 100% copieën van elkaar.

 

Laatste verzoek om de topic te sluiten kwam van de topicstarter. "Alles is al gezegd."

 

Topic closed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...