Spring naar bijdragen

Zaklamp met groot vermogen


Kiddooz

Aanbevolen berichten

Laatst heb ik mijn klimmaat mijn vorige zaklamp kado gedaan en daar had ik DEZE batterijen bij.

 

Kosten niet te veel en zijn wel protected.

Ik let er altijd op dat de lens van glas is en de reflector van alu, want bij de wijze waarop ik hem gebruik (ook bij klimmen en in grotten op m'n helm) in zanderige of modderige omgeving etc. is een plastic lens na een paar dagen al dof.

 

Sommige lampjes worden best wel warm en dan is een plastic reflector niet ideaal (vervorming etc)

 

Mocht jouw "ideale zaklamp" toevallig een plastic lens hebben, dan zijn er bij DX overigens in allerlei maten glazen lenzen te koop (zoeken onder flashlight DIY of accesoires)

 

Opladen moet in een aparte oplader (zie aanvulling in vorige post)die had ik bij mijn vorige lamp en die is prima.

 

Zelf heb ik een Soshone lader, die ook in de auto kan, maar die is momenteel uitverkocht.

 

(ik hou je wel bezig zo).

 

och...ik zit op m'n werk...en het is momenteel redelijk rustig.

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laatst heb ik mijn klimmaat mijn vorige zaklamp kado gedaan en daar had ik DEZE batterijen bij.

 

Kosten 2x niks en zijn wel protected.

 

Ik let er altijd op dat de lens van glas is en de reflector van alu, want bij de wijze waarop ik hem gebruik (ook bij klimmen en in grotten op m'n helm) in zanderige of modderige omgeving etc. is een plastic lens na een paar dagen al dof.

 

Sommige lampjes worden best wel warm en dan is een plastic reflector niet ideaal (vervorming etc)

 

Mocht jouw "ideale zaklamp" toevallig een plastic lens hebben, dan zijn er bij DX overigens in allerlei maten glazen lenzen te koop (zoeken onder flashlight DIY of accesoires)

 

Opladen moet in een aparte oplader (zie aanvulling in vorige post)die had ik bij mijn vorige lamp en die is prima.

 

Zelf heb ik een Soshone lader, die ook in de auto kan, maar die is momenteel uitverkocht.

 

Had idd al lenzen gezien, zelfs een confergerende (of hoe dit dan ook in het nederlands heet, ik weet wat het is) lens die goedkoop los te krijgen is en die beter focust.

Maar iig goed te horen dat de reflector niet van plastic is.

En ik had die lader ook gevonden en gezien dat deze uitverkocht was.

Afijn, ik zoek wat verder.

 

Iig bedankt, ik laat over een maand of 2 (als alles binnen s) wel eens weten hoe het bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik laat over een maand of 2 (als alles binnen s)

 

dat zou zomaar mee kunnen vallen.

 

bij Veendammer werd zijn pakketje ook eergister al aangeboden (22/10 besteld, dus iets minder als een maand onderweg) en mijn pakketje zou volgens de berichten ook al op het vliegtuig naar Nederland zijn vertrokken.

Dat gaat het dus ook binnen een maand redden, denk ik.

 

Tja...als je haast hebt, moet je je spullen bij Zwerfkei of Bever of KnivesandTools ofzo gaan kopen. Maar dan moet je niet alleen haast, maar ook genoeg geld hebben ;)

bewerkt door Camo Crew
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik laat over een maand of 2 (als alles binnen s)

 

dat zou zomaar mee kunnen vallen.

 

bij Veendammer werd zijn pakketje ook eergister al aangeboden (22/10 besteld, dus iets minder als een maand onderweg) en mijn pakketje zou volgens de berichten ook al op het vliegtuig naar Nederland zijn vertrokken.

Dat gaat het dus ook binnen een maand redden, denk ik.

Had al meegekregen dat ze nu op Chinapost zitten, maar dit lijkt me wel erg snel te gaan.

Perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had idd het probleem dat ik niet zo lang kon wachten op post uit Hongkong, dus ik heb via knivesandtools de Fenix LD-20 gekocht. Afgelopen nacht het lampje goed kunnen uittesten 'in het veld'. Ik moet zeggen: ondanks wat ik al over dit lampje gelezen en gehoord had, bleef ik me verbazen over de enorme hoeveelheid licht en de goede bruikbaarheid ervan voor nachtcaches. Weliswaar is ie niet zoom-baar, maar hij heeft wel een mooi heldere spot die een behoorlijk eind komt, en verder mooi spreidlicht, waardoor de rest van de omgeving ook goed zichtbaar is. Zowel voor het bekijken van de omgeving als voor het vinden van reflectors blijkt ie erg geschikt te zijn. Ik heb er wat meer voor moeten betalen dan als ik wel had kunnen wachten, maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik dit lampje aangeschaft heb. Hij loopt op dit moment nog steeds op de eerste (bijgeleverde) set batterijen, maar heb er dus al wel een hele nachtcache mee kunnen doen en er flink mee lopen spelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoort mij absoluut niet zeggen dat die lampen niet goed zijn.

Fenix heeft een geweldig assortiment van kwalitatief hoogstaande zaklampen.

Zowel de LD-20 als de TK-40 heb ik in het veld meegemaakt en vind ik echt perfecte zaklampen.

Je hebt daar absoluut geen miskoop aan en normaal gesproken een levenlang plezier van.

Van die aankoop krijg je echt geen spijt.

 

Maar het is een veelgehoorde kreet, dat ze behoorlijk aan de prijs zijn en dat veel cachers toch wel tegen de prijs van dergelijke lampen aanhikken, dus maak ik hier graag melding van goedkopere, goede alternatieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie ik dat goed? world wide free shipping? verbazend goed zeg.

