Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Kan.

Er is ook nog een iets helderder (350 lm) Ultrafire: SKU 50122

Alleen is bij deze lampjes de gebruiksduur per volle cel een tikje beperkt. (max 1 uur)

 

Met slim gebruik (zoveel mogelijk in de lage stand) haal je twee a drie uur ook wel overigens, en een paar extra AA-tjes stop je ook makkelijk bij je.

Het lampje zelf is qua formaat ook makkelijk wegstoppen (10 cm lang) Ik heb er standaard 1 in de mouwrits van mijn outdoor-jas

 

Dat zijn dus heel leuke alternatieven voor die "dure jongens"

 

-overigens is het zo, dat de opgegeven gebruiksduur is gemeten met een 900 mAh, type 14500 batterij.

Tegenwoordig zijn er AA batterijen van 3000 mAh)

de lamp verbruikt ca 1000 mAh per uur, dus theoretisch zou je met een "zware" AA batterij ca. 3 uur kunnen doen-

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat verhaal over de gebruiksduur geldt voor beide lampen.

 

De zaklamp in mijn mouw is weer een ander lampje (minder licht maar erg zuinig) maar heeft hetzelfde formaat.

 

Denk er wel aan, dat het lampje met een AA batterij beduidend minder fel brandt dan met een 14500 cel. De 14500 levert namelijk 3,6 volt en de AA slechts 1,2 volt.

 

(maar ook met een AA zijn ze nog behoorlijk fel hoor)

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je 100% waterdicht?

Dan is dit een prima lamp.

 

sku_39437_1_small.jpg

 

Wellicht dat sommigen hier hem herkennen. Exact dezelfde lamp, wordt door een "gerenommeerd" merk aangeboden als "duiklamp" voor ca. 70 euro.

 

Zoals je ziet: het kan veel goedkoper: SKU 39437

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Begin november dezelfde configuratie als Veendammer besteld bij DX. Echter tot op heden nog niets gezien. Inmiddels als klacht aangemeld bij Paypal, anders vervalt het recht op reclamatie. DX heeft toegezegd het bedrag binnen enkele dagen terug te storten, echter ook hierover is het al een week radiostilte. Als er volgende week geen veranderingen zijn, waardeer ik de klacht op tot claim, en mag Paypal zich ermee gaan bemoeien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm...vreemd verhaal.

 

op 23 december heb ik 2 bestellingen gedaan.

 

Van 1 ervan heb ik bericht, dat er mogelijk vertraging ontstaat omdat de leverancier rond de feestdagen gesloten is. Dat heb ik nog niet binnen.

 

De andere bestelling (weer een zaklamp met toebehoren, voor een vriend) is op 5 januari bezorgd !

Ondanks de feestdagen, de snelste levering, tot nu toe.

 

Je kunt op de pagina van Dealextreme in jouw account toch zien wat de status van de bestelling is? ("Order received" , "Pending", "Packaging", "Order Sent" dat laatste met tracking code)

Waar in dat proces is het misgegaan? Kun je dat zien?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 22 dec besteld en het is 5 januari afgeleverd.

Helaas doet de zaklamp het niet.

 

Hij zou op AA en zo'n 14500 batterij moeten werken maar op AA heeft hij het even gedaan.

Daarna heb ik de batterij eruit gehaald en een andere erin gedaan (1 van mn oplaadbare) en nu doet hij niets meer.

Ook niet met de batterij die het eerst wel deed.

 

Iemand ervaring daarmee? Ik heb alles wat los kon inmiddels losgeschroefd en gekeken of er iets geks te zien was, maar ik kan niets vinden.

 

Iemand een tip?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helaas geen ervaring met dat type.

 

Die 14500 is qua maat toch net iets groter als een AA? is er niet een passtukje / adaptertje oid nodig om AA te kunnen gebruiken?

Hoor je de batterij niet rammelen in de lamp?

 

Zomaar een idee.....

 

is er anders niet aan een 14500 batterij te komen?

 

Ik heb zelf alleen single AA en single 18650 zaklampen.

ondertussen in totaal 11 zaklampen bij Dealextreme besteld en nog nooit een niet werkend exemplaar.

 

succes met proberen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij beschikken over een arsenaal aan lampen: 3 hoofdlampen, kleine maglite grote maglite.

LED lampen hebben het voordeel dat deze een mooi wit licht schijnen, veel veller zijn op een korte afstand dan Maglites en lichter om mee te nemem.

MAGLITES zijn inderdaad voor het krachtige werk. Ik heb zelden een lamp in handen gehad die zo vel schijnt als bv de MAGLITE 5D. Deze is in Nederland verboden voor vervoer in de auto want wordt beschouwd als slagwapen. Zelf hebben we een 3D en dat is ook de krachtigste die we hebben. Oplaadbaar heb ik wel verkocht maar hoor daarover verschillende geluiden. Het is handig om inderdaad de lamp zo in de lader te stoppen maar de accu's zijn sneller leeg dan batterijen en als je weer een nieuwe koopt dan ben je weer aardig wat kwijt.

Wat betreft de hoofdlampen met LED, deze worden tegenwoordig gebruikt door alle berggidsen en dat omdat ze licht zijn en lang mee gaan!

 

Conclusie: koop een goedkope hoofdlamp met LEDjes (Petzl, Black Diamond, enz) voor het schrijf- en loopwerk en een goeie MAGLITE 2D, 3D voor wanneer je het echte zoekwerk moet doen.

 

Als de 5D al een slag wapen is, wat is dan de 6D-led die ik in mijn auto heb????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...