Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Koop een goede hoofdlamp, bijvoorbeeld van Petzl. Mijne kostte ongeveer € 50,-. Ja is duur, héél duur zelfs, maar het is ideaal. Altijd je handen vrij, licht daar waar je naar kijkt, mogelijkheid van gebruik van voorzetlensjes (ik gebruik een rood lensje en een wit lensje), stoot- en watervast (ik gebruik 'm ook voor speleologie). Wij gaan wel 'ns nachtcaches doen met een bevriend groepje cachers en - leuk voor mij, minder voor de rest - ik vind de reflectors áltijd als eerste :dribble: Kan geen zaklamp tegenop.

bewerkt door GuitarArnie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook wel eens aan zo'n hoofdlampje gedacht, maar is het niet vervelend voor je medecachers dat ze als ze je aan willen kijken worden verblind door je stralende voorhoofd? Wij lopen met de maglite, best een zware zaklamp maar mega veel licht, tot nu toe ook nog geen reflector gemist... En met zo'n handig ding voor aan je riem heb je ook je handen vrij als het nodig is. Ik krijg spontaan weer zin in een leuke nachtcache. :dribble:

 

Groeten Jolanda

bewerkt door Team Diesel@Mill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje heet 'Zaklamp met groot vermogen'. Mijn meest recente aanwinst:

 

Surefire UB3T.

11 standen: uit, sos, 2-8-15-30-80-160-325-800 lumen en strobe.

TIR optic (Total internal reflection)

800 lumen max zijn wel Surefire lumens.

Zit wel een prijskaartje aan.

 

DSC_5912.jpg

DSC_5915.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Maglite 2D led

Het aantal cellen (2D, 3D, 4D) zegt niets over de felheid van het licht maar over de "gebruiksduur" en de lengte van de lamp.

Met mijn 2 Varta alkaline batterijen heb ik al diverse nachtcaches gedaan. Nog steeds doet ie het prima.

Wel altijd 2 batterijtjes voor de zekerheid mee natuurlijk. MagLite 2D Led== Ik zeg DOEN.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een gewone 2d, is het de moeite en het geld waard om deze om te bouwen naar led? of is het slimmer om een nieuwe 2d led te kopen?

 

 

Als je er al een hebt kun je gemakkelijk een drop-in-ledje kopen. Verder zou ik zeggen zijn Maglites wel verleden tijd (ze zijn wel heel goed tot een krachtige zaklamp om te bouwen, maar dat vergt tijd en kennis). Veel te groot in verhouding tot de lichtopbrengst. Zware D-batterijen. Je kunt eens kijken naar een goedkope Ledlamp die op AA-batterijen werkt. Led Lenser, Fenix zijn goed en betaalbaar. Surefire is voor de zaklampfanaat. Je hebt ook Ledlampen die op CR123's werken. Dat zijn lichte batterijtjes. Bekend van fototoestellen.

 

Kijk ook eens op het forum http://www.candlepowerforums.com voor veel informatie over zaklampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...