 

Klopt, dat zie je goed.

 

De prijs die je betaalt voor je artikelen in dollars, is de prijs waarvoor het bij jou op de deurmat ligt.

Ik heb in de ruim twee jaar dat ik er nu regelmatig bestel (zo'n 20 bestellingen van ca 20 tot 200 dollar)

ook nog nooit iets van invoerrechten of douanekosten of BTW hoeven betalen.

 

Ik betaal alles via PeePel en krijg daar voor m'n euro (de laatste keer) 1,36 dollar.

 

Betekent in de praktijk (maar ik hoef hier natuurlijk niemand te leren rekenen) dat elke dollar je 75 eurocent kost.

 

Een zaklamp van 24 dollar, ligt dus voor 18 euro bij je op de mat.

 

Koop wel bewust!....en reken je rijk! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

 

Toch nog even een berichtje om de goede afloop mede te delen.

 

Afgelopen vrijdag was 'the big day', 666 zou gelopen worden. Juist op dezelfde dag kon het pakje pas opgehaald worden (dag eerder al aangeboden, maar niemand thuis). Heb het pakketje door mijn vader laten ophalen en het was inderdaad de lamp :dribble: Het kon natuurlijk altijd nog zijn dat het iets anders was.

Het is mijn vader gelukt om twee batterijen in de lader te stoppen en de stekker in het stopcontact te steken. Ditzelde heeft hij, een paar uren later, nogmaals gedaan met de overige twee batterijen. De vier batterijen waren dus allemaal geladen en gereed voor gebruik tijdens 666!

 

Dan was het zover, we begonnen aan onze tocht en de lamp kon getest worden. Ge-wel-dig! wat een licht kwam er uit de "TrustFire SSC P7 C-BIN 900-Lumen 5-Mode LED Flashlight (1*18650)". Tijdens de tocht afwisselend gebruik gemaakt van mode 1 (zwakst) en mode 3 (full)... de batterij bleef het maar volhouden. Uiteindelijk begaven de batterijen van de GPS het waardoor ik besloten heb de batterij van de Trustfire ook maar vast te vervangen. Ik denk echter dat ik er wel ~5 uur mee gelopen heb op één batterij (die nog niet leeg is).

 

Al met al vind ik het een prima lamp en is het bestellen bij DealExtreme mij goed bevallen. Een minpunt is de levertijd. Het zal nooit helemaal zeker zijn wanneer iets binnen is. Vooral wanneer iets voor een bepaalde tijd binnen moet zijn, kan het zijn dat de levering te laat komt.

 

Bedankt voor alle feedback!

Veendammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik laat over een maand of 2 (als alles binnen s)

 

dat zou zomaar mee kunnen vallen.

 

bij Veendammer werd zijn pakketje ook eergister al aangeboden (22/10 besteld, dus iets minder als een maand onderweg) en mijn pakketje zou volgens de berichten ook al op het vliegtuig naar Nederland zijn vertrokken.

Dat gaat het dus ook binnen een maand redden, denk ik.

:thumbup: het valt inderdaad mee....

 

Gisteren is mijn bestelling bezorgd! 7 november besteld en inderdaad verstuurd met China Post.

Al met al vanaf datum bestellen dus 23 dagen onderweg.

:sweatdrop: wel effe spannend :sweatdrop:, maar nog op tijd voor pakjesavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geocachers,

 

Weet iemand of dit een goede lamp is?

 

 

4340931.gif

 

 

Prijsinformatie

Adviesprijs (incl btw) 71,35

Netto prijs (excl btw) 49,42

 

Technische specificaties

 

Uitvoering Staaflamp

Lamptype LED

Batterijsoort 1x batt. (LR6) AA

Aantal batterijen 4

Materiaal Aluminium

Brandduur 9000 min

Lichtsterkte 180 lm

Bereik 300 m

Waterdicht Nee

Schakelaar Drukknop

Noodsignaallamp Nee

Explosieveilig Nee

Polsriem Nee

Magneet bevestiging Nee

Reservelamp Nee

Kleur behuizing Zwart

 

Vriendelijke groet,

 

Cornelis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is volgens mij geen slechte lamp, maar de fenix ld-20 heeft dezelfde of betere specs voor 60 euro incl btw en verzending. Om maar wat te noemen: maximale lichtopbrengst van de fenix ld-20 is 205 lumen (t.o. 180 van de ledlenser p14), hij is waterdicht, heeft slechts 2 AA-batterijen nodig ipv 4 (en is dus ook lichter), en heeft een polsband. Op die 2 AA-batterijen doet de fenix het ook nog eens tot 71 uur, dus ook wat dat betreft hoef je het niet te laten. Ik persoonlijk zou daarom liever voor de fenix ld-20 gaan voor die prijs, maar dat ligt ook aan wat je zelf graag wilt. Slecht is de lamp niet. Wat hij wel voor heeft op de ld-20 is dat de lichtstraal te focussen is, maar ik heb het zelf niet gemist bij de ld-20, die een mooi heldere hotspot heeft en ook flink wat spreidlicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het geen slechte lamp.

Maar veel te duur voor het gebodene.

Er zijn veel goedkopere alternatieven die veel meer licht geven.

 

Lees er de laatsste 4 pagina's op na en je weet genoeg denk ik.

 

Ik lees in de spec: 180 lm

en vervolgens staat eronder : bereik 300m.

 

Dat hangt er wel vanaf hoe je ernaar kijkt..

Als jij met de lamp naar mij toe schijnt, zie ik wellicht op 300m. afstand wel jouw zaklamp schijnen, maar jij kunt mij op 300 met jouw lamp echt niet zien.

 

Die waarde is dus bedrieglijk.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...