Spring naar bijdragen

GArmin Nuvi 360


Track_leader

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nee, geen favorieten helaas want die kan je tijdens het rijden zo mooi zien. Dat is helaas niet zo. Want in de favorieten kan je er idd maar 500 kwijt, en je kan geen folders maken.

Met poi's kan je er vele vele malen meer kwijt, en je kan verschillende folders maken met pois.

 

Overigens (maar dan wordt het een beetje een GSAK onderwerp) is clyde volgens mij wel bezig met een Poi export mogelijkheid. Zie hiervoor het poi export onderwerp op het gsak forum.

 

ps. vraag over het ikoontje zag ik later. Ik heb hem even ergens geparkeerd:

Dit moet hem zijn (22x22 pixels 8bits kleuren)

Blijkbaar mag ik hier geen bmp plaatsen, dus ff op een andere manier:

Klik hier voor het ikoontje

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmm de poi uploader....dan worden het geen favorieten??

 

Ze komen dan in een folder bij "Extra" -> "Eigen nuttige punten" te staan. En als je deze netjes in groepen hebt staan kan je zo een keuze maken

 

Ik heb bijvoorbeeld de volgende groepen staan:

 

- Caches Noord_Holland

- Caches Oostenrijk (waar ik was voor werk)

- Caches Engeland (ook hier gewerkt)

- Camera_benelux

 

Als ik er een groep bij wil maak ik een extra export en met poi loader maak ik een upload van de mappen die ik wil. Supperhandig en zo blijven je favorieten ook een beetje schoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah dus even voor mijn duidelijkheid;

ik maak 1 (of meerdere) .gpx files met GSAK en die laad ik in de nuvi met de poi-loader en klaar ben ik??

 

hoe navigeer ik dan naar een cache? via de optie poi??

en een geluidsignaal lukt niet bij benaderen dus gewoon af en toe even op de display kijken??

 

Ik ga zsm weer even wat proberen. Dank iig zover. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal goed. Vergeet alleen niet die meerdere gpx files ieder in zijn eigen folder te zetten, eventueel met icoontje erbij.

 

En geluid *zou* wel moeten kunnen. Ik heb me er echter nooit in verdiept. Als je uitgaat van andere poi soorten (lees flits palen) dan zie je dat dit wel moet kunnen.

Bij de flits palen krijg je ook een waarschuwing als je er in de buurt komt. De flitspalenlijst is echter een csv bestand en ik weet niet hoe daarop gemarkeerd wordt dat hij moet gaan piepen als je in de buurt komt.

Het enige wat dan per flitspaal/regel in de csv staat is (bijv):

4.37806, 51.13833, A12@90

Volgens mij kan je in poiloader ook nog wel aangeven dat hij een waarschuwing moet geven. bij de flitspalen is dit standaard wel zo en bij de andere punten niet.

Schone taak om uit te zoeken (maar nu ff niet,)

 

Zoals web al aangaf, je navigeert er idd heen via hoofdmenu -> waarheen -> Extra -> Eigen nuttige punten

 

Overigens kan je ook prima ter plaatse de nuvi gebruiken, je moet dan alleen even in de systeeminstellingen aangeven dat je met de voet bent en niet moet routeren (dacht ik, ik weet even niet de exacte instelling uit m'n hoofd). maar het werkt prima. Hou wel in gedachten "Hij is *NIET* waterdicht" (ik denk ik zet het er nog wel een keer bij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 350, primair voor in de auto en dat werkt perfect.

Bij het cachen pak ik hem er echter soms bij:

- als de ontvangst slecht is;

- om TOPO-kaarten te bekijken (heel NL en DU heb ik er op staan);

- bij stadswandelingen;

- enz.

Wij gebruiken de nuvi 350 ook om naar de cache toe te rijden, maar zijn nog niet op het idee gekomen om er TOPO kaarten op te zetten. Nu heb ik sinds kort deze kaarten binnen MapSource en kan ze dus op de outdoor gps zetten, maar hoe doe je dit op de nuvi? Ik neem aan dat je die op de een of andere manier op een SD-kaart moet zien te krijgen? Hoe groot moet die zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topo kaarten smijt ik vooralsnog even in interne geheugen. Met een SD van 2Gb kun je Be en NL wel kwij ten nog een muziek :-)

 

Ben btw nog even bezig de juiste info in GSAK te krijgen en dan weer naar nuvi. Alle not founds traditionals staan er nu in met coord. (nu nog de omschrijving en de hint, maar daar word aan gewerkt :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topo kaarten smijt ik vooralsnog even in interne geheugen. Met een SD van 2Gb kun je Be en NL wel kwij ten nog een muziek :-)

 

Ben btw nog even bezig de juiste info in GSAK te krijgen en dan weer naar nuvi. Alle not founds traditionals staan er nu in met coord. (nu nog de omschrijving en de hint, maar daar word aan gewerkt :-)

 

Betekent dit dat je alles wat in directory ...\TopoNederland staat (hoofdzakelijk *.img files) deze gewoon naar de betreffende directory in het intern geheugen kopieert?

