Spring naar bijdragen

geocaching.nl reis naar Zweden


Geoman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er wordt gesproken over ruim 100 caches die te doen zijn in Zweden. Als ik via de site kijk op de kaart van Europa en vervolgens doorlink naar Zweden zie ik er niet echt veel staan. Nu zal er vast wel een site zijn waar die caches te vinden zijn. Wie o wie kan mij daar aan helpen? Al is het vast maar om een beetje in de stemming te raken...Dit topic wordt dus ook door mij aandachtig gevolgd, net als door Manonneke.

 

Mario (van Team MenM)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Firechief is in week 38 in zuid zweden voor een hitte training (in nederland kan (mag) dit niet vanwege het milieu.

 

Doe ze daar de groeten uit Ede :D , eerste keer? Ik vond het daar geweldig en de manier van brandbestrijding is daar toch iets anders dan hier in NL :blink: . Wel druk programma daardoor niet kunnen cachen. maar daar kom je niet voor hé? Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar helaas, dat gebied is voor mij "verboden terrein"  :D

 

Nu wordt ik vreselijk nieuwsgierig... :blink:

 

Ik ben bang dat dit iets met muggen van doen heeft, Robert! ;) Weet je nog, dit draadje?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar helaas, dat gebied is voor mij "verboden terrein" 

 

Nu wordt ik vreselijk nieuwsgierig... :blink:

 

Ik ben bang dat dit iets met muggen van doen heeft, Robert! ;) Weet je nog, dit draadje?

 

Oh ja.... nou weet ik 't weer. Ik dacht al... :D

 

Nou, Mumzle, dan kan ik je geruststellen, hoor. Problemen met muggen in Zweden? Klopt helemaal, maar eigenlijk alleen in Lapland. In midden en zuid-Zweden is het echt niet erger dan in Nederland. Sterker nog, de afgelopen elf zomers in midden-zweden hebben wij aanzienlijk minder muggen gezien dan je bijvoorbeeld bij de Friese meren hebt (om van het Overijsselse Muggebeet :oops: maar te zwijgen ).

Vorig jaar zomer eigenlijk helemaal geen muggen gehad hier.

Uiteraard, in gebied met veel stilstaand water, drassige grond e.d. heb je lokaal wel wat van die prikkertjes. Maar indien je je in Nederland vrij kunt bewegen dan kun je dat in het overgrote deel van zuid- en midden Zweden net zo goed.

 

Verder is 't ook zo dat eind augustus, begin september (naar ik begrepen heb de geplande reisperiode) muggen al weer verdwenen zijn. Juli, begin augustus is hun tijd ...

 

Natuurlijk ben ik niet op de hoogte van je exacte problemen en natuurlijk moet je je eigen afweging maken maar ik zou, als je echt graag mee wilt, niet zo maar op voorhand (en gebaseerd op een vooroordeel ;) ) nee zeggen.

 

Groeten uit Zweden (er ligt hier nog steeds sneeuw....) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat ik kan mee kan helpen en eventuele twijfelaars over de streep te "trekken", door te melden dat Kruimel en Fee ten tijde van de reis, in Suud Barsjé blijven?

 

Als onze lieve Heer had gewild dat Kruimel zou vliegen, had hij hem wel vleugels gegeven.

 

Er is toch iemand die op de winkel moet passen.

 

Niemand is perfect, volmaakt is er geeneen; in feite leven er alleen mismaakten om ons heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begrepen dat het een vliegtuig vol moet zijn :blink:

 

Ja, da's inderdaad wel een punt van aandacht voor de organisator(en).

 

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat het niet fantastisch cachen is in Zweden, maar vergeet niet dat de afstanden hier groot zijn en de openbaar vervoer infrastructuur buiten de steden maar zozo is. Op z'n best dan.

Zonder "eigen vervoer" kom je in de meeste niet-stedelijke gebieden (en daar gaat 't toch om, dacht ik) niet verder dan één of twee caches per dag....

 

Anderzijds: met een bus vol cachers naar dezelfde cache zoeken verliest ook gauw z'n charme, lijkt me.

Desondanks: välkomna här! Fantastisch land !

bewerkt door leokrabbendam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker een leuk initiatief, maar nog een keer vakantie zit er dit jaar niet in :D

En we gaan al een beetje Scandinavie opsnuiven in Denemarken binnenkort.

Noorwegen is al bekend uit het pre-gps tijdperk. Ach en die meren.....Noordwest Overijssel is ook mooi, maar Zweden is veel stiller en heb je het idee dat je nog een beetje aan het ontdekken bent :blink: Voor wie gaat, veel plezier allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...