Spring naar bijdragen

Elektronisch kompas voor € 25 - Aanbieding bij lidl


erics

Aanbevolen berichten

Vanaf morgen (4 december) heeft Lidl een elektronisch kompas in de aanbieding voor € 25.

Zal proberen nog wat meer info te vergaren.

 

Plaatje kun je HIER bekijken.

En een overzicht van de vestigingen staat HIER.

 

Overigens zijn de letters op de afbeelding van de achterzijde van het apparaat zelfs met een vergrootglas niet te lezen. Dus ook op de foto niet te herkennen.

 

Eric

 

 

 

Edited By erics on dec. 03 2002 at 23:45

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Exact dezelfde is bij Conrad te koop voor € 67,50

 

Tel uit je winst.  Of ik haal morgen deze compas op bij de Lidl of de laptop voor €1699,--   :D .

 

Het zal wel de compas worden..

 

GRTZ

 

Kruimeldief  :(

 

[i:post_uid0]Iedere idioot kan kritiek leveren, veroordelen en klagen - en de meesten doen dat dan ook.

[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die laptop bij de Aldi is volgens mij al uitverkocht...

Daarom was het vanmorgen ook pas te koop bij de Lidl en niet bij de Aldi :D.

 

Tja, het is niet duur € 1699,-- voor een laptop met AMD Athlon XP 2000+ processor, 512 Mb SD ram geheugen, 40 gig HD, 64 Mb Grafische kaart met DDR geheugen, 56k V90 modem, 10/100 Netwerkkaart, Motherboard met via KT 333 Chip, Li-Ion Accu, 8/24/10/24 Combo CD-RW/DVD, 15,1 " TFT Scherm, Het apparaat stikt van de aansluitingen en software. Nero BurningRom, Power DVD, MS Windows XP Home, MS-Office XP Small. En als extra een gratis Notebooktas.........

 

Ik weet het, ik weet het, geen reclame en nee, ik verdien er niets aan. Het zijn gewoon de specs en de prijs en dat is in combinatie niet verkeerd.

 

Kruimeldief  :(

 

[i:post_uid0]Die niet graperig is en voor de kompas gaat.... (zucht)[/i:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las laatst in een wetenschappelijk tijdschrift dat het aardmagnetisme over lange periodes wisselt van richting.

 

Over 3000 a 4000 jaar valt het tijdelijk weg en komt dan een paar duizend jaar later omgepoold terug.

 

Ten gevolge hiervan krijgt al het leven op aarde in deze periode te maken met verhoogde hoeveelheden ioniserende straling, zoals hoog-energetische kosmische straling en zonnewind.

 

Wie weet hier iets meer van.  :sleepy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het geld en het gewicht (plus dat er batterijen nodig zijn) zou ik nimmer een electronisch kompas kopen. Het is natuurlijk een leuke gimmmick maar verder...

Neem de nauwkeurigheid.

Als ik kijk bij:

http://www.mulders-bergsport.nl/content/orientatie.htm

dan zie ik daar de Recta DP 10 staan met een afleesnauwkeurigheid van 1/2 graad.

(da's natuurlijk kinderspel vergeleken bij een theodoliet van een landmeter: die haalt 7 boogminuten)

En dat kompas kan ik op een kaart leggen, enz. Dat electrische ding, tja, wat kan je daar nu echt mee?

 

Even een nawoord aan gerardsmit: jammer dat je gisterenavond niet naar ZDF (Duitse TV) hebt gekeken om kwart over 7. Daar hadden ze het over die magneetveld kwestie en alle rampen dientengevolge. Mooi met animaties uitgebeeld. Helaas: de video stond niet aan bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een nawoord aan gerardsmit: jammer dat je gisterenavond niet naar ZDF (Duitse TV) hebt gekeken om kwart over 7. Daar hadden ze het over die magneetveld kwestie en alle rampen dientengevolge. Mooi met animaties uitgebeeld. Helaas: de video stond niet aan bij me.

Jammer dat ik het niet gezien heb.

Wat was de strekking van het verhaal en welke rampen staan ons te wachten? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

+/- 20 graden nauwkeurigheid lijkt me niet echt om over te juichen, dan kan je volgens mij voor dat geld beter een eenvoudig Silva o.i.d. kompas kopen...

Het Lidl-kompas geeft de richting in 5 graden nauwkeurig weer. Niet echt geweldig voor echte navigatie, maar het is en blijft gewoon een toffe gimmick. Voor het echte werk heb ik hier een Recta peilkompas liggen.

 

Trouwens, ik heb geen declinatie-correctie kunnen ontdekken. Zou dat bij een digitaal kompas ook nodig zijn?

 

 

 

Edited By Breggle on dec. 09 2002 at 21:49

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het geld en het gewicht (plus dat er batterijen nodig zijn) zou ik nimmer een electronisch kompas kopen. Het is natuurlijk een leuke gimmmick maar verder...

Ik was afgelopen woensdag bij de Lidl om eens te kijken ( ik hou van hebbedingetjes)...gelukkig waren die dingen uit verkocht. :(

Ze schijnen dus echt totaal niet bedoelt te zijn waar wij ze voor willen gebruiken.

Zo heb ik ook eens een horloge van casio gekocht voor Chief Joseph met gps erin, ik was blij dat ik het bonnetje nog had, met dat ding had ik never en Chief ook niet 1 cache gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...