Dat is dan in totaal 120 MB. Als je dit op een SD kaartje zet kun je ter plekke wisselen tussen de standaard City Navigator en Topo NL (als je dan het kaartje er in plaatst).

Of zie ik dit verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betekent dit dat je alles wat in directory ...\TopoNederland staat (hoofdzakelijk *.img files) deze gewoon naar de betreffende directory in het intern geheugen kopieert?
Nee, deze kaarten worden in MapSource geladen.

In MapSource selecteer je alle kaarten die je als bijgeladen kaarten in je toestel wilt hebben. Dus ook de kaarten die je al eerder hebt bijgeladen.

Daarna gebruik je de knop verzenden naar apparaat (of het overdragen-menu) om de kaarten naar je toestel te sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betekent dit dat je alles wat in directory ...\TopoNederland staat (hoofdzakelijk *.img files) deze gewoon naar de betreffende directory in het intern geheugen kopieert?
Nee, deze kaarten worden in MapSource geladen.

In MapSource selecteer je alle kaarten die je als bijgeladen kaarten in je toestel wilt hebben. Dus ook de kaarten die je al eerder hebt bijgeladen.

Daarna gebruik je de knop verzenden naar apparaat (of het overdragen-menu) om de kaarten naar je toestel te sturen.

Ik zie iets over het hoofd, want het is me nog niet helemaal duidelijk :thumbup:. Op mijn nuvi350 staat CityNagivator Europe v9 standaard in het flash geheugen. Ik heb het dus niet op cd/dvd staan. Wel heb ik Topo NL beschikbaar in Mapsource.

Wat moet ik nu precies doen als ik:

1) Topo NL in flash erbij wil zetten? Komt er dan een keuze button bij op mijn nuvi?

2) Topo NL kaarten op een apart SD kaartje wil zetten?

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betekent dit dat je alles wat in directory ...\TopoNederland staat (hoofdzakelijk *.img files) deze gewoon naar de betreffende directory in het intern geheugen kopieert?
Nee, deze kaarten worden in MapSource geladen.

In MapSource selecteer je alle kaarten die je als bijgeladen kaarten in je toestel wilt hebben. Dus ook de kaarten die je al eerder hebt bijgeladen.

Daarna gebruik je de knop verzenden naar apparaat (of het overdragen-menu) om de kaarten naar je toestel te sturen.

Ik zie iets over het hoofd, want het is me nog niet helemaal duidelijk :thumbup:. Op mijn nuvi350 staat CityNagivator Europe v9 standaard in het flash geheugen. Ik heb het dus niet op cd/dvd staan. Wel heb ik Topo NL beschikbaar in Mapsource.

Wat moet ik nu precies doen als ik:

1) Topo NL in flash erbij wil zetten? Komt er dan een keuze button bij op mijn nuvi?

2) Topo NL kaarten op een apart SD kaartje wil zetten?

Ik herken je probleem. In het begin had ik ook alleen CN op de Nüvi staan en daar geen aparte DVD van.

Om TOPO-NL BIJ te laden, zonder CN te verwijderen, heb ik toen vanuit MapSource deze naar het aparte SD-kaartje in de Nüvi gestuurd.

Kies daarvoor in het dialoogscherm 'Send to device' achter 'Device:' voor 'Verwisselbare schijf'.

Wel raadzaam om eerst even een volledige backup van je Nüvi te maken voor het geval je iets niet goed doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt op je Nüvi CN kaarten als voorgeladen kaarten staan. Die blijven onaangetast als je kaarten bijlaadt, ook als je die naar het interne geheugen stuurt.

Eerder bijgeladen kaarten worden door nieuw bijgeladen kaarten overschreven.

Je kunt dus vanuit MapSource de topokaarten bijladen. In MapSource kun je kiezen in welk geheugen van de Nüvi ze terechtkomen. Ik meen dat intern naar het toestel heet, en de SD-kaart gewoon een driveletter heeft.

 

Als je meerdere kaartsoorten op je Nüvi hebt, kun je kiezen welke je wilt zien.

Let op: als je topo ziet worden routes via de basiskaart berekend, niet via de detailkaart.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geweldig, het werkt perfect. In het intern geheugen van mijn nuvi350 is nog ca 170MB vrij, dus de 122MB voor Topo NL zou er in principe bij op kunnen. Voorlopig heb ik Topo NL op een SD-kaartje staan.

Je kunt inderdaad nu simpelweg kiezen welke van de twee maps ik wil hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...