Spring naar bijdragen

geocaching.nl reis naar Zweden


Geoman

Aanbevolen berichten

Maar helaas, dat gebied is voor mij "verboden terrein" 

 

Nu wordt ik vreselijk nieuwsgierig...

 

Ik ben bang dat dit iets met muggen van doen heeft, Robert! Weet je nog, dit draadje?

 

Oh ja.... nou weet ik 't weer. Ik dacht al...

 

Nou, Mumzle, dan kan ik je geruststellen, hoor. Problemen met muggen in Zweden? Klopt helemaal, maar eigenlijk alleen in Lapland. In midden en zuid-Zweden is het echt niet erger dan in Nederland. Sterker nog, de afgelopen elf zomers in midden-zweden hebben wij aanzienlijk minder muggen gezien dan je bijvoorbeeld bij de Friese meren hebt (om van het Overijsselse Muggebeet maar te zwijgen ).

Vorig jaar zomer eigenlijk helemaal geen muggen gehad hier.

Uiteraard, in gebied met veel stilstaand water, drassige grond e.d. heb je lokaal wel wat van die prikkertjes. Maar indien je je in Nederland vrij kunt bewegen dan kun je dat in het overgrote deel van zuid- en midden Zweden net zo goed.

 

Verder is 't ook zo dat eind augustus, begin september (naar ik begrepen heb de geplande reisperiode) muggen al weer verdwenen zijn. Juli, begin augustus is hun tijd ...

 

Natuurlijk ben ik niet op de hoogte van je exacte problemen en natuurlijk moet je je eigen afweging maken maar ik zou, als je echt graag mee wilt, niet zo maar op voorhand (en gebaseerd op een vooroordeel ) nee zeggen.

 

Groeten uit Zweden (er ligt hier nog steeds sneeuw....) !

 

Ik begrijp het en het zit ook best tussen "de oren", maar afgelopen september was het weer raak en toen bij The Red Box.

 

Het advies van de dokter is om zeker niet in de zomer naar Zweden te gaan. Tja, de ernst? M'n 'rikketik' stopt na ongeveer 15 minuten. Ernstig zat dus.

 

Tis niet anders, zeggen we in ons gezin maar tegen elkaar :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begrijp het en het zit ook best tussen "de oren", maar afgelopen september was het weer raak

 

Het advies van de dokter is om zeker niet in de zomer naar Zweden te gaan. Tja, de ernst? M'n 'rikketik' stopt na ongeveer 15 minuten. Ernstig zat dus.

 

Mijn neefje heeft veel baat bij Naet misschien het overleggen met je arts waard ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het en het zit ook best tussen "de oren", maar afgelopen september was het weer raak en toen bij The Red Box.

 

Het advies van de dokter is om zeker niet in de zomer naar Zweden te gaan. Tja, de ernst? M'n 'rikketik' stopt na ongeveer 15 minuten. Ernstig zat dus.

 

Tis niet anders, zeggen we in ons gezin maar tegen elkaar  :cry:

 

 

Oeps.... van één beet al? Da's niet zo best....

Tja, wie ben ik om het met een arts oneens te zijn. Zonde !

Hoe dan ook, sterkte ermee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

:cry::) Leuk idee graag blijven we op de hoogte wij verblijveb regelmatig in Zweden en hebben dan ook al veel caches.

Stichting Geocaching Nederland is bezig met het organiseren van een Geocaching groepsreis naar Zweden op non profit basis.

E.e.a. zal eind augustus of begin september 2006 plaatsvinden.

 

Het streven is de totaalprijs zo laag mogelijk te houden zonder af te zien van comfort.

We overnachten in één of meerdere hotels. Geen low-budget hotel met slaapzalen. Ook geen 5 sterren, gewoon een fijn hotel wat niet te duur is. Kampeer mogelijkheden zijn we aan het bekijken.

Zoals het er nu voor staat vliegen we met een prijsvechter naar Gothenburg.

Hier vandaan trekken we naar het oosten richting Borås - Jonkoping, het meren gebied, alwaar honderden caches geplaatst zijn in de meest schitterende natuur.

 

 

Meer info volgt.

 

7ec315b6-a811-4221-85d1-c059361f338d.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Firechief is in week 38 in zuid zweden voor een hitte training (in nederland kan (mag) dit niet vanwege het milieu.

 

 

Hee dan wil ik wel met je mee hoor ;) kan ik daar ook een beetje ervaring op doen :thumbsup:

 

een brandweer vrijwiliger :clap:

 

en al ga ik 27 juli al naar zweden, ik blijf het lijntje even volgen :no: en als er iemand is die me voor die tijd nog over het cachen in zweden info kan geven dan zou ik daar heel blij mee zijn :thumbup: kan nog niet zoveel er over vinden!

bewerkt door wile-coyote
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoman,

 

je wilt met het vliegtuig gaan - prima - en ter plaatse "uitzwermen".

Hoe wil je dat doen??

Autohuur in Scandinavie is niet te betalen en zoals Leo K. al zegt: de afstanden zijn erg groot in die landen. Allemaal in een bus naar dezelfde caches lijkt me geen goed idee.

 

Verder is het een interessant idee, overigens.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een leuk plan en ook ik/wij zijn geïntresseerd. Mijn vrouw (Zweedse) begon vandaag weer over een reisje naar Zweden. In het einde van augustus, want dan zijn de scholen weer begonnen. En dan zijn de hostels een stuk rustiger.

 

Zweden is in mijn ogen een echt hosteling land, heel veel "betaalbare" hostels. Je moet er wel van houden natuurlijk.

 

Ik houdt deze thread iig in de gate. En ben benieuwd waar men mee komt. Overigens is het idee dat we met eigen vervoer gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...