Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Je kunt op de pagina van Dealextreme in jouw account toch zien wat de status van de bestelling is?

 

Yup. Order sent. En daar hield het op, ergens begin november.

 

Inmiddels bericht van Paypal dat ik mijn geld terugkrijg. En een nieuwe bestelling geplaatst bij DX.

 

OVer hoofdlampjes gesproken: ik heb een Petzl voor wandelingen in de bergen. Deze heeft als voordeel je geen last hebt van "dansend licht" door je zwaaiende armen bij het lopen, en je hebt uiteraard beide handen vrij. In de bergen is dat een must.

 

Voor het zoeken naar een cache het handig een niet te zware zaklamp bij je te hebben. Een maglite is gewoon te zwaar, helemaal op de langere tochten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik lees nu even mee in dit topic en wil toch iedereen even wijzen op het feit dat een 18650 lithium-ion geen "speelgoed" batterij is maar serieuze aandacht nodig heeft. Het is niet vergelijkbaar met een NiMh batterij. De "chemistry" van deze 18650 batterij is veilig maar absoluut niet idiot-proof. Overladen, te ver leeg trekken of kortsluiting kan leiden tot ontploffing of verbranding. Daarnaast moet er bij gebruik van meerdere van deze batterijen de spanning gecontroleerd worden per cel. Bij een te lage spanning van een cel na het opladen moet je deze weggooien. Doe je dit niet en voeg je deze in een zaklamp bij cellen met de "juiste" spanning dan kan deze slechte batterij opgeladen worden door "reversing" verschijnsel. De volle cellen gaan de slechte cel opladen en daar kan deze niet tegen, dit kan leiden tot echt serieuze problemen. Deze cellen op de lader laten staan nadat ze vol zijn is ook geen goed idee. Als je weet wat je aan het doen bent met deze batterijen dan moet je ze zeker gebruiken, weet je dit niet lees je dan eerst even in voordat je aan de slag gaat. De "experts" zijn overigens niet onder de indruk van alle 18650's met xxxxfire als merk alsook het gebruiken van unprotected batterijen wordt echt afgeraden. Er zijn een paar goede en betrouwbare merken, AW protected cells zijn daar een van en daar betaal je dan ook naar. Ik ben geen expert en schrijf na van wat anderen op het net schrijven. Ik heb echter het afgelopen half jaar zoveel gelezen en onderzocht op dit gebied dat ik voorlopig wegblijf van de lithium-ion cellen. dat is een persoonlijke keuze. Indien je denkt dat ik onzin uitkraam, be my guest. Voor degene die toch wat meer willen weten: de experts van candlepowerforum hebben er alles over geschreven evenals tientallen reviews van zaklampen van goedkope kaarsjes tot 500 euro kostende lampen. Have fun!

 

Algemene forum over ledlampen: http://www.candlepowerforums.com/vb/forumdisplay.php?f=45

Algemene forum over batterijen en de risico's: http://www.candlepowerforums.com/vb/forumdisplay.php?f=107

Review sectie: http://www.candlepowerforums.com/vb/forumdisplay.php?f=19

bewerkt door Leonavi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij de lidl. 150 lumen cree-ledlamp. spaarstand 15%. Scherpstelbaar. 3 x aaa batterij. aluminium behuizing. spatwaterdicht. 3 jaar garantie. €14.95

 

 

Ben net even snel op de fiets gesprongen. En heb de zaklamp aangeschaft.

Helder scherp licht en verlicht op hoogste stand de nabije omgeving erg goed. Over een grotere afstand 25m lijkt hij beduidend minder te belichten, maar dat kan ik niet helemaal goed beoordelen binnen de bebouwde kom met alle straatverlichting.

Ga hem binnenkort voor een "waardeloze" cache meenemen. Ik ben bang dat hij het niet red tegen de grote jongens (ga ik ook absoluut niet van uit), maar hij is in ieder geval beter dan wat ik nu heb :rolleyes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Illi, er zijn lampen genoeg op die avond denk ik, als Hans zijn bouwlamp ook nog meebrengt zien ze in Harderwijk de lichtstraal nog :thumbup:

 

@ Illi, Heb je mijn mail ontvangen? Ik krijg steeds weer terugketsers. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze lamp vandaag voor mijn zoon gekocht om tijdens nacht-caches te gebruiken ik moet zeggen dat deze lamp prima gaat voldoen gezien de prijs/kwaliteit verhouding.

Zelf heb ik de eagletac P20A2 die heeft uiteraard beter en meer licht maar kost dan ook het viervoudige.

 

Conclusie dat lampje van Lidl is een prima lamp (150 lumen) met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en ook nog eens 3 jaar garantie :thumbup:

 

Greetz yurrie-currie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Illi, er zijn lampen genoeg op die avond denk ik, als Hans zijn bouwlamp ook nog meebrengt zien ze in Harderwijk de lichtstraal nog :thumbup:

 

@ Illi, Heb je mijn mail ontvangen? Ik krijg steeds weer terugketsers. :thumbdown:

 

 

Ach ja, naast een waardeloze klimezel hebben we ook nog een waardeloze pakezel (met slechte knieën) nodig :lol1:

 

Je eerste mail en de derde hebben mij bereikt, de eerste ondertussen ook al beantwoord, niet gekregen? Waardeloze mailbox heb je dan.:no:

 

En ik ben waardeloos aan het quoten, hopenlijk gaat het nu goed.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lamp bij de lidl goed bekeken en ziet er aardig uit voor zijn geld

heb pas een Led-Lenser T7 gekocht en deze lijkt er verdacht veel op

alleen het vermogen is wat minder (de T7 heeft er 230 lumens) maar de prijs is wel heel erg scherp

Zefs een lens in de kop ingebouwd voor de focus

Ik zou zeggen koop hem maar en geniet ervan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...